گردشگری فیلم؛ گردشگری با جاذبه هایی همیشگی

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۵
گردشگری فیلم؛ گردشگری با جاذبه هایی همیشگی

سینما در کنار مزیت‌های هنری، سرگرم کنندگی و بعضا آموزشی خود، در زمینه‌ی گردشگری هم کارایی مثبتی دارد. 

مقاله‌ی مرتبط:

گردشگری سینمایی موضوع جدیدی نیست و برآمده از تاریخ طولانی فرهنگ‌های محبوبی است که بر انتخاب سفر تاثیر می‌گذارند. در انگلستان، اگر مزایای ویژه‌ی فیلم و سینما، مانند گردشگری را هم در نظر بگیریم، این صنعت هر سال ۶٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ پوند (۶ میلیارد پوند) به اقتصاد کمک می‌کند؛ در حالی که این رقم در هند برابر با ۶٬۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار (۶٫۲ میلیارد دلار) است.

تعداد فیلم‌هایی که شرکت «دنیای سینمایی مارول» تولید می‌کند با انواع گردشگری سینمایی، تقریبا یکسان است. بازدیدکنندگان به استودیوهای جهانی می‌روند تا در فضایی مشابه آن چه که در فیلم‌ها نشان داده می‌شوند اسب سواری کنند، یا این که به نیوزیلند می‌روند تا در جنگل‌ها و کوه‌هایی راه بروند که محل فیلم‌برداری ارباب حلقه‌ها بوده است.

گردشگری سینمایی

مسافران برای این که صرفا به این خاطر که سایتی محل ساخته شدن یک فیلم محبوب بوده است، به جایی سفر کنند باید انگیزه داشته باشند. مثل طرفداران سریال خاطرات خون آشام که با انگیزه‌ی دیدن «میستیک فالز» به شهر کاوینگتون در ایالت جورجیا در آمریکا سفر می‌کنند.

انواع دیگر گردشگری فیلم عبارت هستند از: گردشگری فیلم‌های نوستالژیک، گردشگری فیلم‌های مشهور، رویدادها، جشنواره‌های بین المللی فیلم وچندین نوع دیگر. همچنین، جاذبه‌های ساخته شده، تورهای استودیویی، پارک‌های موضوعی، نمایش‌های واقعی، نمایشگاه‌های موزه و بازی‌های ویدئویی که بر اساس مقصدهای واقعی ساخته شده‌اند هم در این مقوله می‌گنجند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه