بهترین صندلی های هواپیما کدامند؟

بهاره غنچه
بهاره غنچه چهار شنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
بهترین صندلی های هواپیما کدامند؟

سفر با هواپیما یعنی نشستن ساعت‌ها بر روی یک صندلی و  انتخاب این صندلی می‌تواند سفری راحت یا دشوار را برایتان رقم‌بزند.

سفر هوایی همیشه ساده و راحت نیست. هر چقدر پروازهای بیشتری را تجربه کنید احتمالا توانایی بهتری برای بهترین زمان رزرو پرواز و نحوه‌ی بسته‌بندی وسایل خود به دست می‌آورید. اما همه‌ی این‌ها برای داشتن یک پرواز عالی در میان آسمان کافی نیست.

البته یکی از روش‌های آسان‌تر کردن سفر هوایی رزرو آنلاین بلیط هواپیما است؛ برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما می‌توانید با کمک کجارو می‌توانید بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و با پایین‌ترین قیمت از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید. 

بلیط هواپیما

استراحت بر روی یک صندلی مناسب شاید سفر دلپذیرتری برایتان رقم بزند، اما جالب است بدانید که حتی برای افرادی که مدام پرواز می‌کنند نیز معیار دقیقی برای انتخاب بهترین صندلی ندارد و هر کس مطابق سلیقه‌اش بهترین جایگاه را معرفی می‌کند.

شاید متعجب شوید اگر بدانید که بهترین صندلی‌ها در پروازهای درجه یک نیستند.

بسیاری صندلی‌هایی که درون راهروهای هواپیما قرار دارد را بهترین جایگاه می‌دانند و خیلی‌ها صندلی‌هایی که در کنار پنجره قرار دارد را به خاطر دید زیباش یا حتی صندلی‌هایی را که فقط بتوان به خوبی پای خود را به روبه‌رو دراز کرد، جزو بهترین جایگاه‌ها می‌دانند.

به نظر نمی‌رسد که میان این نظرات مختلف، مسافران بتوانند تصمیم مناسبی برای تعیین بهترین صندلی بگیرند و توافقی بین آن‌ها به وجود نمی‌آید و همچنان گزینه‌های متفاوتی برای انتخاب بهترین صندلی پرواز وجود دارد.

بهترین صندلی هواپیما

هر صندلی با هر جایگاهی مزایا و معایب خاص خودش را دارد، مثلا صندلی‌های کنار پنجره و درون راهروها هرکدام مزیت خاصی دارند. بستگی دارد شما کدام را بخواهید اینکه راحت در محیط جابه‌جا شوید یا دید خوبی نسبت به آسمان و شهر زیر پایتان داشته باشید؟

اگر مسافر دائمی پرواز باشید شاید آزمون و خطا و امتحان صندلی‌های مختلف در پروازها بتواند شما را به بهترین جواب برای انتخاب بهترین صندلی برساند اما مطمئنا انتخاب صندلی که برای خواب، آرامش، نگهداری از کودک، نگهداری از وسایلتان و... مناسب باشد به استراتژی قوی‌تر از آزمون و خطا نیاز دارد.

اگر سفر یا پروازی پیش رو دارید ما پیشنهاداتی بر اساس معیارهای مورد نظر شما داریم.

فضای باز جلوی پا

بهترین گزینه: صندلی‌های ردیف خروج

دلیل: داشتن فضای باز و کافی برای استراحت و دراز‌کردن پاها و همچنین به دلیل نزدیکی به درب خروج برای مواقع اضطراری دسترسی سریع‌تری نسبت به سایرین برای خروج خواهید داشت.

شانس نجات

بهترین گزینه: براساس مطالعات فنی انجام شده، صندلی‌های نزدیک دم هواپیما بهترین جایگاه را دارند.

دلیل: در مواقع اضطراری و خطر مثل سقوط، صندلی‌های نزدیک دم هواپیما امنیت بیشتری در جهت حفظ سلامت و زندگی مسافران دارند.

خواب بهتر

بهترین گزینه: صندلی‌های کنار پنجره در سمت چپ اواسط راهروها

دلیل: قرار‌گرفتن صندلی در سمت چپ باعث می شود تا راحت تر سر خود را تکیه دهید و هم‌چنین امکانات بیشتری برای تنظیم نور خواهید داشت. رفت‌و‌آمد هم کمتر خواهد بود.

آزادی عمل

بهترین گزینه: صندلی‌های کنار پنجره در ردیف‌های خروج

دلیل: این صندلی‌ها تکیه‌گاه دست ندارند و به همین دلیل فضای بیشتری برای جابه‌جایی و استراحت خواهید داشت.

نگهداری از کودکان

بهترین گزینه: صندلی‌های انتهای راهروها

دلیل: این صندلی‌ها فضای بیشتری برای حرکت و نشستن بر روی زمین دارند که موقعیت مناسبی را برای بازی کودکان فراهم می‌کند و چون صندلی دیگری کنارتان نیست نیازی به نگرانی نسبت به سروصدای کودکانتان ندارید اما اگر نوزاد همراهتان هست بهترین گزینه صندلی کنار سرویس‌های بهداشتی است تا بتوانید به خوبی به وضعیت او رسیدگی کنید.

هواپیما

خدمات‌دهی بهتر

بهترین گزینه: نزدیک کابین هواپیما

دلیل: مسافرانی که نزدیک کابین و در جلوی هواپیما هستند زودتر از سایرین خدمات دریافت می‌کنند.

پرواز راحت‌تر

بهترین گزینه: صندلی‌های کنار بال هواپیما

دلیل: اگر می‌خواهید پرواز آرامی داشته باشید و متوجه تکان‌های هواپیما نشوید بهتر است صندلی کنار بال‌ها را انتخاب کنید که به دلیل قرارگیری در وسط هواپیما تعادل بهتری دارند.

آرامش و سکوت

بهترین گزینه: صندلی‌های رو به جلو در راهروها

دلیل: برای متوجه نشدن صدای موتور هواپیما و داشتن آرامش صندلی‌های میانی راهروها مناسب‌تر هستند حتی صندلی‌هایی که کنار پنجره قرار دارند هم صدای نسبتا بلندی دارند و مناسب نخواهند بود.

گرم‌بودن

بهترین گزینه: تقریبا همه‌ی صندلی‌ها به جز صندلی‌های ردیف خروج

دلیل: اگر طبیعت سردی دارید بهتر است از انتخاب صندلی نزدیک خروجی‌ها پرهیز کنید چراکه هوای سردتری آنجا جریان دارد. صندلی‌های کنار پنجره هم حس سرمای بیشتری را به شما منتقل می‌کنند احتمالا بهترین انتخاب برای شما دو ردیف عقب‌تر از ردیف‌های خروج و در انتهای هواپیما خواهد بود.

نگهداری از وسایل

بهترین گزینه: صندلی‌های بزرگ انتهای هواپیما

دلیل: اکثر خطوط هواپیمایی به جز آمریکا معمولا از انتهای هواپیما به سمت جلو محل‌های انبار وسایل بالای سر مسافران را تنظیم می‌کنند به همین دلیل افرادی که در صندلی‌های پهن انتهای هواپیما می‌نشینند، فضای بیشتری برای انبار وسایل خود دارند.

خروج سریع

بهترین گزینه: صندلی‌های سمت چپ و جلوی هواپیما

دلیل: هنگام سقوط کاملا مشخص هست که جلوی هواپیما زودتر آسیب می‌بیند اما درب اصلی خروج هواپیما نیز در همین منطقه سمت چپ واقع شده است که مسافران ابتدا از اینجا با سرعت بیشتری خارج می‌شوند.

شما برای انتخاب صندلی به کدام معیار توجه بیشتری دارید؟

مطالب مرتبط:

منبع Southern Living

دیدگاه