افتتاح نخستین هتل هوشمند در شهمیرزاد استان سمنان

آزاده یوسف نژاد
آزاده یوسف نژاد دوشنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۵
افتتاح نخستین هتل هوشمند در شهمیرزاد استان سمنان

نخستین هتل هوشمند شهرهای نمونه گردشگری کشور در شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افتتاح شد.

به‌نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان، محمد جهانشاهی مدیر کل میراث‌فرهنگی استان در روز ۱۱ آذر ماه سال ۹۷ از افتتاح نخستین هتل هوشمند در شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد خبر داد.

هتل ساران شهمیرزاد واقع در شهرستان مهدیشهر، هتل هوشمند این استان بوده که در سفر رئیس جمهور به استان سمنان و با حضور دکتر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور افتتاح می شود.

هتل ساران

عکس از: خبرگزاری میراث آریا

این هتل با زیربنای ۳۵۰۰ مترمربع در هفت طبقه ساخته شده که شامل ۲ طبقه اقامتی برای اقامت حدود ۱۵۰  نفر در ۲۴ واحد اتاق و سوییت، دو طبقه سالن پذیرایی و چندمنظوره با ظرفیت هزار نفر، یک طبقه سالن غذاخوری و رستوران، فروشگاه صنایع دستی، کافی‌شاپ، و پارکینگ است.

جهانشاهی در میان خبرگزاران اعلام کرد که از ویژگی‌های منحصر به فرد این هتل برخورداری از سیستم تصفیه فاضلاب حاصل از مصرف آب هتل و سیستم کنترل هوشمند است. وی افزود:

آب حاصل از تصفیه فاضلاب هتل برای مصارف کشاورزی، باغ‌داری و فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با راه‌‌اندازی این هتل، زمینه اشتغال ۲۵ نفر فراهم شده و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، افزایش میزان کارایی تجهیزات، ارتقای سطح ایمنی و رفاه میهمانان، ارتقای کیفیت سرویس‌دهی به میهمانان، انعطاف‌پذیری و سهولت کنترل در سیستم مدیریت هتل، کاهش نیروی انسانی و هزینه‌های مربوطه، از جمله ویژگی‌ها و قابلیت‌های این هتل است.

هتل هوشمند

هتل هوشمند شهمیرزاد، عکس از: گسترش نیوز

جهانشاهی با اشاره به اینکه تمامی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی هتل به‌صورت هوشمند با کنترل از راه دور، تحت شبکه در سراسر مجموعه قابل استفاده و کنترل است، یادآور شد:

استان سمنان دارای ۲۲۸ مرکز اقامتی شامل ۱۰ هتل، ۲ هتل آپارتمان، پنج مهمانپذیر ، ۶۵ اقامتگاه بوم‌گردی، ۴۲ خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی، محوطه و مجموعه گردشگری، ۱۴ کمپینگ و ۴۴ رستوران بین راهی، ۹ سفره خانه سنتی، ۳۱ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی است. این واحدها در مجموع دارای ۲ هزار و ۹۰۰ تخت برای اقامت گردشگران است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان حجم کل سرمایه گذاری در این پروژه را ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه