روند کاهشی پروازها در ماه مهر

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
روند کاهشی پروازها در ماه مهر

در مهر ماه سال جاری میزان پروازها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش داشته است.

شرکت فرودگاه ها جدیدترین آمارها از پروازهای انجام شده در مهرماه سال ۹۷ را اعلام کرده که این عدد کاهش ۲۲ درصدی در قیاس با مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

در هفتمین ماه از سال جاری ۲۹ هزار و ۶۱۵ پرواز طبق اطلاعات ارائه شده انجام شده و این در حالی است که آمارهای سال قبل نشان می‌دهد تعداد پروازها در مهر ۹۶ به بیش از ۳۷ هزار و ۵۰۰ پرواز رسیده بود.

به این ترتیب در شرایطی که پروازهای مهر سال قبل به رشد ۹ درصدی رسیده بودند در سال جاری روند پروازهای ایران کاهشی شده است.

همچنین حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر در طول این مدت از طریق فرودگاه‌های ایران جابه‌جا شده‌اند که فرودگاه مهرآباد مانند گذشته همچنان بیشترین سهم را داشته است.

هرچند در مهر امسال در قیاس با مدت مشابه تعداد پروازهای مهرآباد حدود ۲۰۰۰ پرواز کاهش یافته اما همچنان این فرودگاه قدیمی تهران فعال ترین فرودگاه کشور به شمار می‌رود و پس از آن در رتبه‌های بعدی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد و فرودگاه امام خمینی تهران قرار دارند.

فرودگاه امام خمینی در مقایسه میان سال جاری و سال گذشته و به عنوان فرودگاه محوری ایران در عرصه بین‌المللی با کاهش ۱۳۰۰ پرواز و بیش از ۲۰۰ هزار مسافر روبه‌رو شده که این آمار نشان دهنده پایین آمدن قابل توجه پروازهای بین‌المللی کشور در یک سال اخیر است.

فرودگاه‌های مشهد و فرودگاه شیراز پس از فرودگاه امام خمینی تهران در رده‌های بعدی بالاترین میزان پروازهای بین‌المللی قرار گرفته‌اند.

از کل پروازهای مهر ۹۷ سهم پروازهای داخلی، نشست و برخاست بیش از ۲۴هزار فروند هواپیما بوده که بیش از دو میلیون و ۷۴۴ هزار مسافر و بیش از ۱۹ میلیون و ۲۴۳ هزار کیلوگرم بار در جریان آن منتقل شده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه