طبیعت بکر نیوزلند در ۴ دقیقه

رضا اردو
رضا اردو سه شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
طبیعت بکر نیوزلند در ۴ دقیقه

نتیجه‌ی یک سال طبیعت‌گردی در نیوزلند فیلمی چهار دقیقه‌ای شد که دل طبیعت‌دوستان را می‌رباید.

نیوزیلند به مناظر مواج، قله‌های صخره‌ای و ناهموار و زیبایی بکرش معروف است. اما اگر این شهرت درخشان نیوزیلند برای متقاعد کردن‌تان برای سفر به آنجا کافی نیست، ویدیوی زیر، که زیبایی بی‌حد آنجا طی یک سال را گرد آورده، قطعا شما را راضی خواهد کرد.

نیوزیلند

اسکله ته‌آنو (Te Anau)

این ویدیو که آوتروا (Aotearoa)، نام مائوری نیوزیلند، نامیده شده را کری مارشال (Corey Marshall) عکاس تدوین کرده است. او برای ساخت این ویدیو ساعت‌ها در پارک ملی اوراکی/کوه کوک (Aoraki Cook)، کویینزتاون (Queenstown)، پارک ملی تاراناکی (Taranaki)، پارک جنگلی کالینز (Catlins) و پارک ملی تنگاریرو و واناکا (Wanaka & Tongariro) گشت.

دانلود ویدیو

کری می‌گوید: «از خوش‌اقبالی من بود که سال گذشته را توانستم در نیوزیلند بگذرانم و از مناظر باشکوهش لذت ببرم. این اولین تلاشم برای ساخت ویدیو است. برای این کار ساعت‌ها پیاده‌روی کردم و بارهای سنگین تجهیزات را در کوه‌ها با خود کشاندم تا بتوانم بعضی از این چشم‌اندازهای عالی را ضبط کنم. خوشحالم که توانستم این کشور شگفت را بگردم و زیبایی‌هایش را به اشتراک بگذارم».

نیوزیلند

قله‌ی ایستموس (Isthmus) در واناکا

آوتروا به معنی «سرزمین ابر سفید بلند» است و ویدیو اشکال پرمانند ابرها که بر فراز کوه‌ها حرکت می‌کنند، غروب گرم آفتاب در سواحل و دریاچه‌ها و شکوفه‌های رقصان گل‌ها در چمنزارها را نشان می‌دهد. بیش از یک سال طول کشید تا کری فیلم را جمع کند. ویدیو شامل ۳۰ سکانس متفاوت است که هر کدام حاوی حدود ۳۰۰ عکس گوناگون هستند.

نیوزیلند

اوراکی/کوه کوک

کری می‌گوید: «خاطره‌انگیزترین تجربه‌‌ام بالا رفتن از قله‌ی رویس (Roy’s) در واناکا (Wanaka) برای طلوع آفتاب بود. در طول یک ساعت و نیم پیاده‌روی در این فکر بودم که به بالای لایه‌ی ضخیم ابرها می‌رسم یا نه. پس از حدود ۴۵ دقیقه، از بالای ابرها پایین آمدم و اقیانوسی از مه روان را اطراف کوه‌ها دیدم».

برای آشنایی بیشتر با کار کری می‌توانید به سایتش مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه