بهترین هتل های دنیا برای دوستداران شکلات

ندا مرتضوی
ندا مرتضوی یکشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
بهترین هتل های دنیا برای دوستداران شکلات

شکلات یکی از محبوب‌ترین مواد خوراکی دنیا است. اگر شما نیز از دوستداران این ماده غذایی هستید، می‌توانید به هتل‌های معرفی شده در اینجا سری بزنید.

شکلات یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین مواد خوراکی ساخته‌شده توسط انسان‌ها است. این ماده‌ی غذایی محبوب، هزاران سال پیش از دانه‌های کاکائو به دست آمد. اگر شما نیز از طرفداران پروپاقرص شکلات هستید، می‌توانید تکه‌ای از بهشت را نه در تخیلاتتان، بلکه در هتل‌هایی در سراسر جهان که به عاشقان شکلات سرویس‌دهی می‌کنند، بیابید. در این هتل‌ها می‌توانید از خدماتی مانند ماساژ شکلات لذت ببرید و در کلاس آموزش شکلات‌سازی و تور باغ درختان کاکائو شرکت کنید؛ به‌علاوه، شما در این مکان‌ها می‌توانید خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های شکلاتی، دسرهای شکلاتی فوق‌العاده گران‌قیمت و خوشمزه‌ترین کیک‌های شکلاتی را نوش جان ‌کنید. در ادامه فهرستی از این هتل‌ها را برای شما تدارک دیده‌ایم.

هتل بوتیک شکلات (Chocolate Boutique Hotel) در بورنموث

شکلات

داستان هتل بوتیک شکلات واقع در بورنموث در سال ۲۰۰۴ آغاز شد؛ هنگامی که خانواده‌ی ویولتون برای اولین بار یک فواره شکلات را از نزدیک دیدند، تصمیم گرفتند کسب‌وکار خود را در صنعت شکلات راه‌اندازی کنند. چند سال بعد، آن‌ها یک هتل زیبای مربوط به قرن نوزدهم را خریداری کرده و پس از  تغییرات اندکی، آن را تبدیل به هتلی با تم شکلات کردند. شما در این هتل می‌توانید نوشیدنی‌های کاکائویی خوشمزه‌ای را امتحان کنید، توت‌فرنگی و مارشمالو را در چشمه‌های شکلات فندقی فرو برده و نوش جان کنید و در کارگاه شکلات شرکت کنید؛ در این کارگاه می‌توانید طرز تهیه‌ی ترافل شکلاتی را یاد گرفته و نقاشی پرتره با شکلات را امتحان کنید.

هتل «جید مونتین» (Jade Mountain) در شهر سوفیری، سنت لوسیا

شکلات3

مهمانان ساکن در هتل «جید مونتین» (Jade Mountain) می‌توانند در فعالیت‌های مختلفی از جمله مزه کرده انواع شکلات‌، تورهای مختلف شکلات و کلاس‌های تهیه ترافل که در آزمایشگاه شکلاتی این هتل برگزار می‌شوند، شرکت کنند. درصورتی‌که شما علاقه‌مند به یادگیری مراحل ساخت و تاریخچه‌ی شکلات در کارائیب هستید، می‌توانید در تور دو ساعته‌ی «امرالد استیت» شرکت کرده و علاوه بر فراگیری تمام مراحل عمل آوردن شکلات از دانه‌های کاکائو، اندکی کاکائوی خام را هم مزه کنید؛ در طول مسیر نیز با چای کاکائویی از شما پذیرایی می‌شود. علاوه بر این، در رستوران‌ها و کافه‌های این هتل می‌توانید غذاهای متنوع حاوی شکلات و نوشیدنی‌های شکلاتی را نوش جان کرده و در سالن اسپای هتل نیز از ماساژ کاکائو لذت ببرید.

هتل و اسپای فورترس (Fortress) در شهر گال، سریلانکا

شکلات 4

در این هتل یکی از گران‌ترین دسرهای جهان سرو می‌شود. هتل و اسپای فورترس (Fortress) در  سواحل باریکی قرار گرفته است که در سمتِ دیگر آن، ماهیگیران سریلانکایی به سبک خاص و معروفشان برای گرفتن ماهی، روی چوب‌های عمود بر سطح دریا می‌ایستند؛ خوراک مخصوص این هتل از این ماهیگیران الهام گرفته است؛ این خوراک شامل، بستنی میوه‌ای کاساتا و خامه‌ی ایرلندی است که با مجسمه‌ای شکلاتی از یک ماهی‌گیر ایستاده روی چوب عمودی تزئین شده است. قیمت آن حدودا ۵۳ میلیون تومان بوده! و در کنار آن یک سنگ جواهر آکوامارین ۸۰ قیراط نیز گذاشته می‌شود. از دیگر سرویس‌های لوکس و لذت‌بخش این هتل، می‌توان به ماساژ شکلات آن اشاره کرد.

هتل شکلات بوکان بای (Boucan by Hotel Chocolat) در شهر سوفیری، سنت لوسیا

شکلات 5

هتل شکلات بوکان بای، درست در قلب املاک رابوت در سنت لوسیا واقع شده و درختان کاکائو و طبیعتی زیبا آن را احاطه کرده‌اند. تقریباً تمام غذاهای رستوران این هتل حاوی کاکائو هستند، سالن اسپای هتل، خدمات مختلفی از جمله ماساژ مرطوب‌کننده و اسکراب شکلات به مهمانان ارائه می‌دهد. همچنین فعالیت‌های مفرحی از جمله کارگاه شکلات‌سازی و تور شکلات برای مهمانان در دسترس است. در تور شکلات، شما می‌توانید تمام مراحل ساخت شکلات از ابتدا یعنی چیدن دانه‌های کاکائو تا تبدیل آن به یک شکلات خوشمزه را خودتان انجام دهید.

هتل زاخا وین (Sacher Wien) در وین، اتریش

شکلات 6

هتل زاخا وین (Sacher Wien) خانه اصلی تارت زاخا یا همان کیک شکلاتی است که یکی از محبوب‌ترین کیک‌های دنیا است. هر کسی که عاشق کیک و شکلات است، باید حتماً به این هتل سری بزند. کیک‌های شکلاتی سرو شده در این هتل هنوز هم با استفاده از دستور پخت اصلی آن که فرانتس زاخا، مخترع این کیک، در سال ۱۸۳۲ به کار برد، پخته می‌شوند. چیدمان داخلی هتل نیز بسیار غنی است: دیوارهای آن پوشیده از اشیای آنتیک، عتیقه‌های ارزشمند و آثار هنری بدیع است؛ به طوری به نظر برخی به فضای یک موزه شباهت دارد. این مکان، تاریخچه‌ای غنی داشته و میزبان شخصیت‌های مشهور بسیاری از ملکه الیزابت دوم گرفته تا جان اف کندی، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا بوده است. در صورت مراجعه به این هتل می‌توانید برای صرف کیک‌های صبحانه خوش‌طعم یا چای بعدازظهرتان به کافه زاخا (Café Sacher) سری بزنید.

هتل تری ویز هاوس (Three Ways House) در دهکده Cotswolds

شکلات 8

«باشگاه پودینگ» در این هتل، شهرتی جهانی دارد؛ این باشگاه هر جمعه، ضیافتی برگزار می‌کند که در آن مهمانان می‌توانند هفت نوع پودینگ مختلف با روکش‌هایی از شکلات، خامه یا کرم کاسترد را امتحان کنند. هتل تری ویز هاوس (Three Ways House) دارای هفت سوئیت است که چیدمان داخلی آن‌ها تم شکلاتی دارد؛ محبوب‌ترین آن‌ها «اتاق شکلاتی» است که درِ ورودی آن به شکلات تخت شباهت دارد و تختخواب آن شبیه یک جعبه‌ی شکلات است.

تفریحگاه جزیره میریهی (Mirihi Island Resort) در مالدیو

شکلات 8

در تفریحگاه جزیره میریهی (Mirihi Island Resort)، مهمانان می‌توانند در ضمن استراحت در سواحل زیبای این جزیره و در حین لذت بردن از امواج دریا، انواعی از شکلات‌های خانگی را نیز نوش جان کنند.

هتل ایندیگو (Hotel Indigo) در یورک، انگلستان

شکلات 9

عناصر ظریفی در طراحی هتل ایندیگو (Hotel Indigo) وجود دارند که در واقع یادآور تاریخ شهر یورک به‌عنوان زادگاه شکلات کیت کت (kitkat)، اسمارتیز، شکلات Aero و شکلات‌های All Gold هستند. در برخی از اتاق‌ها، از دیوارپوش هایی با طرح شکلات، آباژورهایی شبیه کیک و کوسن‌های شبیه اسمارتیز استفاده شده است. مرکز فروش «خانه کاکائوی یورک» (York Cocoa House) که فاصله‌اش از هتل با پای پیاده ۱۵ دقیقه است، حاوی کافه‌ی شکلات، کارگاه‌های شکلات‌سازی و موزه‌ی داستان شکلات است؛ در این موزه، تاریخِ شکلات و برخی از معروف‌ترین سازنده‌های شکلات در یورک به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود.

تفریحگاه نیهی سومبا (Nihi Sumba) در اندونزی

شکلات 10

تفریحگاه نیهی سومبا، یک تفریحگاه پنج ستاره در مجمع‌الجزایر اندونزی است که کارخانه شکلات‌سازی مختص خود را دارد. هر روز، بین ساعت های ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر، یک تور از کارخانه برگزار می‌شود و مهمانان می‌توانند از ساعت ۱۲ ظهر تا ۳ بعدازظهر در ساخت شکلات‌ها کمک کنند. علاوه بر این، این کارخانه مانند بهشتی برای کودکان است و والدین می‌توانند بدون احساس گناه فرزندانشان را برای چندین ساعت در آنجا بگذارند؛ در این کارخانه، مربیان کودک که خود را "جادوگران شکلات" می‌نامند، کودکان را سرگرم می‌کنند. در همین حین، والدین نیز می‌توانند در سالن اسپا، از ماساژ کاکائو لذت ببرند.

هتل Rosas & Xocolate در یوکاتان، مکزیک

شکلات 11

نام هتل Rosas & Xocolate، داستان خاص خودش را دارد. اسم «Rosas»، به‌دلیل اینکه نام مادر صاحب هتل است و «Xocolate» نیز به‌دلیل تاریخ شهر و درختان کاکائویی که در آن رشد می‌کنند، روی هتل گذاشته شده است. این هتل زیبا، دارای یک فروشگاه شکلات است. در سالن اسپای آن، خدمات متنوعی از جمله ماساژهای سه مرحله‌ای Rosas & Xocolate ارائه می‌شود که شامل: لایه‌برداری ملایم بدن با ترکیبی از پودر کاکائو، گلبرگ گل رز، روغن‌های گیاهی؛ ماساژ شکلات داغ با ترکیبی از شکلات طبیعی که برای خوردن نیز مناسب هستند؛ و ماساژی آرامش‌بخش با روغن‌های مرطوب‌کننده سفارشی است.

هتل فابریکا دو چاکلت (Hotel Fabrica do Chocolate) در ویانا دو کاستلو، پرتغال

شکلات 12

به نظر می‌رسد حتی برخی از دیوارهای هتل فابریکا دو چاکلت (Hotel Fabrica do Chocolate) نیز از شکلات ساخته باشند. خدمات شکلات درمانی ارائه شده در سالن اسپا شامل ماساژ درمانی، ماسک صورت، لایه‌برداری و تغذیه‌ی پوست با کاکائو است. رستوران هتل هم شکلات محور است. از جمله غذاهایی که می‌توانید در آن نوش جان کنید می‌توان به سوپ ولوته کدوحلوایی با سس سویا و کاکائو و ماهی سالمون با سس بالزامیک شکلاتی اشاره کرد. کودکان علاقه بسیاری به کلاس‌های شکلات‌سازی هتل نشان می‌دهند. این هتل یک موزه‌ی شکلات نیز دارد.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه