آشنایی با ۱۰ جاذبه ترسناک گردشگری استرالیا (قسمت دوم)

مریم اصلانی
مریم اصلانی یکشنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
آشنایی با ۱۰ جاذبه ترسناک گردشگری استرالیا (قسمت دوم)

هر کشوری بسته به حوادث تاریخی و پیشینه‌ی خود، مهد داستان‌های عجیب، جالب و بعضا ترسناک است. استرالیا نیز با تبعیت از همین شرایط، مقصدی ایده‌آل برای عاشقان گردشگری وحشت است.

از دیرباز داستان‌های مرتبط با ارواح و اشباح سرگردان و موجودات پنهان در سایه‌ها توجه بشر را به خود جلب کرده‌اند. در طول قرون متوالی داستان‌ها و افسانه‌های فولکلور بسیاری با توجه به این مسائل شکل گرفته و رفته رفته جای خود را در میان علاقه‌مندان پیدا کرده‌اند.

عاشقان ترس و هیجان اما گاهی به شنیدن داستان‌ها اکتفا نکرده و ماجراجویی در مکان‌های که به ظن عده‌ای تسخیر شده و در اختیار نیروهای ماورایی هستند را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهند. و اینگونه است که گردشگری وحشت رفته رفته به یکی از شاخه‌های محبوب صنعت توریسم تبدیل شده و بازدیدکنندگان خاص خود را پیدا کرده است. در همین راستا شاهد برگزاری انواع تور با مرکزیت داستان‌های ارواح هستیم که از لوکیشن آثار معروف ژانر وحشت تا صحنه‌های سابق قتل و کشتار، تیمارستان و آسایشگاه‌های روانی، هتل و حتی زندان را در برمی‌گیرند.

در این شرایط هر کشوری تمایل دارد داشته‌های خود را در این زمینه عرضه کرده و توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند و از این راه سهمی تازه در دنیای گردشگری را به خود اختصاص دهد. استرالیا هم یکی از کشورهایی است که مکان‌های تسخیرشده و ترسناک جالب توجهی را به علاقه‌مندان معرفی می‌کند. اگر به خاطر داشته باشید در بخش نخست این مطلب شما را با تعدادی از آن‌ها آشنا کردیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با بخش دیگری از جاذبه‌های ترسناک این کشور آشنا شوید.

مرکز هنری فریمانتِل (Fremantle Arts Centre)

مکان: فرمانتل (Fremantle)، استرالیای غربی

دیدنی های ترسناک استرالیا در قالب گردشگری وحشت

در سال‌های اخیر، مرکز هنری فریمانتل مبدل به یک ساختمان سبک گوتیک مستعمراتی شده که در مقام یک مرکز فرهنگی پررونق در استرالیای غربی مشغول فعالیت است. با این وجود باید اذعان کرد تاریخچه‌ی غم‌انگیز این ساختمان و این حقیقت که زمانی اینجا به عنوان یک آسایشگاه روانی در زمینه نگهداری از افراد تبهکار دیوانه مورد استفاده بوده، بر سر این بنا سایه انداخته و تبعاتی ناخوشایند را برای آن به همراه داشته‌اند. امری که باعث شده این مرکز هم‌اکنون به عنوان یکی از مکان‌های تسخیرشده نیمکره جنوبی زمین شناخته شود.

طبق گفته‌های مورخی به نام «جین هال» (Jane Hall)، رنج و خشم مردمان فقیر و بیماری که در گذشته ساکن این مکان بودند، به نحوی همچنان در میان دیوارهای این بنا به دام افتاده و جریان آن تا به امروز حفظ شده است، به علاوه اشباح و ارواح نیز در آنجا سرگردانند. یکی از این ارواح ظاهرا متعلق به زنی است که دست به خودکشی زده و هنوز در جستجوی دخترش در این مجموع پرسه می‌زند. یکی از بازدیدکنندگان این مکان ادعا کرده که صدای خنده‌های این زن را در اتاق سابق او شنیده است.

مرکز هنری فریمانتل

در تورهای ارواح برگزار شده در این مکان بازدیدکنندگان بارها از موارد مشکوک و ماورایی صحبت کرده‌اند، اینکه گاهی عده‌ای توسط سایه‌ای سیاه تعقیب شده‌اند و گروهی نیز روح یک بانوی مسن را مشاهده کرده‌اند که به تور پیوسته است. در نهایت اگر تصمیم گرفتید روزی به بازدید این مکان بروید، بهتر است آمادگی هراتفاق و رویدادی را از جانب ارواح داشته باشید. حتی بوسه‌هایی که ناگهان روی گونه‌ها می‌نشیند، بی آنکه کسی در آن اطراف حضور داشته باشد.


زندان سلطنی پنتریج (HM Pentridge)

مکان: ملبورن، ویکتوریا

دیدنی های ترسناک استرالیا در قالب گردشگری وحشت

زندان سلطنی پنتریج یکی از معروف‌ترین زندان‌های کشور استرالیا در شهر ملبورن، ویکتوریا است که البته نمی‌توان به قطعیت گفت این امر شهرتی خوب برای این زندان به همراه داشته یا برعکس، باعث رسوایی و بدنامی آن شده است؟ در طول سال‌های فعالیت، این زندان به عنوان مرکزی برای نگهداری بسیاری از زندانیان و افراد تبهکار خطرناک، مورد استفاده قرار داشته است.

اکنون مدت‌ها است که این مکان دیگر به عنوان زندان فعالیت نداشته و در عوض به عنوان محلی ترسناک، میزبان تورهای گردشگری ارواح و بازدیدکنندگان شجاع دلی است که به مصاف ترس و وحش می‌روند. در طول برگزاری یکی از این تورها بازدیدکنندگان ادعا کردند صدای نجیب زاده‌ی تبهکاری به نام «مارک رید» (Mark Read) ملقب به «چاپر» (Chopper) را در سلول شماره ۱۶ به گوش خود شنیده‌اند. این گروه وحشت‌زده به «دیلی میل» (Daily mail) گفتند که این روح تقریبا بر سر آن‌ها فریاد کشیده و مرتب تکرار می‌کرده که از آنجا خارج شوند.

زندان پنتریج استرالیا

در حالی که بخش‌هایی از زندان امروزه مبدل به آپارتمان‌های لوکس و مجلل شده است، اما با این حال سیاهی و تاریخچه پرکشمکش و آزاردهنده‌ی این مکان هنوز هم مورد توجه علاقه‌مندان ترس و هیجان است.


گورستان کمپرداون (Camperdown)

مکان: نیوتاون (Newtown)، نیو ساوت ولز

دیدنی های ترسناک استرالیا در قالب گردشگری وحشت

با شنیدن نام یک گورستان، ممکن است در انتظار شنیدن شرح حوادث عجیب و ترسناکی باشید که اغلب انتظار وقوع‌شان در این چنین مکانی را داریم و البته که این امر، انتظار چندان بی‌جایی هم نیست. به ویژه به دلیل حضور روحی زنی موسوم به «بتشیبا» که در گورستان کمپرداون به خصوص در نیو ساوت ولز حضور داشته و زندگی جاودان خود را تا به امروز ادامه داده است. به خصوص اگر شاهدی جالب در این زمینه وجود داشته باشد، فردی که شبی را در نزدیکی این گورستان به صبح رسانده که مکانی تاریخی در حومه بوهمی سیدنی در نیوتاون بوده و جاذبه‌ای جالب توجه به شمار می‌رود.

گورستان تاریخی کمپرداون استرالیا

این گورستان همچنین میزبان «Dunbar Tomb» است، قبری بزرگ که بقایای اجساد قربانیان کشتی «دانبار» که در سال ۱۸۵۷ غرق شد را در خود جای داده است. در مجموع در این حادثه که طی سفر این کشتی به سمت سواحل شهر سیدنی رخ داد، ۱۲۱ نفر جان خود را از دست دادند. در این میان بقایای برجا مانده از ۲۲ سرنشین غرق شده این کشتی در این گورستان به خاک سپرده شده‌اند.


جاذبه و مکان تاریخی بندر آرتور

مکان: بندر آرتور (Port Arthur)، تاسمانی

دیدنی های ترسناک استرالیا در قالب گردشگری وحشت

بندر آرتور در تاسمانی، برجسته‌ترین ایستگاه جزیره‌ای کشور استرالیا و از جمله مستعمرات سابق انگلستان است که به دلیل حضور مجرمان خشن به شهرت رسیده است. این بندر همچنین در گذشته به عنوان یکی از بدترین زیستگاه‌های کلنی نشینان سابق این کشور شناخته شده است. از سوی دیگر به دلیل وقوع رویدادی تلخ در تاریخ استرالیا جاودانه شد، چرا که در سال ۱۹۹۶ مردی مسلح به روی بازدیدکنندگان آتش گشوده و ۳۵ نفر را به قتل رساند. از سوی دیگر این مکان یکی از میراث‌های ماندگار ملی این کشور و جهان بوده و به نوعی باید آن را موزه‌ در هوای باز به شمار آورد.

در طول دوران مستعمراتی، این شهر کوچک بندری به عنوان مکان نگهداری مجرمان خطرناک بریتانیا و نیز زندانیان یاغی یا مجرمان دیگر کلنی‌نشین‌های مهم استرالیا مورد استفاده قرار داشت. در آن زمان اینجا صحنه برخوردهای فیزیکی و نیز خشونت‌های افراد بزهکار و جانیان خطرناکی بود که شماری از آنها به دلیل ارتکاب قتل در انتظار حکم اعدام بوده و از هیچ تلاشی برای فرار از چوبه‌ی دار دریغ نمی‌کردند. بعضی از این زندانیان در خلال دوران سخت حضور خود در بندر آرتور دیوانه شدند که با توجه به دورافتادگی این مکان و نیز اقامت طولانی در سلو‌ل‌های انفرادی و به دور از نور، صدا و جریان عادی زندگی امر چندان عجیبی هم نیست.

بندر آرتور در تاسمانی

ظاهرا ارواح رنج کشیده‌ی آنان حتی پس از مرگ و جدا شدن از کالبد فانی نیز قادر به ترک این مکان نبوده و به دفعات در این مجموعه مشاهده شده‌اند. در بخش دیگری از این مجموعه، گزارشات جالبی در مورد حرکت صندلی‌ها بدون هیچ دلیل مشخص و نیز صدای زنگ که به ویژه در روزهای دوشنبه بعدازظهر نواخته می‌شود، ارائه شده است. حتی عکاسی ادعا کرده که موفق به ثبت تصویری از روح سه کودک ملبس به پیراهن سفید شده که بالای پله‌ها ایستاده و سعی داشتند از پنجره به بیرون نگاه کنند.


استخر شیطان (Devil’s Pool)

مکان: بابیندا (Babinda )، کوئینزلند

دیدنی های ترسناک استرالیا در قالب گردشگری وحشت

از سال ۱۹۵۳ مردان جوان هفده ساله متعددی در یک چرخه مرموز روی داده در این استخر که به نام استخر شیطان شناخته می‌شود، جان خود را از دست دادند. این مکان یک استخر صخره‌ای طبیعی است که در ارتفاعات بابیندا در کوئینزلند واقع شده است.

استخر شیطان در ارتفاعات بابیندا- کوئینزلند

افسانه‌های محلی مدعی حضور «اولانا» یک روح عاشق باستانی هستند که این آب‌ها را به تسخیر خود درآورده و مردان جوان را به گودال شیطانی خود می‌کشاند. این استخر هم‌اکنون بسته شده و یک پلاک در همان حوالی نصب شده است که به نوعی یاد و خاطره‌ی قربانیان این قتلگاه متفاوت را گرامی داشته است. روی پلاک این جمله حک شده : «او برای یک بازدید به اینجا آمد، اما برای همیشه ماندگار شد.»

استخر شیطان، بابیندا، استان کوئینزلند، استرالیا

به پایان این مطلب رسیدیم. نظر شما در مورد جاذبه‌های گردشگری وحشت استرالیا چیست؟ در میان این مکان‌ها کدام یکی بیش از بقیه توجه شما را به خود جلب کرد؟ خوشحال خواهیم شد شنونده نظرات شما عزیزان باشیم.

مطالب مرتبط:

منبع theoccultmuseum

دیدگاه