کاهش ۵۰ درصدی هزینه سفر به ایران

نیکی قره گوزلویان
نیکی قره گوزلویان سه شنبه، ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۵
کاهش ۵۰ درصدی هزینه سفر به ایران

در حالی که سفر به ایران تا ۵۰ درصد ارزان‌تر از گذشته شده است، کشورهای غیرهمسایه سفرهای خود به ایران را افزایش نداده‌اند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امیدوار است تا ارزانی سفر به ایران، آمار گردشگران غیر منطقه‌ای را در نیمه دوم سال تغییر دهد، اما ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران معتقد است تا زمانی که ارزانی و امنیت ایران در رسانه‌های جهانی به تصویر کشیده نشود، نظر گردشگرانی که از سفر به ایران می‌ترسند، تغییر نخواهد کرد. او در این‌باره می‌گوید:

سفر گردشگران اروپایی و آمریکایی به ایران کم شده، و تلاش ما این است که با کاهش هزینه سفر، افت این بازار را جبران کنیم. در نیمه دوم امسال، سفر گردشگران اروپایی و آمریکایی به ایران نزدیک به ۴۲ درصد کاهش داشته که از تحریم و تهدید متاثر است.

او در ادامه گفته است:

متاسفانه وقتی حرف از تبلیغات گردشگری به میان می‌آید، ما را به صدا و سیما ارجاع می‌دهند، در حالی که مخاطب هدف ما، در شبکه‌های بزرگ‌تر است و از آن طریق از شرایط ما اطلاع پیدا خواهد کرد. همچنین حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند در کنار تبلیغات موثر باشد. سازمان میراث فرهنگی باید در این زمینه مسیر را هموارتر کند زیرا به عنوان مثال، تنها حضور در یک نمایشگاه آلمانی در سال گذشته، بیش از ۴ هزار یور وهزینه داشت که تمام آن را بخش خصوصی پرداخت کرد. در چنین شرایطی، سازمان میراث فرهنگی می‌تواند دست کم هزینه اجاره زمین غرفه‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی را تقبل کند.

او در انتها افزود:

ما در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری به تبلیغات درباره امنیت ایران نیازمندیم. آژانس‌های خارجی که با ایران کار می‌کنند نیز از قیمت ارز در کشور اطلاع داشته و بازار را رصد می‌کنند. این آژانس‌ها قیمت تور ایران را پایین نگه داشته‌اند تا گردشگر جذب کنند و اگر قیمت‌ها در ایران واقعی و متعادل نباشد، معترض می‌شوند.

عکس: ایسنا

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه