بهترین فیلم هایی که در تایلند فیلمبرداری شده‌اند

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۵
بهترین فیلم هایی که در تایلند فیلمبرداری شده‌اند

تایلند، سرزمین سواحل زیبا و سنت‌های رنگارنگ، در فیلم‌های زیادی به نمایش درآمده است که در این مطلب با چند مورد از آن‌ها آشنا خواهید شد.

شاید برایتان پیش آمده که با دیدن یک فیلم، برای سفر به کشورهای مختلف دنیا مصمم شده باشید. فیلم‌ها و سریال‌ها می‌توانند دریچه‌ای به دنیای سفر و گردشگری باشند.

لوکیشن فیلم‌ها، همیشه نقش مهمی در آن‌ها دارد و گاهی در بعضی از فیلم‌ها، به اندازه‌ی بازیگران اصلی، خودنمایی می‌کند. بسیاری از مقصدهای گردشگری دنیا، بعد از انتشار یک فیلم، به شهرت رسیده‌اند. تورهای زیادی در سراسر دنیا برای بازدید از لوکیشن فیلم‌های مختلف برپا می‌شود.

تایلند سرزمین چشم‌اندازهای بی‌نظیر طبیعی است. حتما تصاویر خیره‌کننده از سواحل زیبای این کشور را دیده‌اید. علاوه بر طبیعت جذاب  نفس‌گیر، تایلند از نظر فرهنگی و غذایی نیز مورد توجه گردشگران قرار دارد. این ویژگی‌های خاص تایلند دست‌به‌دست هم داده‌اند تا کارگردانان و فیلم‌سازان دنیا نیز توجه ویژه‌ای به این کشور جذاب و رنگارنگ نشان بدهند و شهرهای مختلف آن را به عنوان لوکیشن فیلم‌های خود انتخاب کنند.

در ادامه، چند فیلم مشهور را معرفی می‌کنیم که لوکیشن‌هایی در تایلند دارند.

آنا و سلطان سیام (۱۹۴۶)

لوکیشن فیلم در تایلند

آنا و سلطان سیام یک فیلم درام به کارگردانی جان کرامول است که در سال ۱۹۴۶ منتشر شد. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است. این فیلم احتمالا قدیمی‌ترین فیلمی است که در تایلند فیلمبرداری شده است. این فیلم داستان زنی به نام آنا لئونونز است که در حکومت سلطنتی سیام که نام سابق تایلند است، به قدرت می‌رسد. این فیلم در نهایت موفق به دریافت دو جایزه اسکار شد.

سلطان و من (۱۹۵۶)

لوکیشن فیلم در تایلند

پادشاه و من یک فیلم موزیکال است و دومین فیلمی که بر اساس رمان آنا و سلطان سیام ساخته شده است. بازیگر اصلی این فیلم یول براینر است که در نقش سلطان بازی می‌کند. او برای بازی در این نقش، اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. علاوه بر این، این فیلم توانست ۵ جایزه از ۹ جایزه‌ای که برای آن نامزد شده بود را از آن خود کند. این فیلم در تایلند به دلیل موهن بودن و توهین به پادشاه، ممنوع شد.

رئیس بزرگ (۱۹۷۱)

لوکیشن فیلم در تایلند

رئیس بزرگ نام یک فیلم رزمی هنگ کنگی است که نقطه‌ی عطفی در کارنامه‌ی هنری بروس لی بود. با وجود اینکه بروس لی قبل از این هم در یک فیلم دیگر بازی کرده بود ولی این فیلم، آغازی برای درخش او در صنعت فیلم‌های رزمی بود. این فیلم فروش بسیار بالایی داشت و از نظر تجاری بسیار موفق بود. داستان فیلم در مورد مردی است که متوجه می‌شود کارخانه‌ای که در آن کار می‌کند به کار توزیع مواد مخدر مشغول است.

مردی با طپانچه طلایی (۱۹۷۴)

لوکیشن فیلم در تایلند

این فیلم از سری فیلم‌های جیمز باند است و مثل سایر فیلم‌های این مجموعه پر از صحنه‌های هیجان‌انگیز و لوکیشن‌های جذاب و نفس‌گیر است. در این فیلم بازیگرانی همچون راجر مور، کریستوفر لی، بریت ایکلند، مائود آدامز، اروه ویلشز، ریچارد لو، کلیفتون جیمز، برنارد لی، مارک لارنس، دزموند لولین، مارنه مایتلند، لوئیز مکسول، جیمز کازینز و کارمن دو ساتوی ایفای نقش کرده‌اند.

بانکوک خطرناک (۱۹۹۹)

لوکیشن فیلم در تایلند

این فیلم جنایی تایلندی در مورد فردی به نام کونگ است. این فرد ناشنوا و ناتوان در صحبت کردن به عنوان قاتل قراردادی، به هنگ کنگ منتقل می‌شود و در آنجا استعداد خارق‌العاده‌اش در استفاده از اسلحه‌ها کشف می‌شود. اگر از علاقه‌مندان به فیلم‌های اکشن هستید، دیدن این فیلم را از دست ندهید. صحنه‌های هیجان‌انگیز فیلم با پس‌زمینه‌ای از مناظر بانکوک، ارزش وقت گذاشتن دارد.

Ong Bak

این فیلم رزمی تایلندی محصول سال ۲۰۰۳ است. بیشتر فیلم‌های مشهور تایلندی، که توانسته‌اند در سطح جهانی بدرخشند، در مورد ورزش‌های رزمی هستند. بازیگر اصلی این فیلم، تونی جا، در این فیلم خوش درخشید و خود را به عنوان ستاره‌ی بعدی دنیای فیلم‌های رزمی معرفی کرد.

پروتژه (۲۰۰۷)

این فیلم اکشن و درام ماجرای یک پلیس مخفی است که برای سرپرستی یک سازمان جنایی انتخاب می‌شود. این فیلم هنگ کنگی سنگاپوری، با بازی اندی لاو و دانیل وو محصول سال ۲۰۰۷ است.

بانکوک در فیلم‌های زیادی به نمایش درآمده است ولی در این فیلم، از زاویه‌ی دیگر و به بهترین شکل ممکن از دریچه‌ی دنیای سینما می‌توانید بانکوک را ببینید.

عمو بونمی که زندگی‌های گذشته‌اش را به یاد می‌آورد  

عمو بونمی که زندگی‌های گذشته‌اش را به یاد می‌آورد  فیلمی ساخته کارگردان تایلندی اپیچاتپونگ ویراستاکول محصول ۲۰۱۰ میلادی است. این فیلم در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۰ برنده جایزه نخل طلا شد. این فیلم یکی از عجیب‌ترین فیلم‌های این فهرست است و داستانی خاص و متفاوت دارد. بخشی از ماجرای فیلم در جنگل‌های تایلند می‌گذرد و صحنه‌هایی از یک غار شگفت‌انگیز را نیز در این فیلم خواهید دید. دیدن مناظر زیبای تایلند در کنار داستان متفاوت فیلم، بدون شک ارزش وقت گذاشتن دارد.

غیرممکن

لوکیشن فیلم در تایلند

تماشای فیلم غیرممکن تجربه‌ی خوبی است که نباید از دست بدهید. با دیدن این فیلم، جنبه‌ی دیگری از زندگی در تایلند را مشاهده می‌کنید. نائومی واتس به خاطر بازی در این فیلم هم در اسکار و هم در گلدن گلوب، نامزد بهترین بازیگر زن شد. ماجرای فیلم در سواحل تایلند اتفاق می‌افتد. بعد از وقوع سونامی در سال ۲۰۰۴، اعضای این خانواده ۵ نفره جدا می‌افتند و باقی ماجرا. داستانِ غیرممکن بر اساس تجربه‌ی ماریا بلون، پزشک اسپانیایی و خانواده‌اش در سونامی اقیانوس هند (۲۰۰۴) نوشته شده است. این خانواده برای گذراندن تعطیلاتشان به یکی از سواحل تایلند رفته بودند که با سونامی مواجه می‌شوند. این فیلم درام اسپانیایی در سال ۲۰۱۲ به کارگردانی خوان آنتونیو بایونا ساخته شد.

فقط خدا می‌بخشد

لوکیشن فیلم در تایلند

این فیلم محصول سال ۲۰۱۳ است و بازیگرانی چون رایان گاسلینگ و کریستین اسکات توماس در آن ایفای نقش کرده‌اند. جولیان (رایان گاسلینگ) نقش خلاف‌کاری آمریکایی در بانکوک را به عهده دارد که تحت پوشش باشگاه مشت‌زنی، معاملات مواد مخدر انجام می‌دهد و زمانی زندگی برای او پیچیده‌تر از گذشته می‌شود که مادرش از او می‌خواهد قاتل برادرش را پیدا کرده و نابود کند.

 

مطالب مرتبط:

منبع femalefirst

دیدگاه