اعتراض کاربران ردیت به چهره غیر واقعی شهرها در فیلم ها

زینب موحدی
زینب موحدی یکشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۰
اعتراض کاربران ردیت به چهره غیر واقعی شهرها در فیلم ها

کاربران ردیت در مورد تصویری که از شهرهایشان در فیلم‌ها نشان داده می‌شود، نظرات متنوع و جالبی دارند.

در بیشتر موارد، شهرهایی که در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی نشان داده می‌شوند از اهمیتی برابر با شخصیت‌ها و فیلمنامه برخوردار هستند. انتخاب هوشمندانه‌ی یک لوکیشن به فیلمسازان این توانایی را می‌بخشد که جذابیت و فضایی متمایز برای پیشبرد قصه‌ی فیلم ایجاد کنند.

بعضی از مکان‌ها از محبوبیت بیشتری نسبت به سایرین برخوردار هستند و سال‌های زیادی است که به شکلی خوش آب و رنگ به تماشاگران نشان داده می‌شوند. ولی، چهره‌ای که از مکان‌های مختلف در فیلم‌ها نشان داده می‌شود از دقت کافی برخوردار نیستند و به تازگی، جمعی از کاربران سایت «ردیت» (Reddit) مباحثی را در مورد تصویرهای غیرواقعی که از شهرهای‌شان نشان داده شده است، به راه انداخته‌اند.

این موضوع که توسط یکی از کاربران ردیت به نام «Breadoman» در قسمت «Ask Reddit Subreddit» مطرح شده است، موجی از گفتگوهای هجوآمیز را به راه انداخته است و کاربران شروع به اظهارنظر درباره مقاصدی مانند لس آنجلس، توکیو، آفریقا، لندن، سان فرانسیسکو، کانادا و نیویورک کرده‌اند. یکی از کاربران به اسم «OofBadoof» درباره‌ی نیویورک گفته است:

بیشتر فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی، ساکنان این شهر را افراد ۲۰ و چند ساله‌‌ای که به تصویر می‌کشد که به صورت نیمه وقت مشغول کار هستند و در آپارتمان‌های استودیویی بزرگ و پر زرق و برق زندگی می‌کنند، نه آن آلونک‌هایی که در واقعیت وجود دارند.

ردیت

همه توکیو را به خاطر پاکیزگی و رفتار دوستانه‌ی مردمش می‌ستایند.

کاربر دیگری به اسم «darth_hotdog» هم در مورد آب و هوای کالیفرنیا گفت:

مردم همیشه فکر می‌کنند که لس آنجلس، شهری گرم و آفتابی است. اما در واقعیت، چنین نیست.

«Shippoyasha»، کاربر دیگری است که درباره‌ی لس آنجلس اظهارنظر کرده است:

فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی مردمی را که در مسیرهای روزانه خود در ترافیک گیر می‌کنند را نشان نمی‌دهد.

شاید این گفته با توجه به این واقعیت که همین صحنه، صحنه‌ی آغازین فیلم بسیار محبوب و پرفروش «لالا لند» بود، کمی ناعادلانه به نظر برسد. کاربری به نام «ApolloX-2» می‌گوید:

توکیو آن بهشت انیمیشنی که عده‌ای فکر می‌کنند نیست؛ شهری بزرگ با لامپ‌های نئونی و بارانی سیل‌آسا که همه‌ی آدم‌های آن در تنهایی با خودشان قدم می‌زنند و همدیگر را نمی‌شناسند. نمی‌دانم چطور توضیح بدهم که این شهر، چقدر تمیز است و تا چه اندازه این موضوع برای شهری به این اندازه شلوغ و پرهیاهو، مهم و رضایت‌بخش است.

همچنین، توکیو تعادل کافی بین حفظ ساختمان‌های قدیمی سنتی و مدرنیته‌ی روبه‌رشد در بخش‌های دیگر شهر را رعایت کرده است. پارک‌های توکیو هم شگفت‌انگیز هستند، چون با این که پارک‌ها را در وسط شهر ساخته‌اند، اما فضاهایی آرام و بدون سروصدا هستند.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه