هزینه سفر به رامسر چقدر است؟

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان دوشنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
هزینه سفر به رامسر چقدر است؟

هزینه سفر به رامسر می‌تواند با توجه به تنوع تفریحات و مراکز اقامتی، طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها را برای مسافران به‌همراه داشته باشد.

رامسر از جمله شهرهای توریستی شمال کشور است که متناسب با تقاضای اقشار مختلف جامعه، دارای امکانات مختلفی در زمینه‌ خدمات اقامتی و تفریحی است . همچنین برای آگاهی از  هزینه سفر  به این شهر با توجه به قیمت هتل، رستوران، حمل و نقل و بازدید از دیدنی های رامسر که طیف گسترده‌ای را در بر می‌گیرد می‌تواند برای سلیقه‌های متفاوت، متنوع و در عین حال، دلپذیر باشد. 

هزینه سفر به رامسر

اگر قصد دارید تا از تهران با خودروی شخصی خد به رامسر سفر کنید، دو مسیر برای شما در دسترس است. مسیر اول از جاده چالوس می‌گذرد که حدود ۲۷۰ کیلومتر بوده و ۵ ساعت به طول می‌انجامد؛ و مسیر دوم که از آزاد‌راه قزوین - رشت گذشته و مسافت ۴۰۰ کیلومتری، حدود ۵ ساعت و نیم به طول خواهد انجامید. هرچند مسافت این دو مسیر با یکدیگر متفاوت است، اما به‌دلیل کوهستانی بودن مسیر چالوس، زمان در شده برای هر دو جاده تقریبا یکسان بوده و بنزین مصرف شده برای هر دو مسیر حدود ۴۵ هزار تومان هزینه خواهد داشت. رقم ذکر شده با توجه به نوع خودروی شما، میزان مصرف بنزین آن و روشن بودن کولر، می‌تواند متفاوت باشد.

اگر قصد داشته باشید تا همین سفر را به‌وسیله اتوبوس در کنید، هزینه بلیط اتوبوس شما حدود ۴۰ هزار تومان خواهد شد که این رقم با استفاده از خرید اینترنتی کاهش خواهد یافت.

همچنین مسیر تهران به رامسر دارای خطوط هوایی است که سفر شما را به کمتر از ۱ ساعت کاهش می‌دهد.

متوسط هزینه اقامت در رامسر

طیف مراکز اقامتی در رامسر بسیار گسترده است. اقامت دو نفره شما در آپارتمان‌های یکخوابه، کلبه‌های جنگلی، سوئیت‌های شخصی و اتاق‌های دو نفره می‌تواند از ۱۴۰ هزار تومان آغاز شده و به ۴۹۰ هزار تومان برسد. در این مراکز اقامتی، شما همچنین می‌توانید از امکانات لازم برای سفرهای دسته‌جمعی و گروهی نیز بهره‌مند شوید.

هتل در رامسر

متوسط هزینه خورد و خوراک در رامسر

در رامسر شما می‌توانید با هزینه‌ای حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، از بهترین غذاهای سنتی این شهر بهره‌مند شوید. هزینه استفاده از فست فود‌های این شهر نیز در همین طیف قیمت، خواهد بود و در نظر داشته باشید در صورت سفارش پیش‌غذا، دسر و نوشیدنی، این رقم افزایش خواهد داشت.

رستوران در رامسر

هزینه حمل و نقل در رامسر

با توجه به توریستی بودن شهر رامسر، شما می‌توانید هزینه حمل و نقل عمومی به‌وسیله تاکسی‌های دورن شهری را، برای هر مسیر حدود ۲ هزار تومان در نظر بگیرید.

حمل و نقل در رامسر

هزینه بازدید از دیدنی‌های رامسر

رامسر از جمله شهرهای ایران است که حجم وسیعی از جاذبه‌های آن را طبیعت بکر منطقه تشکیل می‌دهد. به این ترتیب بسیاری از جاذبه‌های رامسر هزینه نداشته و شما می‌توانید بودجه این بخش را به کرایه تاکسی برای گذر از مسیر جاده جواهرده، بازدید از کاخ مرمر رامسر یا تجربه استفاده از تله‌کابین رامسر اختصاص دهید. تله کابین رامسر که یک مجموعه ‌تفریحی با امکانات متفاوت است، طیف گسترده‌ای از وسایل تفریحی را، از ۵ هزار تومان تا ۶۰ هزار تومان، در بر می‌گیرد.

موزه رامسر

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در رامسر

پس از جمع‌بندی هزینه‌های ذکر شده در مقاله، اکنون شما قادر خواهید بود تا با انتخاب وسیله حمل نقل، مکان اقامت و تجربیات تفریحی موردعلاقه خود، میزان بودجه برای سفر به رامسر را متناسب با دلخواه خود تعیین کنید. بدین ترتیب، کمترین هزینه برای سفر به رامسر برای دو نفر حدود ۵۰۰ هزار تومان، و بیشترین هزینه برای این سفر دو نفره حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت.

بودجه پیشنهادی گذراندن سه روز در رامسر

سفر سه روزه شما به رامسر در ارزان‌ترین حالت ممکن حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت. همین سفر در صورت استفاده بیشتر از تفریح‌های محلی و اقامت در هتل‌های با کیفیت‌تر، در گران‌ترین حالت ممکن حدود ۳ میلیون و پانصد هزار تومان هزینه دارد. لازم به ذکر است که در این سفر، بودجه لازم برای خرید سوغاتی‌های رامسر را نیز با توجه به نیازهای خود، محاسبه کنید.

تله کابین رامسر

منبع عکس: گوگل مپ

مطالب مرتبط:

دیدگاه