سفارت ترکیه در تهران و مدارک سفر به این کشور

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان یکشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
سفارت ترکیه در تهران و مدارک سفر به این کشور

سفارت ترکیه در تهران در خیابان فردوسی قرار دارد که برای اموری چون ویزای کار یا تحصیلی ترکیه می‌توانید به آن مراجعه کنید. چگونه وقت سفارت ترکیه بگیریم و مدارک مورد نیاز سفر به ترکیه چیست؟

ترکیه به‌واسطه‌ی نزدیکی به ایران، یکی از مقصدهای سفر ایرانیان محسوب می‌شود. سفر به ترکیه نیاز به ویزا ندارد و همین موضوع باعث شده تا فرآیند سفر ایرانی‌ها به این کشور بسیار ساده‌تر از سفر به کشورهای نیازمند به ویزا باشد. سفارت ترکیه در ایران در شهر تهران قرار دارد که برای اموری چون دریافت ویزای کار ترکیه، امور کنسولی و مواردی از این دست می‌توانید به آن مراجعه کنید. سفارت ترکیه در تهران قرار دارد و در شهرهای ارومیه، تبریز و مشهد نیز کنسولگری دارد.

سفارت ترکیه کجاست؟

سفارت ترکیه در تهران در خیابان فردوسی، پلاس ۳۳۷ قرار دارد.

موقعیت سفارت ترکیه در تهران روی نقشه گوگل

ساعات کاری سفارت ترکیه

طبق اعلام سایت سفارت ترکیه، ساعات کاری این سفارت روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ است. سفارت ترکیه روزهای جمعه و شنبه تعطیل است.

وقت سفارت ترکیه

ترکیه

برای سفر به ترکیه نیاز به ویزای توریستی ندارید؛ اما در صورتی که قصد تحصیل یا کار در این کشور را دارید، لازم است قبل از هر چیز ویزای کار یا ویزای تحصیلی دریافت کنید. برای درخواست این دو نوع ویزا، لازم است وقت سفارت ترکیه بگیرید. گرفتن وقت سفارت ترکیه به‌صورت آنلاین و از طریق سایت سفارت ترکیه امکان‌پذیر است. برای این کار می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید و فرم درخواست وقت مصاحبه را پر کنید.

وقت سفارت ترکیه

مدارک لازم برای سفر به ترکیه

پاسپورت

سفر به ترکیه، برای شهروندان ایرانی نیازی به ویزا ندارد. بنابراین برای سفر به این کشور تنها کافی است پاسپورت خود را همراه داشته باشید. گذرنامه شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. به این ترتیب شما می‌تونید ۹۰ روز در ترکیه اقامت داشته باشید. هنگام سفر هوایی یا زمینی به ترکیه باید مهر ورود به این کشور در پاسپورت شما ثبت شود که این کار رایگان انجام می‌شود. همچنین زمان خروج از کشور ترکیه و بازگشت به ایران، در یکی از مرزهای این کشور، مهر خروج در گذرنامه شما ثبت خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه