کپی برداری از نماد هالیوود برای جذب گردشگر

زینب موحدی
زینب موحدی دوشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
کپی برداری از نماد هالیوود برای جذب گردشگر

نماد هالیوود، علامت معروفی است که افراد زیادی خواهان سلفی گرفتن با آن هستند. اما یک مشکل بزرگ در این مورد وجود دارد.

به عقیده‌ی کسانی که از لس‌آنجلس بازدید می‌کنند، یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های این شهر گرفتن عکسی است که نماد غول‌پیکر و سفید هالیوود در پس‌زمینه‌ی آن قرار گرفته باشد. اگر نمی‌توانید به‌اندازه‌ی کافی به آن نزدیک شوید، بهتر نیست که با یک ماکت عکس بگیرید؟

ساختن یک نماد هالیوود جدید تنها یکی از راهکارهایی است که توسط شورای شهر لس‌آنجلس برای کاهش ازدحام گردشگرها پیشنهاد شده است. گزارشی که در اوایل ماه جاری منتشر شد، نشان داد که نماد دیگری در طرف مقابل همان شیب در حال ساخته شدن است.

بر اساس گزارش‌ها، مسئولینی مثل اتاق بازرگانی هالیوود و انجمن صاحب‌خانه‌های «Oaks» از «کپی برداری از نماد هالیوود در تپه‌های مشرف به «باربانک» در پارک گریفیت و نصب نمادهای کوچک‌تر در مکان‌های مختلف» حمایت می‌کنند. این نمادها باعث جذب بازدیدکنندگان به مکان‌های دیگر و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای عکس گرفتن می‌شود.

بسیاری از نماهای برجسته و معروف در مکان‌های غیرقابل‌دسترسی قرار گرفته‌اند و بازدیدکنندگان اغلب در محله‌های مسکونی اطراف آن‌ها سرگردان، به‌دنبال یافتن زاویه‌ای خوب برای گرفتن یک عکس خوب هستند. اکنون دیگر هیچ جایی در جلوی این نماد برای بازدیدکنندگان باقی نمانده است که همین موضوع باعث می‌شود گردشگران، سرخورده و ناامید شوند.

هالیوود

۱۹۳۵: در دهه‌ی ۱۹۴۰ بخش «land» از انتهای کلمه حذف شد

 این گزارش می‌گوید:

ازدحام جمعیت، نه‌تنها باعث ایجاد مزاحمت‌هایی برای ساکنان منطقه می‌شود، بلکه دسترسی به وسایل نقلیه‌ی اورژانسی را هم با مشکلاتی مواجه کرده و امنیت عابرین پیاده را کاهش داده است.

پس‌زمینه‌ای که پشت نماد جدید است، همچنان شبیه به نماد قبلی است و گویی روی کوه قرار گرفته است. همین موضوع این فرصت را به شهر می‌بخشد تا کپی‌های بیشتری از این نماد انجام دهند تا علاوه بر محله‌های مسکونی در جنوب پارک، مکان‌های قابل دسترسی بیشتری برای عکس انداختن گردشگران فراهم کنند.

این گزارش به این نکته اشاره می‌کند که اشکال این استراتژی آنجا است که این کار «از ارزش تاریخ اصلی هالیوود و هالیوودلند» خواهد کاست.

برج ایفل

نسخه‌ی بدلی برج ایفل پاریس در لاس وگاس

ساختن نسخه‌های بدلی از نمادهای معروف، ایده‌ی جدیدی نیست و برخی از آن‌ها مثل برج ایفل در لاس وگاس و مجسمه‌ی آزادی در توکیو تاکنون موضوع عکاسی هزاران عکاس مشتاق شده‌اند.

گفته می‌شود که هر ساله حدود ۴۵ میلیون گردشگر از لس‌آنجلس بازدید می‌کنند.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه