ظرفیت گردشگری جزیره خارک بیشتر از نفت و گاز

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر دوشنبه، ۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۰
ظرفیت گردشگری جزیره خارک بیشتر از نفت و گاز

یکشنبه سوم تیر ماه سال ۹۷ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ظرفیت‌های گردشگری جزیره خارک را مورد بررسی قرار داد.

ناصر امیرزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در نشستی با فعالان جزیره خارک در بخشداری خارک گفت:

حضور امروز ما در جزیره خارک به‌دنبال مطالبه‌گری مردم این جزیره است و باید گفت که جزیره خارک بیشتر از نفت باید به میراث فرهنگی غنی و با قدمت تاریخی خود افتخار کند که در یک وسعت کم بناهای تاریخی مختلفی از عصرهای گوناگون در خود جاتی داده است.

ظرفیت جزیره خارک در حوزه گردشگری بیشتر از نفت و گاز است، ولی موقعیت استراتژیک و منطقه‌ای در سطح امنیت ملی، جزیره را با قوانین و بایدها و نبایدهایی روبه‌رو کرده است که حل این مشکل باعث جذب بسیاری از گردشگران به این جزیره خواهد بود.

جزیره خارک با این همه درختان لیل طبیعتی بسیار زیبا و منحصربه‌فرد دارد و مردم باید در حفظ طبیعت و محیط زیست این جزیره در کنار میراث فرهنگی خود نهایت تلاش را بکنند.

وی افزود:

جزیره خارکو که در نزدیکی جزیره خارک واقع شده است، نیز می‌تواند به‌عنوان یک جزیره گردشگری فعالیت داشته باشد و این ظرفیت در این منطقه وجود دارد و باید زیرساخت‌ها و مجوزهای لازم در این زمینه اخذ شود.

به گفته او جزیره خارک در شرایط فعلی نیازمند تشکیل سمن‌ها در بخش میراث فرهنگی است که این اداره کل قول همکاری و مساعدت برای تشکیل این سازمان‌های مردم نهاد را می‌دهد.

محمود رضایی بخشدار خارک در این نشست با اشاره به دغدغه مردم در حوزه میراث فرهنگی، پتانسیل‌های گردشگری جزیره مرجانی خارک و صنایع دستی غنی این جزیره خواستار پیگیری برای فعالیت صنعتگران در این زمینه شد.

مهدی باقری رئیس شورای شهر و جزیره خارک نیز به حضور یک متولی در جزیره خارک اشاره کرده و قول داد همکاری لازم را در این بخش انجام دهد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه