در نیوزیلند هیجان و ماجراجویی را تجربه کنید

فاطمه اسفندیار
فاطمه اسفندیار پنجشنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
در نیوزیلند هیجان و ماجراجویی را تجربه کنید

اگر به ماجراجویی و هیجان علاقه دارید و می‌خواهید سفری پر از هیجان با انواع تفریحات سرگرم‌کننده طبیعی را تجربه کنید، ماجراجویی در این ۹ منطقه نیوزیلند را از دست ندهید.

نیوزیلند تفرجگاه فوق‌ا‌لعاده‌ای است که می‌توانید هر نوع تفریحی را در مساحتی در نزدیکی کالیفرنیا ببینید، همچنین مجموعه‌ای از فعالیت‌های مهیج را ارائه می‌دهد که ارائه اکثر آن‌ها به راحتی توسط یک شهر (حتی لوکس) امکان‌پذیر نیست. در اینجا به معرفی ۹ مورد از مناطق گردشگری جدید نیوزیلند می‌پردازیم که هر یک امکاناتی برای سطوح و توانایی‌های مختلف دارند.

کوهنوردان از کوهنوردی در کوه کریتون، که در بالای ابرها قرار دارد، لذت می‌برند. منطقه هلی یک راه عالی برای به دست آوردن چند ماجراجویی جذاب در یک روز است.

 پارک ملی کروز فیوردلند

۹ ماجراجویی فوق‌العاده در نیوزیلند

پارک ملی فیوردلند که بزرگ‌ترین پارک نیوزیلند است، محلی تاریخی، روحانی و فریبنده است، با سنگ‌های دندانه‌دار که ستون‌های باریک از آن خارج می‌شوند. بخشی از میراث جهانی واهیپوناما (Wahipounamu)، پارک حیات‌ وحش نیوزیلند است که برای محافظت از پنگوئن‌های کاکل‌دار فوردلند مهر و موم شده است. سفر به مکانی که مانند لبه زمین در روز، شب و در روزهای متفاوت است از طریق تنگه میلفورد یا تنگه دوبتول امکان‌پذیر است.

حیات وحش بخشی از ساحل شرقی جزیره جنوبی

در ساحل شرقی جزیره جنوبی زندگی دریایی رواج دارد، به این معنی که مقدار زیادی جاذبه برای دیدن وجود دارد. تماشای نهنگ‌های بزرگ و ساحل دیدنی کایکورا (یکی از چندین مکانی که می‌توانند در طول سال دیده شوند) امکان پذیر است. تجربه شنا کردن با دلفین‌های کوچک هکتور (مخصوص نیوزیلند) در آکاروا یا پیاده‌روی در نزدیکی پنگوئن‌های زرد چشم در دانیدن بسیار لذت‌بخش است.

قایق جت‌ها

۹ ماجراجویی فوق‌العاده در نیوزیلند

قایق جت‌ها از رودخانه شوتوور در خارج از کوئینستاون، نیوزیلند شروع به حرکت می کنند

کیوی‌ها قایق‌های جت را اختراع کردند تا با استفاده از آن‌ها از رودخانه‌های کم‌عمق و درهم پیچیده که در سرتاسر جزیره جنوبی جریان دارند، استفاده کنند. اما معلوم شد که این قایق‌ها به راحتی مانورپذیر بوده و همچنین بسیار سرگرم کننده‌ هستند. در این بخش توصیه می‌کنیم که به مشاهده آبشارهای قدرتمند هکا در جزیره شمالی یا دره رودخانه شوتور ، دره رودخانه یخچال و رودخانه دارت در جزیره جنوبی بروید.

دوچرخه‌سواری در بخشی از مسیر راه‌آهن مرکزی اوتاگو

۹ ماجراجویی فوق‌العاده در نیوزیلند

این خط راه‌آهن قدیمی یک مسیر دوچرخه‌سواری ۱۷۶ کیلومتر است که از روستاهای مرکزی حومه شهر اتوگو، میدان‌های طلایی قدیمی و شهرهای دورافتاده مانند کلاید و میدلمارچ عبور می‌کند. این مسیر عمدتا صاف بوده و می‌توان آن را به تنهایی یا با گروه تورهای همه‌منظوره طی کرد. اجاره دوچرخه‌ها امکان‌پذیر است.

۹ ماجراجویی فوق‌العاده در نیوزیلند

ماهیگیری و پیاده‌روی در هلی

۹ ماجراجویی فوق‌العاده در نیوزیلند

کوه کریتون

 یک پرواز ۱۰ دقیقه‌ای می‌تواند شما را از یک شهر شلوغ مانند کوئینستاون (Queenstown) یا تاوپو (Taupo) به منطقه‌ای نفس‌گیر برساند، یک بیابان کوهستانی که همه شما را به خود جذب می کند. پیاده‌روی، ماهیگیری یا لذت بردن از منطقه یکنواخت و بزرگ قبل از رقص و بازگشت به هلیکوپتر برای بازگشت به یک تخت راحت و خوردن یک نوشیدنی بسیار لذت‌بخش است.

پیاده‌روی در یخچال طبیعی هلی

۹ ماجراجویی فوق‌العاده در نیوزیلند

خود را برای یک پیاده‌روی نیم‌روزه در یکی از در دسترس‌ترین یخچال‌های جهان آماده کنید. یخچال‌های فرانز جوسف و فوکس منحصربه‌فرد هستند: تند و سریع حرکت می‌کنند، در نزدیکی دریای تاسمان قرار دارد، در اطراف آن‌ها تپه‌های سرسبز وجود دارد. این منطقه، منظره و تجربه‌ای نیست که بتوان آن را از دست داد، همانطور که هیجان هلیکوپتر سواری را نمی‌توان از دست داد.

کایاک‌سواری در پارک ملی آبل تاسمان

۹ ماجراجویی فوق‌العاده در نیوزیلند

در کوچک‌ترین پارک ملی نیوزیلند (۲۲۵ کیلومتر مربع) می‌توان از قایق استفاده کرد یا با قایق به تماشای آن پرداخت، البته قایق‌رانی بهترین راه برای لذت بردن از تماشای ۴۸ کیلومتر از سواحل شنی و ماسه‌ای طلایی، مجسمه‌های ساخته شده و چشمه‌های گم شده است. تورهای هدایت‌کننده چند ساعته تا چند روزه در این منطقه در دسترس هستند.

 گذراندن یک شب در یک کلبه خارج از شهر

۹ ماجراجویی فوق‌العاده در نیوزیلند

اکثر مردم نمی‌دانند که نیوزیلند دارای شبکه‌ای با بیش از ۹۵۰ کلبه خارج از شهر است که در سراسر کشور پراکنده شده‌اند. کلبه‌ها توسط گروه‌های حفاظتی مدیریت می‌شوند و از مخازن ۲۰ نفره و چند نفره تا تخت خواب‌های روستایی دونفره برای استراحت افراد آماده شده‌اند. اگر می‌خواهید بهترین نواحی نیوزیلند را ببینید، این کلبه‌ها بهترین راه حل هستند.

یک دوره آموزشی پیاده‌روی یا مهارت‌های کوهنوردی را بگذرانید

با داشتن این همه بیابان، بازهم نیوزیلند بیش از سهم عادلانه خود شرکت‌های راهنما و هدایت‌کننده دارد. شرکت‌های پیشروی کوهستانی باتجربه مانند مشاوران ماجراجویی، طیف گسترده‌ای از سفرها، تورهای اسکی روی زمین و دوره‌های آموزشی کوهستانی را در سراسر نیوزیلند را ارائه می دهند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه