ورود ۲ فروند هواپیمای ATR72 به ناوگان ایران ایر

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۰
ورود ۲ فروند هواپیمای ATR72 به ناوگان ایران ایر

۲ فروند هواپیمای ATR72 پنجم مهرماه وارد ناوگان هوایی ایران ایر می‌شود.

طبق اعلام ایران‌ایر  چهارشنبه (پنجم مهر ماه) دو فروند هواپیمای ATR خریداری شده از سوی این شرکت در فرودگاه مهرآباد به زمین خواهند نشست. هما در خبری دیروز اعلام کرده بود این دو هواپیمای جدید فردا حوالی ساعت ۹ صبح در تهران فرود می‌آیند.

با وارد شدن این هواپیماها تعداد هواپیمایی‌های خریداری شده پس از برجام که به ایران تحویل داده شده‌اند به عدد ۹ خواهد رسید.

پیش از این هما چهار فروند ATR و سه فروند ایرباس از شرکت‌های هواپیماساز تحویل گرفته است.

ایران‌ایر و ATR برای خرید ۲۰ فروند هواپیمای این شرکت ایتالیایی – فرانسوی سال گذشته به توافق رسیدند و بناست در چارچوب این قرارداد تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی تمام این هواپیماها به ایران تحویل شوند.

ایران‌ایر در کنار ATR سفارش خرید ۱۰۰ فروند ایرباس و ۸۰ فروند بوئینگ را نیز با شرکت‌های سازنده به امضاء رسانده که فرآیند ورود ایرباس به ایران از زمستان سال گذشته کلید خورده و نخستین بوئینگ نیز بناست در اردیبهشت‌ ماه سال ۱۳۹۷ به ایران تحویل شود.

اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزير راه و شهرسازی قبلا گفته بود.

دو فروند هواپیمای ATR72 در سپتامبر سال میلادی وارد ناوگان هوایی ایران ایر می‌شوند. همچنين ۵ شرکت فاینانسر از کشورهای چین، نروژ و چند کشور دیگر اروپایی تا نیمه سپتامبر پیشنهادات خود را برای بررسی به ما ارائه خواهند کرد تا ما در شرایط بهتری قادر به انتخاب باشیم.

وی بر این  مطلب اشاره  کرده بود که برای خرید هواپیماها بسته‌هایی تعریف کرده‌ایم که بسته اول برای ۷ هواپیما است و در صورت کسب موفقیت بسته اول، این روش ادامه خواهد یافت. زیرا فکر می‌کنیم که با پکیج‌های کوچکتر نتایج بهتری خواهیم گرفت.

 با توجه به سخنان وی در زمینه مذاکرات ورود هواپیما به ناوگان هوایی ایران شرایط بهتری را برای بازار ایران پیش بینی کرده و تاکیید بر این  موضوع داشتند که مذاکرات به  قوت خود باقی است.

ای تی آر

ATR 72 هواپیمای دو موتوره توربوپراپ کوتاه برد منطقه‌ای است که توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ای‌تی‌آر تولید می‌شود. ای‌تی‌آر ۷۲ نوع تکامل یافته‌ای‌تی‌آر‌ ۴۲ است که از سال ۱۹۸۹ تولیدش آغاز شد. از این هواپیما معمولاً برای حمل و نقل منطقه‌ای توسط شرکت‌های مسافربری استفاده می‌شود، اما بعضاً به عنوان جت خصوصی، باری و برای گشت دریایی هم استفاده شده است. مدل‌های مختلفی از این نوع هواپیما تاکنون طراحی شدند و تا ۷۸ نفر گنجایش دارند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه