رونمایی از مجسمه گل میکی ماوس در باغ معجزه دبی

زینب موحدی
زینب موحدی چهار شنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
رونمایی از مجسمه گل میکی ماوس در باغ معجزه دبی

باغ معجزه‌ی دبی، سالگرد ۹۰ سالگی میکی‌ماوس را با ساختن یک مجسمه‌ی گل‌اندود ۱۸ متری جشن می‌گیرد.

اگر در دبی هستید و عاشق گل و گیاه، حتما باید مجسمه‌ی گل‌اندود میکی ماوس را که به تازگی در باغ معجزه دبی رونمایی شده و موفق به شکستن رکورد شده است، ببینید. این مجسمه‌ی ۱۸ متری را به عنوان یادمان ۹۰ سالگی میکی ماوس ساخته و تقریبا ۱۰۰٫۰۰۰ گل و گیاه در آن به کار گرفته شده است.

باغ معجزه‌ی دبی بزرگ‌ترین باغ طبیعی در جهان است و سازه‌ی جدید به عنوان بخشی از یک توافق‌نامه‌ی جدید بین آن و شرکت والت دیزنی ساخته شده است. این جاذبه‌ی گردشگری محبوب توانسته است سومین رکورد جهانی گینس را به عنوان بلندترین مجسمه تحت حمایت به دست آورد. وزن این سازه تقریبا ۳۵ تن است و به وسیله‌ی یک ساختار فولادی هفت تنی با پایه‌های بتونی ۵۰ تنی از جنس بتن آرمه، پشتیبانی می‌شود. این مجسمه از گل‌هایی مثل اطلسی سفید و قرمز، شمعدانی سفید و ویولاهای زرد تشکیل شده است.

میکی ماوس

مهندس عبدالناصر رحال، خالق و بنیانگذار باغ معجزه دبی، می‌گوید:

ما بسیار خوشحال هستیم که با همکاری شرکت والت دیزنی، در یک باغ گل شگفت‌انگیز به میکی ماوس محبوب آن‌ها جان بخشیدیم. تخیل و خلاقیت باغ معجزه‌ی دبی در استفاده از نماهای نوآورانه و هیجان‌انگیز گل‌های رنگی، مکملی ایده‌آل برای جذابیت شخصیت‌های کلاسیک دیزنی است که در آینده در منظره‌های شگفت‌انگیز جدید به نمایش در خواهند آمد.

میکی ماوس

رحال همچنین در حال همکاری با گروه سیتی لند است که اواخر امسال اقدام به گشایش اولین مرکز خرید جهان که با الهام از طبیعت ساخته شده است، خواهند کرد. این مرکز خرید ۳۲۶٫۷ میلیارد دلاری در دبی لند، که «سیتی لند مال» نامیده می‌شود، مملو از شگفتی‌های گیاهی است. همچنین، یک مینی پارک آب، باغی پر از درختان باستانی، یک باغ ژاپنی، یک باغ-پشت بام ۳۶۰ درجه، فضای مسقف، کافه و رستوران‌هایی با چشم‌انداز باغ در آن وجود دارد.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه