توسعه زیرساخت‌های گردشگری در گنبد نمکی جاشک

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی یکشنبه، ۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۵
توسعه زیرساخت‌های گردشگری در گنبد نمکی جاشک

 زیرساخت‌های گردشگری گنبد نمکی جاشک به‌عنوان اثر طبیعی ملی و برای رونق گردشگری و اشتغالزایی پایدار با توجه به ظرفیت‌های بالقوه‌ این منطقه توسعه می‌یابد.

ابوالحسن گنخکی، بخشدار آبدان، در بازدید از روستای جاشک با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت‌های روستاهای هدف گردشگری بیان کرد که به‌عنوان اثر طبیعی ملی و ایجاد اشتغال باید اقدامات لازم جهت بهره‌برداری بهینه از گنبد نمکی جاشک برای اهالی روستا انجام پذیرد.

جاشک

وی با اشاره به همجواری گنبد نمکی با روستای جاشک افزود:

که روستای جاشک برای رونق گردشگری و اشتغالزایی از ظرفیت بالقوه‌ای پایدار برخوردار است.

در راستای تسهیل کردن شرایط بازدید گردشگران از گنبد نمکی به گفته این مقام مسئول، شورای اسلامی و دهیاری جاشک با کمک بخش خصوصی نسبت به تجهیز اقامتگاه‌های بوم‌گردی فعال روستا و برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف اقدام می‌کند.

گنبدهای نمکی جاشک

بخشدار آبدان با اشاره به ساختمان در حال احداث پاسگاه محیط بانی جاشک نیز افزود که در حفاظت از گنبد نمکی و جلوگیری از تخریب آن تکمیل و راه‌اندازی این پاسگاه نقش ویژه‌ای خواهد داشت.

گنخکی با اشاره بر نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی درباره ظرفیت‌های جذب گردشگر گفت:

باید نسبت به معرفی این اثر طبیعی ملی با بهره‌گیری از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اقدام شود تا اشتغال پایدار در روستا در کنار جذب گردشگر و توریست ایجاد شود.

روستای جاشک با ۲۰۰ نفر جمعیت در بخش آبدان شهرستان دیر واقع است و همه ساله برای بازدید از اثر طبیعی ملی گنبد نمکی جاشک پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی است که به این منطقه برای بازدید از اثر طبیعی ملی گنبد نمکی جاشک سفر می‌کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه