فرودگاه هیترو، اپلیکیشن جدیدی برای مسافران با اختلال بینایی راه اندازی می‌کند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
فرودگاه هیترو، اپلیکیشن جدیدی برای مسافران با اختلال بینایی راه اندازی می‌کند

فرودگاه هیترو، اپلیکیشن جدیدی برای مسافران با اختلال بینایی راه‌اندازی خواهد کرد که نیازهای این گروه از مسافران را برطرف می‌کند و حس استقلال بیشتری برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

مسافران با اختلال بینایی از روز دوشنبه (سوم دسامبر) می‌توانند از طریق اپلیکیشن آیرا (Aira app) به کمک خاص و مورد نیازشان دسترسی داشته باشند. استفاده از این اپلیکیشن و شبکه به‌کار رفته در آن،‌ به مسافران استقلال بیشتری در طول سفر خود در فرودگاه هیترو می‌دهد. در واقع این برنامه بخشی از سرمایه‌گذاری چند میلیون پوندی فرودگاه برای بهبود شرایط مسافرت همه مسافران فارغ از نیازها و احتیاجات آن‌ها است.

این اپلیکیشن به‌صورت رایگان مسافران را مستقیما به اپراتوری حرفه‌ای و آموزش‌دیده متصل می‌کند تا درباره تردد در این فرودگاه اطلاعات گرفته و برای پیدا کردن مکان‌های خاص نظیر گیت‌ها، امکانات کمک ویژه، فروشگاه‌های خرده فروشی و رستوران‌ها از او کمک بگیرند. مسافران می‌توانند این برنامه را روی موبایل‌های خود دانلود کنند و به محض ورود به فرودگاه هیترو در صورت نیاز از کمک اپراتور استفاده کنند.

فرودگاه هیترو

مسافران همچنین می‌توانند از طریق ایرلاین خود، کمک ویژه را از پیش رزرو کرده و به‌طور همزمان اطلاعات مورد نیازشان را در این برنامه جستجو کنند. تعداد درخواست مسافران برای کمک ویژه در فرودگاه هیترو حدودا هر سال با افزایش ۸ درصدی مواجه بوده، به‌طوری که فقط در سال ۲۰۱۷ تعداد درخواست‌ها معادل یک میلیون برآورد شده است.

فرودگاه هیترو به دنبال تغییر خدمات این اپلیکیشن برای این مسافران است که با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۳ میلیون پوند در قالب یک قرارداد با شریک ویژه‌اش،  OmniServ خواهد بود. این طرح‌های جدید با بازخوردهایی از جانب مسافران و راهنماها از گروه مشاور دسترسی‌پذیری هیترو همراه بوده است.

ریاست این گروه مشاوره حامی حقوق معلولان برعهده روبرتو کاستیگلیونی است و این گروه به فرودگاه هیترو کمک می‌کند تا هدفش برای تبدیل شدن به صنعتی پیشرو در زمینه دسترسی‌پذیری و جامعیت را محقق کند. راه‌اندازی اپلیکیشن آیرا در فرودگاه هیترو همزمان با روز جهانی معلولان انجام می‌شود. این روز نخستین بار توسط سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۲ معرفی شد و امروزه به‌عنوان روزی شناخته می‌شود که هدفش توانمندسازی و گرامی‌داشت بیش از یک میلیارد انسان در دنیا است که دارای نوعی معلولیت پیدا یا پنهان هستند. جاناتان کوئن، مدیر روابط و خدمات مشتری در فرودگاه هیترو می‌گوید:

در حال تبدیل خدمات کمک‌رسانی به مسافران و توانمندسازی آن‌ها به‌عنوان یک فرد مستقل (تا جاییکه امکان دارد) در طول سفر در فرودگاه هیترو هستیم. در حال حاضر مبلغ ۲۳ میلیون پوند برای یک قرارداد به‌روزرسانی با شریک ویژه‌مان، OmniServ  و همچنین معرفی تجهیزات، آموزش و تکنولوژی جدید برای کمک به بهبود خدمات، سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. اپلیکیشن آیرا یک قدم فراتر رفته است و تجربه‌ی سفر بهتری را برای ۶۰۰۰ مسافر در هر سال ارائه خواهد کرد که باعث ایجاد حس استقلال و آمادگی بیشتر هنگام سفر در فرودگاه هیترو می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه