سفر با جت شخصی، تجربه پرواز لوکس

علیرضا شفیعی
علیرضا شفیعی جمعه، ۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰
سفر با جت شخصی، تجربه پرواز لوکس

همیشه زندگی ثروتمندان در مرکز توجه بوده است. مقاله‌ی حاضر مربوط به عنصری از سفرهای آن‌ها است؛ سفرهایی که با جت شخصی انجام می‌شوند.

چه کسانی با جت اختصاصی سفر می‌کنند؟ مقصد آن‌ها کجاست؟ یک سفر لوکس در آسمان چقدر خرج بر‌می‌دارد؟ دنیای هواپیماهای کرایه‌ای از آنچه ما تجربه می‌کنیم، بسیار دور است. با این حال مطالعه‌ی آمار مربوط به جت‌های اختصاصی اطلاعات شگفت‌انگیزی را نمایان می‌کند که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. بنابر این آمار، تعداد هواپیماهایی که برای یک سفر یا مدت کوتاه توسط یک شخص کرایه می‌شوند، به امری عادی در میان ابر ثروتمندها تبدیل شده است. اگر در مورد این بخش از زندگی پولدارها کنجکاو هستید، با ما همراه باشید.

صاحبان جت های شخصی

جت شخصی

واضح است که برای مالکیت یک جت شخصی به گنج قارون نیاز دارید. این یکی از آن امکاناتی است که تنها برای ابرثروتمندها در دسترس است؛ کسانی که حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان دارایی خالص داشته باشند.

بنابر آمار شرکت‌های فعال در زمینه‌ی جت‌های شخصی، حدود ۳۵ درصد از کسانی که جت شخصی دارند، ثروتی بالغ بر ۲ تیلیارد تومان دارند. ناامید نشوید. چراکه حدود ۹۱ درصد از این تعداد ثروتمندان خودساخته هستند که تمام یا بخشی از ثروت‌شان را به‌تنهایی و بدون پشتوانه دیگران به دست آورده‌اند. اکثریت این تعداد بالای ۶۰ سال سن دارند. این هم می‌تواند امیدبخش باشد، چراکه برای اضافه شدن به این گروه هنوز چند سالی فرصت دارید.

هرچند عموما هنرمندان و ورزشکاران را در چنین جت‌هایی دیده‌ایم، ۲۰ درصد از صاحبان جت‌های اختصاصی در بخش‌های اقتصادی از جمله بانکداری، سرمایه‌گذاری و بازارهای مالی مشغول به کار هستند. آن‌ها بالاترین درصد تشکیل‌دهنده‌ی این تیم ثروتمند را تشکیل می‌دهند. شاید با فهمیدن این موضوع دیگر دل‌تان نخواهد فرزندتان دکتر یا مهندس بشود.

جت شخصی

به گفته‌ی یکی از فعالان عرصه‌ی جت‌های اختصاصی، در سال‌های اخیر آمار فروش این جت‌ها تقریبا ثابت بوده و افت و خیز خاصی نداشته است. اما این به‌معنای کاهش محبوبیت این جت‌ها نیست.

جت شخصی

بعضی‌ها ترجیح می‌دهند از برنامه‌ی هوایی اختصاصی استفاده کنند. این برنامه به آن‌ها کمک می‌کند تا بدون مالکیت یک جت خصوصی بتوانند در سفرهایشان این جت‌ها را کرایه کنند. این برنامه می‌تواند برای کسانی که جت اختصاصی دارند، ولی به هر دلیلی از جمله خرابی، جت‌شان در دسترس نیست هم مفید باشد. بیشترین مشتریان برنامه‌ی هوایی اختصاصی در زمینه‌ی بانکداری، سرمایه‌گذاری و بازارهای مالی فعالیت دارند.

جت شخصی

طبق آمار، اخیرا استفاده از اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های کرایه‌ی هواپیما مثل PrivateFly و VistaJet افزایش یافته است.

به لطف این وب‌سایت‌ها شما می‌توانید برای سفر پیش‌رویتان به‌جای رزرو بلیط، خود هواپیما را رزرو کنید. پول که باشد مشکل تاخیر در پرواز ابدا وجود ندارد. حتی چند ساعت قبل از پرواز می‌توانید هواپیمای خود را رزرو کرده و سر ساعت پرواز کنید.

مقاصد پرطرفدار جت های شخصی

جت شخصی

بنابر گزارش‌ها، بیشتر جت‌های اختصاصی در لندن به زمین می‌نشینند. مسیر لندن به پاریس هم یکی از پرتردد‌ترین مسیرهای جت‌های اختصای است. این آمار چندان عجیب نیست. چراکه بیشتر شرکت‌های خدمات دهنده‌ی حوزه‌ی هواپیماهای اختصاصی در لندن واقع شده‌اند و بیشتر مشتریان‌شان هم اروپایی‌ هستند.

اگر آرزوی سفر با یک جت اختصاصی ۶ نفره را دارید، باید چیزی حدود ۷۰ میلیون تومان پرداخت کنید. ناقابل است.

می‌توانید پرترددترین مسیر هوایی جت‌ها را حدس بزنید؟ در سال ۲۰۱۷ مسیر نیویورک به واشنگتن با ۵۱۰۶ پرواز در صدر فهرست بوده است. مسیر لس‌آنجلس به لاس‌وگاس با ۴۷۵۳ پرواز در سال ۲۰۱۷ دومین مسیر پرتردد در بین جت‌های اختصاصی بوده است. به قولی، تو خود حدیث مفصل بخوان. بالاخره این همه پول در آمریکا باید خرج یک چیزی بشود.

جت شخصی

پس از لندن، پاریس و لس‌آنجلس پرطرفدارترین مقاصد جت‌های اختصاصی یه حساب می‌آیند. جذابیت لندن و پاریس نیازی به توضیح ندارد. لس‌آنجلس هم به‌خاطر اینکه مرکز ورزشی، فرهنگی، اقتصادی و سرگرمی مهمی در آمریکا به حساب می‌آید، قاعدتا جایگاه سوم را در اختیار گرفته است.

با توجه به افزایش چنین پروازهایی در داخل خاک بریتانیا، منچستر و بیرمنگام جزو ۱۰ شهر ابتدای فهرست پرطرفدار مشتریان قرار می‌گیرند.

در فرانسه علاوه بر پاریس، شهر نیس به‌عنوان جاذبه‌ای گردشگری، یکی از پرطرفدارها به حساب می‌آید.

مسافران جت های شخصی

جت شخصی

طبق آمار شرکت‌های خدمات‌دهنده، ۷۲ درصد مسافران جت‌های کرایه‌ای مرد هستند و میانگین سنی آن‌ها ۳۹ سال است. پر واضح است که مردان در دنیای جت‌های اختصاصی هم حکمرانی می‌کنند، ولی هیچ‌کس نمی‌داند که این نابرابری جنسیتی تا چه زمان ادامه خواهد داشت. امکان اجاره‌ی جت‌ها فرصت بیشتری در اختیار زنان گذاشته است تا بدون مالکیت جت بتوانند از آن استفاده کنند. با توجه به آمار، زنان عموما مشتری این جت‌ها هستند تا اینکه صاحب جت‌ها باشند.

جت شخصی

پیش‌تر گفتیم که میانگین سنی صاحبان جت‌ها ۶۰ سال و میانگین سنی کسانی که جت‌ها را کرایه می‌کنند، ۳۸ تا ۴۰ سال است. پیش‌بینی کارشناس‌ها گواه بر این است که روند کاهش سن در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت. برای نسل جوان استفاده از تلفن همراه و رزرو اینترنتی جت امر مشکلی نیست و طبیعتا هرکس پولش را داشته باشد، نسبت به چنین امکاناتی بی‌تفاوت نخواهد بود. نسلی که با فناوری خو گرفته، قطعا نسبت به هرچیزی که سریع‌تر و آسان‌تر است، اقبال زیادی نشان می‌دهد.

تماشای دنیا‌ی ثروتمندان سرگرمی بسیاری از ما به حساب می‌آید. این ماییم که تصمیم می‌گیریم تنها تماشاگر باشیم و حسرت نداشته‌ها را بخوریم یا اینکه تک تک قدم برداریم و شاید روزی خودمان برای سفر جت اخصاصی رزرو کنیم؛ به‌خصوص اگر تا میانگین سنی جت‌سوارها سال‌ها فاصله داشته باشیم.

مطالب مرتبط:

منبع CNN

دیدگاه