تلاش برای الحاق مناطق آزاد به وزارتخانه گردشگری

سیامک احدی
سیامک احدی یکشنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۰
تلاش برای الحاق مناطق آزاد به وزارتخانه گردشگری

تلاش برای الحاق مناطق آزاد کشور به طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه گردشگری انجام می‌شود.

«جبار کوچکی‌نژاد» نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت:

ما به دنبال این هستیم تا مناطق آزاد را هم بتوانیم در حوزه وزارتخانه گردشگری و میراث فرهنگی بیاوریم. ما در تلاشیم تا این اقدام انجام شود ولی هنوز با رئیس شورای عالی مناطق آزاد در این بار صحبتی نکرده‌ایم. ما قانون‌گذار هستیم و این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی درباره اینکه آیا مناطق آزاد نیز تقسیم‌بندی خواهد شد و بخش گردشگری آن به وزارتخانه گردشگری الحاق می‌شود یا خیر توضیح داد:

این طور نیست؛ در نظر داریم همه بخش‌های مناطق آزاد از وزارت اقتصاد و دارایی جدا شده و آن را به وزارتخانه گردشگری و میراث فرهنگی اضافه کنیم.

کوچکی‌نژاد همچنین درباره اینکه چرا همیشه در جلسات بررسی طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه حرفی از الحاق بخش صنایع دستی و میراث فرهنگی به میان نمی‌آید و این طور به نظر می‌رسد که این وزارتخانه تنها در بخش گردشگری فعال خواهد بود گفت:

شاید چون بحث گردشگری پررنگ‌تر از بقیه بخش‌ها است و بخش‌های دیگر مظلوم‌تر واقع شده‌اند؛ ولی در هر حال متولیان آن‌ها باید بیشتر فعال شوند، دوستان در بخش گردشگری تلاش بیشتری کرده و جلسات متعددتری برپا می‌کنند؛ اما این وزارتخانه، صنایع دستی و میراث فرهنگی را نیز در بر می‌گیرد. صنایع دستی جزو مهمی از این سازمان است و گردشگران هم به خاطر وجود میراث فرهنگی به گردش و سفر می‌پردازند.

مطالب مرتبط:

منبع مهرنیوز

دیدگاه