کادیس، پنج هزار کبوتر را از این شهر تبعید می‌کند

زینب موحدی
زینب موحدی شنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۰
کادیس، پنج هزار کبوتر را از این شهر تبعید می‌کند

 کادیس برای حل مشکل ازدحام کبوترها در این شهر راه حلی انسان‌دوستانه را امتحان می‌کند. پرندگان به محلی در ۴۰۰ مایلی شهر انتقال داده می‌شوند.

پس از آن که هتل‌داران کادیس در اسپانیا مدعی شدند که کبوترهای این شهر، جان گردشگران شهر را تهدید می‌کنند و آن‌ها را از بازدید شهر بازمی‌دارند، مسئولان شهر قول دادند که ۵٬۰۰۰ کبوتر این شهر را به محل دیگری منتقل کنند.

این موضوع اولین بار دو سال پیش مطرح شد و شاکی‌ها که عموما هتل‌داران و رستوران‌داران شهر هستند، به‌ویژه، بر این موضوع تاکید کردند که کبوترهای میدان کلیسای جامع کادیس (Cathedral Square) کادیس که مقصد گردشگری مشهوری در این شهر است، خیلی بیشتر از آنچه که باید هستند. 

کادیس

آنتونیو د ماریا کیبالوس، رئیس فدراسیون هتل‌داران و رستوران‌داران شهر، می‌گوید:

شرایط دیگر غیرقابل تحمل شده است. ما بیشتر از ۲۰ درصد از منفعتی که می‌توانستیم از کسب و کارمان به دست بیاوریم را به خاطر کبوترها از دست می‌دهیم.

او معتقد است که کبوترها مرکز شهر را تبدیل به یک زیستگاه خصوصی برای خود کرده‌اند و فضولات‌شان را روی زمین، نمای ساختمان‌ها، تراس‌های کافه‌ها و رستوران‌ها و حتی روی لباس‌های مشتریان رها می‌کنند. او می‌گوید:

کبوترها که گرسنه می‌شوند، به‌شدت به غذای روی میزها هجوم می‌آورند و حتی صبر نمی‌کنند که گردشگرها از پشت میز بلند بشوند.

کادیس

شکایت‌ها به‌قدری بود که شورای شهر کادیس وادار شد اقدام به سرشماری کبوترهای شهر کند. بر اساس این سرشماری، آن‌ها به این نتیجه رسیدند که تعداد فعلی کبوترهای شهر (۸٬۰۰۰ کبوتر) سه تا چهار برابر بیشتر از ظرفیت واقعی شهر برای محافظت از آن‌ها است. اما، شورا می‌خواهد به جای حذف کبوترها، آن‌ها را به محل دیگری منتقل کند.

۵٬۰۰۰ پرنده تا سال آینده با استفاده از تله از سطح شهر جمع‌آوری و معاینه‌ی پزشکی می‌شوند و سپس، در منطقه‌ای در ۱۳ مایلی والنسیا و ۳۷۵ مایلی کادیس، رها خواهند شد. شورای شهر کادیس، ضمن «احترام‌آمیز و پایدار» خواندن این تصمیم، گفتند که روش پیشنهادی آن‌ها برای مدیریت جمعیت کبوترهای شهر قرار نیست که آن‌ها را به‌طور کلی از شهر ریشه‌کن کند.

کادیس

همچنین، برای این‌که کبوتر دیگری به این شهر کوچ نکند و در اینجا ماندگار نشود، شورای شهر  ۳٬۰۰۰ جزوه را در سطح شهر توزیع کرده است و از مردم می‌خواهد غذا دادن به پرندگان را متوقف کنند. آن‌ها امیدوار هستند که کار به جایی نرسد که مجبور شوند ساکنان شهر را به‌خاطر زیاده‌روی در خوش‌رفتاری با کبوتران جریمه کنند.

با این که اغلب کبوترها به جَلد بودن (توانایی شناسایی و برگشتن به خانه) معروف هستند، ولی مسئولان کادیس معتقد هستند که پرندگان وحشی و آموزش‌ندیده‌ی کادیس خانه‌ی جدید خود را دوست خواهند داشت و برای برگشتن به شهر تلاش نخواهند کرد.

مطالب مرتبط:

منبع independent

دیدگاه