تلاش سریلانکا برای تامین امنیت گردشگران

نگین توکلی
نگین توکلی جمعه، ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۰
تلاش سریلانکا برای تامین امنیت گردشگران

کشور سریلانکا، اخیرا پس از دریافت گزارشاتی از آزار گردشگران و سوءاستفاده از آن‌ها، برای تامین امنیت بازدیدکنندگان، سخت تلاش می‌کند.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی در روز چهارشنیه، جان آماراتونگا (John Amaratunga)، وزیر گردشگری سریلانکا، اطمینان داده است که ایمنی گردشگرانی که به این کشور جزیره‌ای می‌آیند و امنیت بیشتری را در نقاط مختلف توریستی، سازماندهی کرده است.

آماراتونگا به خبرنگاران اطلاع داد که وزارت گردشگری، به علت افزایش شکایات مبنی بر آزار و اذیت و سوءاستفاده از گردشگران به خصوص در کمربندهای ساحلی جنوبی و غربی کشور، بسیار نگران است.

وی توضیح داد، در سال‌های اخیر، تعداد گردشگران، در سریلانکا رکورد شکنی کرده و هم‌اکنون گردشگری، تبدیل به یکی از بخش‌های اصلی کشور شده است.

وزیر گفت:

ما، امنیت مطلق گردشگران را با حمایت نیروی پلیس، تضمین می‌کنیم.

وی اضافه کرد:

ما تضمین می‌کنیم، هیچ گردشگری با هیچ نوعی از آزار در سریلانکا روبه‌رو نخواهد شد و آن‌ها با خاطراتی فراموش‌نشدنی به کشورشان بازخواهند گشت.

علاوه بر این، وزیر اظهار داشت که هر کسی که به علت آزار دادن یا سوءاستفاده از گردشگران شناسایی شود، به‌شدت مجازات و قوی‌ترین اقدامات قانونی بدون هیچ تخفیفی، برای او اعمال خواهد شد.

صنعت گردشگری سریلانکا که زمانی به طور جدی درگیر کشمکش‌های مدنی ۳۰ ساله بوده است، پس از اینکه توسط چندین نشریه بین‌المللی به‌عنوان یکی از نقاط برجسته توریستی جهان شناخته شد، تبدیل به یکی از صنعت‌های اصلی کشور شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه