وجود اتاق مادر و کودک در فرودگاه های آمریکا الزامی شد

زینب موحدی
زینب موحدی یکشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۰
وجود اتاق مادر و کودک در فرودگاه های آمریکا الزامی شد

وجود اتاق‌های «مادر و کودک» برای حفظ حریم خصوصی مادران در زمان شیردهی به نوزادان‌شان در فرودگاه‌های آمریکا، الزامی شد.

مسافرت با نوزاد تازه متولدشده برای خیلی از مادران یک شرایط تنش‌زا است و اگر مادرها نتوانند فضایی خصوصی در فرودگاه‌ها پیدا کنند، می‌تواند به یک بحران برای آن‌ها تبدیل بشود. مادرها اگر به کمی حریم خصوصی نیاز داشته باشند مجبور هستند که در سالن‌های سرویس‌های بهداشتی به نوزاد خود شیر بدهند؛ در حالی‌که این‌گونه مکان‌ها اصلا محیطی راحت یا بهداشتی نیست.

اکنون، به لطف قانون جدیدی که ابتدای همین ماه به اجرا درآمد، شرایطی در فرودگاه‌های آمریکا فراهم شد تا مادران دیگر نگران این موضوع نباشند. قانون «فرودگاه‌های مهربان برای مادران» بخشی از قانون اعطای مجدد مجوز هواپیمایی فدرال ۲۰۱۸ است که همه‌ی فرودگاه‌های بزرگ و متوسط را ملزم می‌کند تا فضای اختصاصی در هر ترمینال خود برای شیردهی مادران به نوزادان‌شان در نظر بگیرند. «اتاق مادر و کودک» باید در قابل قفل شدن، یک میز، پریز برق و امکان دسترسی برای مادران دارای معلولیت داشته باشد.

اتاق مادر و کودک

مونا لیزا هاملین، رئیس کمیته تغذیه با شیر مادر آمریکا (USBC)، در بیانیه‌ای گفت:

هیچ‌کس تاخیر را دوست ندارد، ولی صرف کمی زمان بیشتر در فرودگاه‌ها برای مادران شیرده به معنی یافتن مکانی برای شیر دادن به نوزادان یا پذیرفتن ریسک کم شدن موجودی شیر یا حتی فاسد شدن آن باشد.

آملیا اسمیت، مدیر اجرایی موقت USBC، می‌افزاید:

فرودگاه‌ها فقط یکی از محیط‌های بسیاری هستند که مردم در آن‌ها با چالش‌هایی برای یافتن یک فضای تمیز و خصوصی برای شیر دادن یا شیر دوشیدن مواجه هستند... قوانین جدید کمک می‌کنند که اطمینان حاصل کنیم که همه‌ی مسافران شیرده، مسافرتی آسوده را تجربه می‌کنند.

این قانون جدید، بخشی از مأموریت وسیع دولت برای مناسب‌ترسازی فرودگاه‌ها برای مادران مسافر شیرده است که به فاصله‌ی کمی پس از تصویب قانون BABES در سال گذشته مطرح می‌شود؛ قانون BABES، مامورین TSA را ملزم به گذراندن آموزش‌های حین خدمت می‌کند تا با تجهیزات شیردهی که مسافران با خود حمل می‌کنند، آشنا بشوند.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه