قوانین جدید رایان ایر برای چمدان ها و واکنش مسافران

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان سه شنبه، ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
قوانین جدید رایان ایر برای چمدان ها و واکنش مسافران

رایان ایر در برابر قانون جدید چمدان‌ها با انتقاد برخی مسافران روبرو شد.

مسافران دیگر نمی‌توانند کوله پشتی و چمدان‌های چرخی خود را در پروازهای Ryanair به‌صورت رایگان حمل کنند. Ryanair در برابر سیاست‌های خود برای حمل چمدان‌ها، با واکنش شدید مسافران روبرو شد. قوانین جدید به این صورت است که مسافران دیگر نمی‌توانند چمدان‌های کوچک خود را به کابین ببرند، مگر اینکه هزینه آن را پرداخت کنند.

قوانین جدید به این معنی است که مسافران می‌توانند فقط یک کیف دستی کوچک یا کیف لپ‌تاپ را با حداکثر ابعاد سی و پنج در بیست در بیست سانتی‌متر  به هواپیما ببرند، مگر آنکه برای هر پرواز ۱۰ پوند پرداخت کنند.

برای کسانی که پول پرداخت نمی‌کنند، مواردی از جمله کوله‌پشتی، کیف‌های چرخ‌دار و جعبه‌های مختلف در دروازه پرواز گرفته می‌شود و بدون هزینه نگهداری می‌شود.

کنی یعقوب Ryanair گفت:

ما خوشحال هستیم که امروز سیاست چمدان‌ها در کابین را راه‌اندازی کردیم و با موفقیت انجام شده است. ما بر این باور هستیم که این سیاست جدید سرعت سوار شدن به پرواز را کاهش می‌دهد و تأخیر پرواز را از بین می‌برد.

با این وجود پاسخ بسیاری از مسافران Ryanair در برابر این سیاست هنوز خیلی مثبت نیست. برخی از آن‌ها شکایت کردند که قبل از تغییر سیاست چمدان‌ها پروازهای خود را رزرو کرده‌اند و خواستار بازپرداخت هزینه پروازشان بودند. برخی دیگر از حمل داروهای مورد نیاز خود به کابین هواپیما نگران بودند. مثلا یکی از مسافران در پست توییتری خود اعلام کرد: چگونه می‌شود سرنگ‌های تزریقی مخصوص را در کیف‌های کوچک دستی قرار داد.

در بعضی موارد، Ryanair ظاهرا قوانین خود را بسط می‌دهد، مثلا برای مسافرانی که اندازه لپ‌تاپ آن‌ها بیش از حد مجاز اعلام شده است، اجازه می‌دهد لپ‌تاپ خود را به کابین ببرد.

رایان ایر

بیمه، نگرانی دیگر مسافران است. P Patter، خواننده تلگراف نوشت:

مهم‌ترین چیز این است که در صورتی که وسایل ارزشمند شما در قسمت نگهداری وسایل مسافر قرار گیرد، این وسایل نقلیه تحت پوشش بیمه سفر قرار نمی‌گیرند. این به این معنی است که اگر آن‌ها را به هر دلیل از دست بدهید، حتی یک پنی هم دریافت نخواهید کرد.

البته پاسخ عمومی مردم، همه منفی نیست. گوردون نیل در مقاله‌ی تلگراف می‌نویسد:

Ryanair حق تغییر سیاست کنترلی خود را دارد. ما به عنوان مشتری، پس از آن یا باید شرایط و هزینه‌های جدید را قبول کنیم و ادامه دهیم یا اینکه به جای دیگری برویم و شرکت هواپیمایی خود را تغییر دهیم.

Steve Ksiezak از این سیاست خوشحال است و می‌گوید هر دفعه نیاز نیست در صف‌های طولانی با یک چمدان در دست بایستم و به سختی آن را به پرواز منتقل کنم و در آنجا به دنبال مکانی برای قرار دادن آن بگردم و هنگام پیاده شدن نیز  آن را به سختی پایین بیاورم.

تغییرات قوانین چمدان‌ها در سپتامبر ۲۰۱۷ اعلام شد. مقررات جدید، در حالی که برای بسیاری از افراد ناآشنا است، اما تأثیر منفی بر فروش پروازهای Ryanair نداشته است. امروز شرکت اعلام کرد که رکورد رزرو هفتگی خود را شکست داده و برای اولین بار در طول تاریخ بیش از سه میلیون رزرو در یک هفته دریافت کرده است.

 

 

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه