افزایش ۱۹ درصدی گردشگران چینی در سریلانکا

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
افزایش ۱۹ درصدی گردشگران چینی در سریلانکا

گردشگری سریلانکا در سال ۲۰۱۸ همچنان به رشد خود ادامه داد و به نظر می‌رسد که این کشور آینده‌ی امیدوارانه‌ای در صنعت گردشگری داشته باشد. 

ورود گردشگر به سریلانکا در سال ۲۰۱۸ همچنان به رشد دو رقمی خود برای دومین ماه متوالی ادامه داد. طبق اطلاعات منتشر شده توسط اداره‌ی توسعه‌ی گردشگری سریلانکا، چین توانست بعد از ۱۸ ماه به جایگاه خود به عنوان بزرگ‌ترین منبع گردشگری این کشور برگردد. ورود گردشگران به این جزیره به میزان ۲۳۵۶۱۸ گردشگر رسیده است که در مقایسه با فوریه ۲۰۱۷، افزایش ۱۹٫۳ درصدی را تجربه می کند.

تعطیلی بخشی از فرودگاه در چهار ماه اول سال ۲۰۱۷، در پایین آمدن تعداد گردشگران این کشور موثر بوده است. ماه گذشته نیز شاهد دومین ماه متوالی دو رقمی شدن تعداد ورودی گردشگران بودیم که نشان‌دهنده‌ی بازگشت به نرخ عادی رشد گردشگری در سال جاری است که بعد از آمار ناامیدکننده‌ی سال ۲۰۱۷ و رشد منفی گردشگران در آن سال اتفاق می‌افتد.

اروپای غربی، علی‌رغم ابهام سیاسی منطقه‌ی یورو، همچنان با ۸۲۳۱۰ گردشگر که نسبت به سال گذشته، رشد ۷٫۲ درصدی را تجربه کرده است، بزرگ‌ترین بازار منطقه‌ای صنعت گردشگری سریلانکا در زمستان بود.

بازار بریتانیا، ۱۷٫۸٪ نسبت به سال گذشته گسترش یافته و به تعداد ۲۳۸۱۷ گردشگر رسیده است.

شمار آلمانی‌هایی که از سریلانکا دیدن می کردند، ۱۶٪ نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۱۷۰۶۶ گردشگر رسیده است؛ در حالی که ۱۶۸۷۱ گردشگر فرانسوی از این جزیره بازدید کرده بودند که نسبت به سال گذشته، ۲۱٫۳٪ بیشتر شده است. شرق آسیا با ۵۰۱۹۲ ورودی، دومین بازار بزرگ منطقه‌ای است که بعد از ثبت رشد منفی در سال گذشته، امسال شاهد ۲۱٫۱٪ افزایش گردشگر در زمان تعطیلات سال نوی سنتی چینی بود. بازدیدکنندگان چینی در سال گذشته با ۴۲٫۳٪ افزایش نسبت به سال گذشته به ۳۵۹۲۹ گردشگر رسید؛ این در حالی است که گردشگران ژاپن با ۱۰٫۶٪ افزایش نسبت به سال گذشته به ۵۲۶۳ گردشگر رسیده است.

ورودی‌های جنوب آسیا با ۱۷٫۲٪ افزایش نسبت به سال گذشته به رقم ۴۱۱۷۷ گردشگر رسید که منجر به افزایش ۲۵٫۱ درصدی گردشگرهایی شد که از هند وارد می‌شوند. ورودی‌های مالدیو که همچنان شاهد بی‌ثباتی‌های سیاسی است، با ۷٫۴٪ کاهش نسبت به سال گذشته به رقم ۷۷۲۶ گردشگر رسید.

گردشگرانی که از اروپای شرقی وارد این کشور می‌شوند، با رشد ۲۰٫۳٪ نسبت به سال گذشته به ۲۸۶۰۱ گردشگر رسید.

بازار آمریکای شمالی با رشد ۲۷٫۵٪ نسبت به سال گذشته به رقم ۱۰۸۲۳ گردشگر رسید؛ این در حالی است که بازار استرالیا هم نرخ رشد مشابهی را تجربه کرده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه