حراج دو مجسمه اسکار

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر سه شنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵
حراج دو مجسمه اسکار

دو مجسمه اسکار بهترین فیلم، متعلق به فیلم‌های «شورش در کشتی بونتی» (۱۹۳۵) و «قرارداد شرافتمندانه» (۱۹۴۷) برای فروش در یک حراج نادر قرار داده می‌شوند.

طبق گفته خانه حراج Profiles in History در روز دوشنبه ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان)، مجسمه‌های اسکار بهترین فیلم، متعلق به فیلم‌های «شورش در کشتی بونتی» و «قرارداد شرافتمندانه» از روز ۱۱ دسامبر در لس آنجلس به مزایده گذاشته می‌شوند.

در سال ۱۹۳۶ (زمانی که از عمر آکادمی اسکار چیزی کمتر از ۱۰ سال می‌گذشت) فرانک کاپرا کارگردان مطرح سینما تندیس اسکار بهترین فیلم، متعلق به فیلم «شورش در کشتی بونتی» را به ایروینگ جی تالبرگ تهیه‌کننده فیلم «شورش در کشتی بونتی» در هتل بالتیمور کالیفرنیا اهدا کرد. بنابر پیش‌بینی‌ها این تندیس بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار به فروش می‌رود.

این مجسمه برای اولین بار است که توسط خانواده تالبرگ برای فروش گذاشته می‌شود، تالبرگ یکی از غول‌های سال‌های اولیه هالیوود بود.

همچنین جایزه اسکار بهترین طراحی صحنه متعلق به هانس درایر در فیلم «سانست بلوار» و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن در بخش درام متعلق به گلوریا سوانسون در فیلم «سانست بلوار» به همراه سایر جوایز تاریخی این فیلم در ماه دسامبر در این حراج به مزایده گذاشته می‌شود.

طبق قانون از سال ۱۹۵۱ به بعد برندگان جایزه اسکار یا وارثان آن‌ها در صورت قصد فروش مجسمه باید این تندیس را به قیمت ۱ دلار به خود آکادمی اسکار بفروشند، به همین دلیل حراج مجسمه‌های اسکار کار رایج و معمولی نیست. آکادمی اسکار در این مورد معتقد است که اسکار را نباید خرید بلکه باید آن را کسب کرد. با این حال گاهی اوقات، اسکارهای پیش از سال ۱۹۵۱ با قیمت های هنگفتی به فروش می‌رود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه