قیمت نامتعارف بلیت پروازهای اربعین

فرناز رهبران رنجبر
فرناز رهبران رنجبر سه شنبه، ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
قیمت نامتعارف بلیت پروازهای اربعین

 بازار سیاه بلیط پروازهای اربعین به راه افتاده و فروش بلیط پروازهای اربعین با قیمت‌های نامتعارف و گران‌تر از نرخ انجام می‌شود.

حرمت‌الله رفعی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، گفت:

با توافق سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌ها نرخ مصوب بلیط پروازهای ایران-عراق در مناسبت اربعین برای یک طرف یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و برای دو طرف دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده و مردم نباید بلیطی را با قیمتی غیر از این بخرند.

درحال حاضر بلیط پرواز عراق با قیمت‌هایی بیش از این و در حدود دو میلیون و ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان در برخی آژانس‌ها خرید و فروش می‌شود. قیمت این بلیط‌ها از مرز سه میلیون تومان هم گذر کرده است.

رضا جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی چندی روز پیش گفته بود:

شرکت‌های هواپیمایی بر تعیین قیمت بلیط پرواز تهران-نجف-تهران و سایر شهرستان‌ها ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پرواز مشهد-نجف-مشهد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و مسیر یک طرفه تهران-نجف و سایر شهرستان‌ها به نجف، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و مشهد-نجف یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان موافقت کردند. قیمتی که در فاصله دوم تا دوازدهم آبان ماه برقرار است.

رفیعی رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی افزود: ‌

قرار بر این بود شرکت‌های هواپیمایی از طریق نمایندگی‌های خود بلیط پرواز عراق در مناسبت اربعین را به فروش رسانند. طبق اعلام آن‌ها هیچ پروازی به مقصد بغداد و یا نجف در این مناسبت چارتر نشده است و فروش بلیط تنها در حدود ۲۲ نمایندگی فروش که خود ایرلاین‌ها تعیین کرده‌اند، انجام می‌شود. این یعنی همه آژانس‌ها و سامانه‌های رزرواسیون امکان فروش بلیط پروازهای عراق را ندارند.

به گفته وی اگر ایرلاین‌ها چنین تصمیمی گرفته‌اند و قرار بود بلیط‌ها را خودشان با قیمتی مصوب بفروشند، چرا و چگونه این بلیط‌ها به بیرون راه یافته و خارج از نمایندگی‌ها با قیمت گران درحال فروش است؟

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه