یونسکو صنعت کروز را متهم به از بین بردن آثار فرهنگی اروپا کرد

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۰
یونسکو صنعت کروز را متهم به از بین بردن آثار فرهنگی اروپا کرد

ازدحام بیش از حد گردشگران در برخی از شهرهای مهم توریستی بلای جان این شهرها شده است و کشتی‌های کروز هم در این قضیه، بی تقصیر نیستند.

به‌تازگی، یونسکو از کشتی‌های کروز خواسته است تا در جهت محفاظت از شهرهایی مانند ونیز و دوبرونیک که با موج شدید گردشگری مواجه شدند، و همچنین برای توسعه‌ی کشتی‌های پاکیزه‌تر، اقداماتی انجام بدهند. همان طور که همه می‌دانیم، شهر دوبرونیک تلاش می‌کند تا قانونی در مورد تعداد مسافرانی که در تابستان از طریق کشتی‌های کروز وارد این شهر می‌شوند، تصویب کنند. بسیاری از موسسات گردشگری هم در حال یافتن راه حلی برای این موضوع هستند. سال گذشته، شهردار دوبرونیک در سخنانی کاملا بحث‌برانگیز گفت که تعداد گردشگرانی که مجاز به ماندن در بخش تاریخی و قدیمی شهر دوبرونیک هستند، باید محدود شوند؛ این کار گامی بزرگ برای محدود کردن هرج و مرجی است که در سال‌های اخیر شکل گرفته است.

مکتیلد روسلر، مدیر میراث جهانی یونسکو، صنعت کروز را متهم به در اختیار داشتن استانداردهای ضعیف و انجام اقدامات حمایتی از ازدحام بیش از حد گردشگران می‌کند که بسیاری از آثار مهم فرهنگی اروپا را از بین برده است.

کشتی کروز - ونیز

اظهارات دکتر روسلر در حالی بیان می‌شود که شهرهای بندری در دریای مدیترانه و دریای آدریاتیک، همگی، خود را برای مقابله با هجوم سالانه‌ی گردشگران کروز و پیامدهای ناشی از اولین سفرهای دو کشتی غول‌پیکر جدید آماده می‌کنند. کروز «نروژین بلیس» (Norwegian Bliss) در ماه آوریل به‌همراه ۴۰۰۰ مسافر سفر خود را از ساوت همپتون آغاز کرد. «سمفونی دریاها» (Symphony of the Seas)، بزرگ‌ترین کشتی کروز جهان، هم با ۶۶۸۰ مسافر خود در سال گذشته از بارسلون حرکت کرده است. فعالان محیط زیست و گروه‌های مخالف گردشگری هم به فعالیت‌های بخش کروز اعتراض کرده‌اند.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه