۵ روز در طولانی ترین سفر قطار هند

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی پنجشنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
۵ روز در طولانی ترین سفر  قطار هند

طولانی‌ترین سفر در هند با قطار از دیبروگاهه، شمال شرقی هند، تا کانیاکماری جنوبی‌ترین نقطه هند است، سفر با این قطار ۵ روز و ۴ شب طول می‌کشد و در این ۵ روز مسافران در قطار در کنار هم زندگی می‌کنند.

فرهنگ و آداب رسوم هندی همیشه از جالب‌ترین فرهنگ‌های زمین بوده است. قطار سریع‌السیر دیبروگاهه به کانیاکماری طولانی‌ترین خط قطار در هند را دارد که این قطار به‌صورت هفتکی مسافران را جابه‌جا می‌کند. سفر با این قطار ۵ روز و ۴ شب طول می‌کشد و قطار ۴۲۰۰ کیلومتر را طی می‌کند.

قطار هند

«متیو پلی» عکاس نشنال جئوگرافی در سفر ۵ روزه خود با قطار عکس‌هایی زیبا و جالب ثبت کرده است که به‌خوبی سبک زندگی هندی‌ها در این ۵ روز در قطار را توصیف می‌کند.

قطار هند

سفرهای طولانی با قطار از انقلاب صنعتی در قرن ۱۹ آغاز شد و اولین جرقه‌های سفرهایی به این سبک در این سال‌ها آغاز شد.

قطار هند

سفر با طولانی‌ترین خط قطار هند بسیار جالب است و از تصاویر عکاسی شده می‌توان فهمید که در قطار دنیایی دیگر در جریان است.

قطار هند

مردم خیلی عادی در کنار هم زندگی می‌کنند و سبک زندگی خاص هندی در داخل قطار هم جریان دارد.

قطار هند

اولین قطار هندی در آوریل ۱۸۵۳ از بمبئی تا تانا بود که قطار مسافتی برابر با ۳۳ کیلومتر را طی می‌کرد.

قطار هند

حرکت به‌سوی سفرهای طولانی با قطار از همان سال‌ها آغاز شد و امروز به خط قطار ۴۲۰۰ کیلومتری رسیده است و نوعی رکورد را به نام خود ثبت کرده است.

قطار هند

در سفر با قطار دیبروگاهه به کانیاکماری می‌توانید فرهنگ و آداب رسوم هندی‌ها را به‌خوبی بشناسید، نوعی زندگی در این قطار جاری است.

قطار هند

در سفر با این قطار شما انواع و اقسام غذاهای عجیب‌وغریب هندی را می‌بینید و مثل یک بازار روز می‌توانید هر چیزی که می‌خواهید را از فروشنده‌های سیار تهیه کنید. از پودر خوشبوکننده هوا تا کیف‌های فانتزی و کتاب! همه‌چیز در این قطار پیدا می‌شود.

قطار هند

واقعیت تلخ و هدفی استعمارگرانه در پشت طراحی و ساخت این خط راه‌آهن در هند بوده است. انگلیس نقش اصلی در اجرای پروژه طولانی‌ترین خط راه‌آهن هند را داشتند. درواقع هدف اصلی انگلیسی‌ها ایجاد شرایط کار استثمارگرایانه در شهرهای مبدا و مقصد بوده است. بسیاری از کارگران برای کار به شهر کانیاکماری می‌روند و به دلیل ارزان بودن بلیت قطار، از این وسیله نقلیه برای سفر خود استفاده می‌کنند.

قطار هند

شیوع انواع بیماری‌های عفونی در طول سفر به دلیل غیربهداشتی بودن محیط قطار از معضلاتی است که مسافران هندی با آن درگیر هستند.

قطار هند

اگرچه هدف از تاسیس این خط قطار استفاده از نیروی کار ارزان بوده است ولی بازهم داخل قطار فرهنگ شاد هندی جریان دارد و می‌توان از سفر با قطار لذت برد.

قطار هند

متیو پلی عکاس در رابطه باتجربه سفر خود در قطار می‌گوید:

قاره هند، قاره عجیب و درعین‌حال زیبایی است. سبک زندگی هندی‌ها منحصربه‌فرد است، جنون سروصدا و رنگ در زندگی هندی جریان دارد و با تمام تفاوت‌ها شادی در چشمان مردم دیده می‌شود.

قطار هند

بی‌نظمی و عدم رعایت اصول بهداشتی در قطار سریع‌السیر کانیاکماری مشاهده می‌شود ولی رسیدگی به این خط قطار نمی‌شود.

قطار هند

بسیاری از مسافرانی که در این خط قطار جابه‌جا می‌شوند، کارگران مهاجری هستند که برای کسب درآمد مجبور به جابه‌جا شدن بین شهرها هستند.

قطار هند

محققان بر این باور هستند که جوامع صنعتی و جوامعی که زیر استعمار کشورهای بزرگ هستند به سمت بحران «کمبود زمان» پیش می‌روند.

قطار هند

کارگران برای کسب درآمدی اندک مجبور به ترک محل زندگی خود هستند و اگر بخواهند تعطیلات را در کنار خانواده خود بگذرانند بیشتر زمان مرخصی خود را درراه سپری می‌کنند. زندگی به سمتی می‌رود که افراد برای زنده ماندن مجبور هستند زمان بیشتر را در کار سپری کنند.

قطار هند

نسل بعدی قطارهای هندی با حمایت دولت ژاپن درراه است. ژاپن ۱۲ میلیارد سرمایه‌گذاری کرده است تا خط قطار سریع‌السیری بین شهرهای بمبئی و احمدآباد راه بیندازد. شرکت ژاپنی سرمایه‌گذار این پروژه در رابطه با این سرمایه‌گذاری می‌گوید:

خط قطار سریع‌السیر جدید هند موتور اقتصاد هند را متحول خواهد کرد و نقش به سزایی در اشتغال‌زایی خواهد داشت.

قطار هند

بااین‌حال در هر سفر با قطار سریع‌السیر هندی خانواده‌هایی دیده می‌شوند که برای رفتن به تعطیلات از این خط قطار استفاده می‌کنند و با تمام کم و کاستی‌ها در طول سفر از کنار هم بودن احساس رضایت دارند.

در نقشه زیر مسیر قطار دیبروگاهه تا کانیاکماری نشان داده شده است:

قطار هند

مطالب مرتبط:

دیدگاه