۱۰ شکلات‌ ساز برتر جهان

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
۱۰ شکلات‌ ساز برتر جهان

شکلات یکی از محبوب‌ترین مواد غذایی است و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که دوستدار طعم و مزه لذت‌بخش آن نباشد، از این‌رو صنعت شکلات‌سازی یکی از جذاب‌ترین شغل‌های جهان به شمار می‌رود. 

کلیه سازندگان شکلات حاضر در این لیست اعم از شکلات‌های تلخ، مغزدار، میوه‌ای، تافی و غیره از برترین‌های این صنعت به شمار می‌روند و هرگز از چشیدن طعم شکلات‌های آن‌ها پشیمان نخواهید شد...

۱. Teuscher (زوریخ، سوئیس)

teuscher-chocolates  

Teuscher فعالیت خود را ۷۰ سال قبل در شهری کوچک در میان کوه‌های آلپ سوئیس آغاز کرد. Dolf Teuscher، مالک این کارگاه شکلات‌سازی، تمامی دنیا را برای تهیه بهترین مواد اولیه از جمله کاکائو، مارزیپان، میوه، خشکبار و غیره زیرپا گذاشت. پس از گذشت سال‌ها و کسب تجربیات ارزنده، وی امروزه شکلات‌های خوشمزه خود را با دستورهای تهیه معروفش تولید و به علاقه‌مندان عرضه می‌کند. در حال حاضر، این کارگاه شکلات‌سازی بیش از یکصد نوع شکلات تولید می‌کند که روش تهیه آن‌‌ها نسل به نسل منتقل شده است. در این کارگاه از بهترین، مرغوب‌ترین و گران‌ترین مواد اولیه برای تهیه شکلات‌ها استفاده می‌شود و نکته مهم این که هیچ نوع مواد افزودنی یا نگهدارنده در این شکلات‌ها وجود ندارد. این شکلات‌ها به‌صورت هفتگی به شعبه‌های Teuscher در سراسر جهان ارسال می‌شوند.

۲. Vosges Haut-Chocolate (شیکاگو، ایلینویز آمریکا)

20140203_161134  

کترینا مارکف، مالک و سازنده شکلات این کارگاه، انواع ادویه‌جات، گل‌ها و ترکیبات شکلات را برای ساخت طعم‌های جدید شکلات استفاده می‌کند. او هنر قنادی و شکلات‌سازی را در Le Cordon Bleu آموخته است. وی با الهام از آموخته‌هایش، با تلفیق ادویه‌جات و گل‌ها با مواد پایه شکلات موفق به ایجاد طعم‌های جدیدی نظیر دانه وانیلی مکزیکی و کارامل آرژانتینی شده است.

۳. Scharffen Berger Chocolate Maker, Inc (برکلی، کالیفرنیای آمریکا)

81cn-0sSp+L._SL1500_

شکلات تلخ محصول اصلی این شرکت به شمار می‌رود. به منظور اطمینان از کیفیت، کلیه مراحل تولید از پرورش دانه کاکائو تا محصول نهایی،  در انحصار و تحت نظارت خود شرکت قرار دارد. در ابتدا دانه‌های کاکائو برای تائید کیفیت مورد آزمایش قرار می‌گیرند و در مرحله بعد، با سایر مواد ترکیب و تبدیل به شکلات تخته‌ای می‌شوند. کلیه شکلات‌ها در قالب‌های کوچک و به روش تولید صنعتی تهیه می‌شوند.علاوه بر شکلات‌های آماده مصرف، این شرکت شکلات‌های مخصوص طبخ را نیز تولید و به بازار عرضه می‌کند.

۴. Jacques Torres Chocolate (نیویورک، آمریکا)

Jacques-Torres-Kissing-Game

به هنگام ورود به این کارگاه شکلات‌سازی، احساس می‌کنید که پا به یک مغازه کاملا اروپایی گذاشته‌اید. بسیاری از مشتریان این تجربه خاص را با فیلم Chocolat مقایسه می‌کنند. تخصص این کارگاه در تولید شکلات‌های تازه و دست‌ساز است. میز‌های این فروشگاه جذاب مشتریان را وسوسه می‌کند تا همانجا شکلات خود نظیر pain au chocolat را انتخاب و میل کنند، یا به منزل ببرند. مشتریان حتی می‌توانند مراحل تهیه شکلات را از پشت پنجره‌‌های شیشه‌ای داخل مغازه تماشا کنند. این شکلات‌سازی دارای ۵ شعبه در شهر نیویورک و یک شعبه در Harrah آتلانتیک سیتی است.

۵. Norman Love Confections (می‌یرز، فلوریدای آمریکا)

chocolates1

 نورمن لاو، مالک این شکلات‌سازی چنین می‌گوید که شکلات عشق من است و شکلات خوب علاوه بر طعم باید ظاهر زیبایی نیز داشته باشد. لاو و شریک وی تکنیک خاصی را در رنگ کردن شکلات‌های بلژیکی، فرانسوی و سوئیسی به‌صورت دستی یا قالبی به کار می‌گیرند. از سایر محصولات خوشمزه این کارگاه می‌توان به شکلات سفید کدو تنبل اشاره کرد که بسیار دلچسب است. از جمله سایر مواد اولیه منحصربفرد مصرفی این کارگاه می‌توان به تمشک وحشی، موز، زنجفیل، کارامل، فندق و ... اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

۶. Valrhona (فرانسه)

cioccolato-cop-2

این کارگاه از سال ۱۹۲۲ در زمینه ساخت شکلات فعال بوده و کاکائوی مصرفی خود را از آمریکای جنوبی، کارائیب و نواحی اقیانوسیه تامین می‌کند. شکلات فرانسوی در ابعاد مختلفی تهیه می‌شود. Valrhona انواع مختلفی از شکلات‌ها را در طعم‌های خاص و منحصربه‌فرد به مشتریان عرضه می‌کند و از سال ۲۰۰۸ اقدام به تولید شکلات‌هایی با طعم‌های فلفلی، نمکی کرده است.

۷. Godiva Chocolatier (بروکسل، بلژیک و سراسر جهان)

Godiva_belgian_chocolate_golden_box_24

شروع فعالیت این کارگاه شکلات‌سازی مربوط به سال‌های ۱۹۲۰ توسط خانواده Draps در بلژیک است. شکلات‌های بادامی این کارگاه بصورت انبوه در سراسر جهان به فروش میرسد. Joseph Draps در سن ۱۴ سالگی وارد این حرفه خانوادگی شد و پس از گذشت سال‌ها و اندوختن تجربه به درجه عالی در این صنعت دست یافت. وی تصمیم به تولید یک سری شکلات ویژه و با پرستیژ زد و نام‌ جالبی را برای آن‌ها انتخاب نمود. به همین منظور وی با انتخاب نام Godiva و بسته‌بندی آن در جعبه‌های طلائی کیفیت عالی این محصول را به همه نشان داد. همچنین برای اثبات درجه کیفیت با مراجعه به دادگاه عالی بلژیک حق انحصاری تولید را نیز دریافت نمود و همچنان به فعالیت خود در خلق طعم‌های جدید برای دوستداران شکلات ادامه می‌دهد.

۸. Richard Donnelly Fine Chocolates (سانتاکروز، کالیفرنیا، آمریکا)

Donnelly - Copy  

Richard Donnelly مالک این کارگاه، با استفاده از شکلات‌های فرانسوی و بلژیکی و مواد اولیه خاصی نظیر اسطوخودوس، زعفران، هل و چای ارل‌گری، شکلات‌های ویژه و منحصربه‌فردی را تولید می‌کند. در نتیجه این خلاقیت‌ها و فقط پس از گذشت ۱۰ سال از شروع فعالیت در صنعت شکلات‌سازی، وی موفق به دریافت سازنده شکلات در فستیوال شکلات اروپا در محل پروجای ایتالیا شد. برای حفظ کیفیت و همچنین تازگی شکلات‌ها، Donnelly روزانه فقط ۲۲ کیلوگرم شکلات تولید می‌کند. اگر شما نیز علاقه‌مند به چشیدن طعم‌های خاص شکلات هستید، حتما شکلات سفید فندقی یا کارامل وانیل عسلی Donnelly  را امتحان کنید.

۹. Richart (پاریس، فرانسه)

Richart

شکلات‌های ساخت Richart از بهترین مواد اولیه و با بالاترین کیفیت تولید می‌شوند. این کارگاه نیز به‌صورت خانوادگی در تهیه دستورالعمل شکلات‌ها مشارکت داشته و هفت بار موفق به دریافت روبان آبی، بالاترین نشان افتخار کشور فرانسه شده‌اند. Richart با داشتن مهارت فوق‌العاده در صنعت شکلات‌سازی، اکنون در پی خلق طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت برای شکلات‌ها است. در واقع، یک جعبه شکلات مخلوط و رنگارنگ بسیار زیبا و خیره‌کننده به نظر می‌رسد. اگر واقعا عاشق شکلات هستید، می‌توانید با پرداخت ۸۵۰ دلار یک جعبه هفت طبقه دارای محافظ گرما و رطوبت، پر از شکلات‌های خوشمزه تهیه کنید!

۱۰. Puccini Bomboni (آمستردام، هلند)

maxresdefault

برای چشیدن طعم یکی از بهترین شکلات‌های دنیا حتما لازم است تا سری به آمستردام بزنید. صاحبان Puccini کافه و رستورانی بسیار دلچسب را برای  چشیدن شکلات‌های بی‌نظیرشان فراهم کرده‌اند. تازگی کلیه مواد اولیه به کار رفته در ترکیبات جالب شکلات و ادویه‌جات از الویت‌های این کارگاه شکلات‌سازی محسوب می‌شود. اگرچه تنوع طعم‌ها چندان زیاد نیست ولی کیفیت شکلات‌ها واقعا شگفت‌انگیز است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه