رونمایی بوئینگ از هواپیمای 737MAX10

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان پنجشنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۶
رونمایی بوئینگ از هواپیمای 737MAX10

بوئینگ از هواپیمای 737MAX10 در سنگاپور رونمایی کرد. این هواپیما نسبت به رقبا، هزینه‌های سفر را کاهش می‌دهد.

بوئینگ با به پایان رساندن ساخت بوئینگ 737MAX10 به دستاوردی بزرگ در صنعت هواپیمایی دست پیدا کرد. این بدان معنا است که اکنون مهندسان، تمام امکانات لازم برای طراحی بزرگ‌ترین هواپیمای تک راهرویی (single-aisle) خانواده بوئینگ را یکجا در دسترس دارند. بوئینگ دسترسی به این موفقیت را در نمایشگاه سنگاپور اعلام کرد.

Randy Tinseth، معاون بازاریابی هواپیماهای تجاری بوئينگ گفت:

با توجه به اقداماتی که برای رسیدن به این هدف انجام داده‌ایم مطمئن خواهیم بود که MAX 10 کارآمدترین و پرسودترین هواپیمای تک راهرویی (single-aisle) است که تا کنون دیده شده است. ما در حال همکاری با مشتریان خطوط هوایی هستیم تا مزیت‌های عملکردی و مزایای بهره‌وری که قول داده‌ایم را ارائه کینم. این هواپیما از یک بدنه محکم ساخته شده است و ۶۶ اینچ از 737MAX9 طولانی‌تر است. اکنون در فاز طراحی دقیق قبل از شروع تولید هستیم.

این هواپیما می‌تواند ۲۳۰ مسافر را جا به جا کند و در هزینه‌های سفر ۵ درصد صرفه‌جویی می‌کند؛ همچنین این هواپیما نسبت به رقبای خود هزینه‌ها را کاهش داده است. MAX 10 در نمایشگاه هوایی پاریس ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد. این هواپیما اکنون بیش از ۴۱۶ سفارش و تعهد از ۱۸ مشتری در سراسر جهان دارد. تحویل‌ها در سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود.

MAX 10 به زودی به بقیه خانواده 737 MAX ملحق خواهد شد. اولین MAX 7 در اوایل این هفته از آشیانه هواپیماها خارج شده و به زودی آزمایشات پرواز را آغاز خواهد کرد. MAX 8 از سال ۲۰۱۷ در حال بهره برداری است و در حال حاضر بیش از ۱٫۸ میلیون مسافر را حمل می‌کند و MAX 9 اولین بار در هفته‌های آینده ارائه می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه