لیست مقاصد محبوب رو به رشد گردشگران در سال ۲۰۱۸ اعلام شد

نگین توکلی
نگین توکلی جمعه، ۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵
لیست مقاصد محبوب رو به رشد گردشگران در سال ۲۰۱۸ اعلام شد

آیا دوست دارید بدانید محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۱۸، کدام شهرها هستند؟ 

آمارها نشان می‌دهد، محبوب‌ترین مقصد گردشگری سال ۲۰۱۸ در میان مسافران در جهان، شهر ایشیگاکی در کشور ژاپن است؛ شهر کاپا در هاوائی نیز، محبوب‌ترین مقصد گردشگری آمریکا شناخته شد.

 تریپ ادوایزر  از شهر نیدهام در ماساچوست، لیست مقاصد گردشگری رو به رشد که توسط مسافران انتخاب شده‌اند را اعلام کرده است. آب‌های آبی فیروزه‌ای و سواحل ماسه‌ای سفید شهر زیبای ایشیگاکی در ژاپن، رتیه اول را در جهان به خود اختصاص داد. همچنین شهر کوچک کاپا (Kapaa) که در دامنه کوه نونو (Nounou Mountain) در جزیره تماشایی کائوآئی (Kauai) در هاوائی واقع شده است، رتبه اول محبوبیت از نظر گردشگران را در آمریکا کسب کرد.

این آمار، ۴۴ مقصد گردشگری در سراسر جهان را اعلام کرده است که توسط میزان افزایش دیدگاه‌های مثبت در سایت تریپ ادوایزر در مورد مکان‌های اقامتی، رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری و همچنین افزایش جستجو در اینترنت و میزان رزرو هتل و بلیط ??????? به آن مقصد، تعیین شده‌اند. امسال، ششمین سال اعطای جوایز در بخش مقاصد محبوب گردشگری رو به رشد در میان مسافران است. این لیست، اسامی مقاصد محبوب اروپا، آسیا و آمریکای جنوبی را نیز معرفی می‌کند.

بروک فرنچسیک، مدیر ارشد ارتباطات سایت تریپ ادوایزر می‌گوید:

اسامی برندگان بخش مقاصد محبوب گردشگری رو به رشد، منبع الهامی فوق‌العاده برای مسافرانی هستند که به دنبال مقاصد گردشگری محبوب در میان دیگران هستند.

برندگان این بخش، بر اساس بازخوردهای مقصد گردشگری و علایق نشان داده‌شده در جامعه تریپ ادوایزر، انتخاب می‌شوند و نقطه مشترک تمام آن‌ها، دارا بودن مکان‌های اقامتی عالی، رستوران‌های فوق‌العاده و جاذبه‌های گردشگری استثنایی برای هر میزان بودجه سفر، است.

لیست مقاصد محبوب گردشگری رو به رشد در میان مسافران در جهان

۱. ایشیگاکی، ژاپن

ایشیگاکی، ژاپن

آب‌های شفاف و فیروزه‌ای ایشیگاکی به همراه سواحل ماسه‌ای، حال شما را خوب خواهند کرد. اما فقط در ساحل نایستید و تماشا کنید؛ مسافران سوار شدن بر قایق‌هایی با کف شیشه‌ای و تماشای صخره‌های مرجانی و ماهی‌های گرمسیری در دریا را گویا به شما پیشنهاد می‌کنند.

۲. کاپا، هاوائی

کاپا، هاوائی

کاپا، شهری واقع‌شده در دامنه کوه نونو (که به غول‌پیکر خفته مشهور است) در کائوآئی، یک مقصد گردشگری دوست‌داشتنی به همراه مجموعه‌ای از انواع هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید است. مرکز خرید روستایی کینیپو (Kinipopo)، به دلیل وجود غذاخوری‌های جالب و فروشگاه‌های سوغاتی و یادبود، مکان مورد علاقه مسافران است. طرفداران ورزش‌های آبی، با انتخاب‌های بسیاری چون اسنورکل (غواصی در عمق کم)، کایاک‌رانی (نوعی قایق) و اسکی روی آب، در این شهر فوق‌العاده روبه‌رو هستند.

هزینه میانگین هتل‌ها در کاپا، امسال، ۱ میلیون تومان به ازای یک شب بوده است.

هتل محبوب و به صرفه با توجه به خدمات در سایت تریپ ادوایزر در حاشیه جزیره کائوآئی در ساحل نارگیل (Coconut Beach)، برای یک شب، هزینه‌ای معادل ۱,۰۶۰,۰۰۰ تومان از مسافران دریافت می‌کند.

بهترین قیمت بلیط هواپیمایی از ORD (شیکاگو) به LIH (لیهه، کائوآئی)، ۲,۳۴۰,۰۰۰ تومان است.

۳. نایروبی، کنیا

نایروبی، کنیا

نایروبی، مشهور به پایتخت سافاری آفریقا، شهری پر انرژی و مدرن، مملو از حیات وحش متنوع و زندگی پویای شبانه است. کلوپ‌های موسیقی که نبض زندگی را در این شهر در دست دارند، فروشگاه‌ها و بازار و رستوران‌های متنوع در گودال آب سابق ماسای (Maasai)، شما را حسابی وسوسه خواهند کرد. مکان‌های دیدنی بسیاری چون موزه کارن بیکسن، مرکز زرافه و کرگدن‌های سیله پارک ملی نایروبی در کنیا، وجود دارند. مرکز شلوغ شهر، برای پیاده‌روی کاملا امن است و تاکسی‌ها دسترسی به دیگر مناطق شهری را فراهم می‌کنند.

۴. هالیفکس، کانادا

هالیفکس، کانادا

مسافران می‌گویند بهترین راه اکتشاف هالیفکس در کانادا، با پای پیاده است؛ پس ماشین خود را پارک کرده و قدم بزنید. در تاریخ غنی شهر در موزه نظامی آتلانتیک، غرق شوید و شهر را از مکان تاریخی سیتادل با قدمتی از قرن هجدهم تماشا کنید. سپس به سمت بارها و رستوران‌های عالی هالیفکس بروید و برای اتمام روز خوبتان، به موسیقی گوش کنید.

۵. گدانسک، لهستان (Gdansk)

گدانسک، لهستان

گدانسک، یکی از زیباترین شهرهای لهستان، در کرانه دریای بالتیک، نقشی مهم در تاریخ به خصوص در قرن بیستم داشته است. این شهر، در سال ۱۹۳۹، نقطه اشتعال جنگ جهانی دوم بوده است و در سال ۱۹۸۰، گدانسک محل تولد جنبش کارگری سولیدارنوشچ (Solidarnosc) بود که منجر به نابودی نظام کمونیستی در اروپای شرقی شد. بخش قدیمی گدانسک، پس از اینکه در دوران جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دید، به سختی توانسته است خودش را بازسازی کند و به شکوه سابقش برگردد. تالار قرن ۱۴امی شهر، هم‌اکنون به عنوان موزه تاریخی در اختیار گردشگران است.

۶. سن خوزه، کاستاریکا 

سن خوزه، کاستاریکا 

سن خوزه، پایتخت سرکش و شلوغ کاستاریکا، شهری سرزنده و پر از عمارت‌های ویکتوریایی، با سود حاصل از تجارت قهوه ساخته شد و مزرعه‌های دانه طلایی قهوه، کماکان در اطراف شهر، وجود دارند. از مرکز خرید اصلی شهر، دانه تازه برشته شده قهوه، بخرید و از موزه دل اورو دیدن کنید، بسیاری از مناطق خوش‌منظره، هم‌اکنون مکان هتل‌های شیکی هستند. این شهر زیبا که با الهام از دهکده اسپانیایی ال پوئبلو ساخته است، هم‌اکنون قطبی برای فعالیت‌های شبانه به‌شمار می‌آید. بازدید از ساختمان باشکوه تئاتر ملی ۱۸۹۷ را از دست ندهید.

۷. ریگا، لاتویا (Riga, Latvia)

ریگا، لاتویا

ریگا، پایتخت لاتویا، بزرگ‌ترین شهر بالتیک، مخلوطی فوق‌العاده از سنت‌های لاتویا و آثار کشورهای مختلفی که در گذشته اینجا را اشغال کرده بوده‌اند، است. این کشور از سال ۱۹۹۱ مستقل است. مرکز هنری مدرن ریگا، عنوان میراث فرهنگی یونسکو را به خود اختصاص داده است. با وجود هزینه‌های مناسب بلیط‌های هواپیمایی به ریگا، این شهر، مسافران زیادی را به خود جلب می‌کند. شبکه مدرنی از ترم و اتوبوس، بخش جدید شهر را به بخش قدیمی متصل می‌کند.

۸. رووینی، کرواسی (Rovinj)

رووینی، کرواسی

۹. نرجا، اسپانیا (Nerja)

نرجا، اسپانیا

نرجا، در نوک شرقی کاستا دل سورو در اسپانیا از ۱۶ کیلومتر خط ساحلی تشکیل شده که در آن‌ها می‌توان به ورزش‌های آبی چون اسکی روی آب، غواصی اسکوبا و قایق‌سواری، پرداخت. اقامتگاه‌های بزرگ این شهر، با مناظر پانارومایی از مدیترانه، مکانی عالی برای استراحت هستند.

۱۰. کازابلانکا، مراکش

کازابلانکا، مراکش

امروزه، کازابلانکا، شهری مدرن و بزرگ است، اما این مستعمره سابق فرانسه به کسانی که دوست دارند دوباره عشق را ملاقات کنند، لحظاتی جادویی از یک فیلم به یادماندنی را یادآوری می‌کند. کازا (به زبان بومیان)، بین‌المللی‌ترین و غربی‌ترین شهر مراکش است. از مدینه کازا و مسجد شاه حسن دوم حتما دیدن کنید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه