گشت و گذار: نیوزیلند، مرز بین رویا و واقعیت (بخش دوم)

مریم اصلانی
مریم اصلانی شنبه، ۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
گشت و گذار: نیوزیلند، مرز بین رویا و واقعیت (بخش دوم)

گاهی آن‌قدر تحت فشارهای زندگی روزمره قرار گرفته‌ایم که تنها خلوتی شخصی و به دور از قیل و قال انسان‌ها،  آرام‌مان می‌کند. اینجا است که طبیعت بیش از هر چیز دیگر مرهم دردهای‌مان می‌شود. نیوزیلند، کشوری است رویایی که با طبیعتی افسون شده و تماشایی، فرصتی فراموش‌نشدنی را برای استراحت و تجدید قوا در اختیار افراد قرار می‌دهد.

سفر خود را با آنتونی هریسون آغاز کردیم. عکاسی خوش سلیقه که در سفر به کشور محبوبش نیوزیلند، گنجینه‌ای ارزشمند از تصاویر خیره‌کننده را گرد آوری کرده است. نیوزیلند با گستره‌ای وسیع از چشم اندازهای بکر و تماشایی، برای عاشقان طبیعت و انسان‌های خوش ذوق، تجربه‌ای بی‌نظیر به یادگار خواهد گذاشت. اکنون این سفر رویایی را دیگر بار پی گرفته و مسیر پرپیچ و تاب و جادویی خود را در نیوزیلند به‌آرامی می‌پیماییم.

دریاچه‌ی تیانا (Te Anau)

newzealnd-21


 کلیسای "چوپان خوب"، دریاچه‌ی تیکاپو (Tekapo)

newzealnd-22


دریاچه‌ی هوکر (Hooker)

newzealnd-23


غروب در قلّه‌ی کوک

newzealnd-24


غروب رنگین

newzealnd-26


قلّه‌ی کوک (Cook)

newzealnd-27


 ساحل پونه‌کِیکی (Punakaiki)

newzealnd-28


رنگین کمانی در پاپونگا (Puponga)

newzealnd-29


غروب در اَشبِرتون (Ashburton)

newzealnd-30

و داستانی که همچنان ادامه دارد. طبیعتی که تا چشم کار می‌کند گسترده شده و چشم‌اندازی که می‌تواند تا ابد، شما را در بند جادو و طلسم خود حفظ کند. اینجا جایی است که مادر طبیعت، هنر خود را به کمال و جمال آراسته و قدرت خود را باصلابتی انکارناپذیر به نمایش گذارده است.

newzealand-31newzealand-32newzealand-33newzealand-34newzealand-35newzealand-36newzealand-37newzealand-38 Large field of purple lupins beside Hollyford River, Fiordland New Zealand on the Milford Sound Road. Sunset newzealand-40

بالاخره این سفر به پایان رسید. سفری که شاید تنها در تماشای مجموعه‌ای از تصاویر دیدنی خلاصه شده باشد، اما شما را کمی بیشتر با دنیای افسون زده‌ی نهفته در این کشور دیدنی آشنا کرده است. اگر شما هم روزی قدم به این سرزمین گذاردید، سنت آقای هریسون را ادامه داده و تجربیات سفر خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در کجارو به اشتراک بگذارید.

منبع 500px

عکس از وب‌سایت aprilosophy.com (عکاس: نامشخص)

مطالب مرتبط:

دیدگاه