وایشارژ، روشی سریع برای شارژ گوشی بدون نیاز به سیم

علی  کماسی
علی کماسی پنجشنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
 وایشارژ، روشی سریع برای شارژ گوشی بدون نیاز به سیم

نداشتن شارژ باتری همیشه اذیت‌کننده است، به خصوص زمانی که به شارژر دسترسی نداشته باشید. اما وایشارژ این نگرانی را نیز از بین برده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با این دستگاه بیشتر آشنا شوید.

یکی از راه‌های سریع و راحت برای به وجود آمدن نگرانی گم کردن شارژر تلفن همراه است. مطمئنا شما هم به این موضوع فکر می‌کنید. چه اتفاقی می‌افتاد اگر به جای سر و کار داشتن با شارژر، سیم، پورت و چیز‌های دیگر فقط با وارد شدن به اتاق گوشی‌تان شارژ شود؟ این دقیقا شیوه‌ای است که وایشارژ کار می‌کند.

وایشارژ

شاید وایشارژ به اندازه شارژر سیمی گوشی‌تان نتواند با قدرت شارژ کند اما قطعا می‌تواند نیاز‌های شما را برآورده کند تا دیگر گوشی‌تان بدون شارژ باتری نماند. دستگاه وایشارژ شبیه به دستگاه سنسور آتش‌سوزی روی سقف است. تا زمانی که گوشی، تبلت، لپ تاپ یا اسپیکر شما در معرض دید وایشارژ باشد، دستگاه شما شارژ می‌شود. به این تکنولوژی، سوی دید گفته می‌شود. در ابتدا برای انتقال شارژ باید یک دانگل به دستگاه‌تان وصل می‌کردید اما اکنون این مشکل نیز با قرار دادن دانگل درون گوشی‌ها حل شده است.

این محصول هنوز به صورت کامل در دسترس عموم قرار نگرفته است؛ اما اولین عرضه در ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی صورت خواهد گرفت. شما هنوز نمی‌توانید از این محصول در منزل‌تان استفاده کنید. نخستین مرحله از اجرای این طرح برای مکان‌های عمومی است که به نظر می‌رسد افراد بیشتر در این مکان‌ها دچار استرس و تنش به دلیل خاموش شدن گوشی از نداشتن شارژ می‌شوند.

در آگوست سال ۲۰۱۷ این محصول از سازمان غذا و داروی آمریکا تاییدیه دریافت کرد. هر چیزی که از طریق هوا منتقل شود، باید از نظر ایمنی و مقررات تجاری تایید شود.

سال‌ها طول کشید تا فناوری شارژ بی‌سیم به این نقطه برسد و هر روز به تبدیل این ایده به واقعیت نزدیک‌تر می‌شویم. مدیران شرکت می‌گویند که سرعت و برد وایشارژ بهبود یافته و این دستگاه می‌تواند تا فاصله‌ی ۱۰ متری دستگاه‌هایی که درون اتاق قرار دارند را پوشش دهد و با سرعت ۳ تا ۴ وات هر دستگاه را شارژ کند. سرعت شارژ این دستگاه‌ از شارژرهای کابلی کمتر است اما همین موضوع که دستگاه شما در پس زمینه و بدون اینکه حتی شما متوجه شوید شارژ شود دیگری کم قدرت بودن دستگاه اهمیتی پیدا نمی‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع curiosity

دیدگاه