ملبورن در یک نگاه

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
ملبورن در یک نگاه

ملبورن به لطف جاذبه‌های متعدد و دیدنی، یکی از مقصدهای گردشگری هیجان‌انگیز است که در تمام طول سال می‌توانید برای سفر به آن برنامه‌ریزی کنید.

ملبورن (Melbourne)، پایتخت ایالت ویکتوریا، اولین پایتخت کشور استرالیا قبل از شهر کانبرا و مهم‌ترین شهر فرهنگی این کشور است. ملبورن به لحاظ جمعیت، دومین شهر استرالیا به‌شمار می‌رود که در جنوب شرقی این کشور و در امتداد رود یارا و بر کرانه‌های خلیج پورت فیلیپ قرار دارد.

ملبورن در سال ۱۸۳۵، چهل و هفت سال پس از ورود اولین اروپائیان، به وسیله مهاجرین آزاد بنیان نهاده شد. با هجوم جویندگان طلا در دهه ۱۸۵۰، از یک اقامتگاه موقت در اطراف رود یارا به‌صورت یک کلان‌شهر در حال رشد درآمد. در سال ۱۸۸۰ مهم‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا و ثروتمندترین شهر در جهان و پس از لندن بزرگ‌ترین شهر در سراسر امپراتوری بریتانیا بود.

ملبورن

از ویژگی‌های این شهر می‌توان به برج‌های بلند و سازه‌های مدرن،‌ فستیوال‌های رنگارنگ و متنوع، کافه‌های دیدنی و دنج، گالری‌های هنری، خیابان‌های شلوغ و پررفت‌وآمد، غذاهای خیابانی از گوشه و کنار دنیا، موزه‌ها، پارک‌های جذاب، امکانات ورزشی فوق‌العاده و باشگاه‌ها و ورزشگاه‌های بزرگ و مجهز اشاره کرد. به همین دلیل است که امروزه این شهر را به‌عنوان قطب مهم آموزش عالی و تحقیقات، هنر و فرهنگ و مد، ورزش و تفریح و جهانگردی و نیز فعالیت‌های تجاری و صنعتی استرالیا می‌شناسند؛ تا جایی که به آن لقب پایتخت فرهنگ و هنر و مد و ورزش کشور را داده‌اند. جالب است بدانید از طرف مجله اکونومیست و مرکز مرسر، طی چند دهه‌ی گذشته چندین بار عنوان بهترین شهر دنیا برای زندگی را از آن خود کرده است.

ملبورن مهد و مرکز پیدایش صنعت فیلم‌سازی و سینما، تلویزیون، فوتبال به روش استرالیایی، رقص باله، هنر امپرسیونیسم، سبک‌های مختلف رقص مثل نیو وگ و ملبورن شافل در استرالیا و مرکز مهم موزیک کلاسیک و امروزی در این کشوراست.

ملبورن

جمعیت این شهر در سال ۲۰۱۴ معادل ۴,۴۴۲,۹۱۹ بوده که در مساحت ۹,۹۹۰ کیلومتر مربعی آن ساکن هستند. زبان رسمی مردم، انگلیسی و واحد پول‌شان دلار استرالیا است.

ملبورن پایتخت ایالت ویکتوریا و دومین شهر بزرگ استرالیا، آب و هوای اقیانوسی معتدل دارد. این شهر را به خاطر آب و هوای متغیرش می‌شناسند که به خاطر موقعیت جغرافیایی این شهر است. بهترین زمان سفر به این شهر را می‌توان ماه‌های تابستان یعنی از دسامبر تا مارس دانست.

اتوبوس‌های توریستی رایگان در سراسر شهر سرویس دارند و از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر فعالیت می‌کنند. تراموای رایگان یکی دیگر از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی است که می‌توانید از آن استفاده کنید و از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر فعالیت می‌کند.

ملبورن

از دیدنی های ملبورن می‌توان به میدان فدراسیون (Federation Square)،‌ باغ‌های گیاه‌شناسی سلطنتی (Royal Botanic Gardens)،‌ موزه‌ی ملی ورزش (National Sports Museum)، ورزشگاه کریکت ملبورن (Melbourne Cricket Ground)، مرکز هنری ملبورن (Arts Centre Melbourne)،‌ گالری ملی ویکتوریا (National Gallery of Victoria)،‌ برج یوریکا (Eureka Tower)،‌ موزه‌ی ملبورن (Melbourne Museum)،‌ کلبه‌ی کاپیتان کوک (Captain Cook's Cottage) و معبد یادبود (Shrine of Remembrance) اشاره کرد که باید در تور سیدنی-ملبورن از آن‌ها دیدن کنید.

برای تهیه سوغاتی می‌توانید اقلامی نظیر خوارکی وجمیت (Vegemite)، شکلات تیم تام،‌ ویولت کرامبل (Violet Crumble)،‌ مرطوب‌کننده روغن شترمرغ، بوت‌های Ugg، محصولات تهیه شده از چرم کانگورو، زیورآلات اوپال و عروسک‌های پولیشی تهیه کنید.

گالری عکس‌های ملبورن استرالیا

مطالب مرتبط:

منبع kojaro wikipedia

دیدگاه