عکس هایی خارق العاده از کمپ های زیر نور ستارگان

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
عکس هایی خارق العاده از کمپ های زیر نور ستارگان

کمپ زدن زیر نور ستارگان و گذراندن شب در طبیعت، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود. برای دیدن عکس‌هایی فوق‌العاده از این کمپ‌ها با ما همراه شوید.

امیدواریم با دیدن این گالری عکس‌های مسحورکننده از شب، برای ماجراجویی‌های شبانه و گذراندن شب در محیط آزاد، الهام بگیرید.

این عکس‌ها، توسط عکاسان گروه «شات‌های شما» (Your Shots) گرفته شده است. برای به اشتراک‌گذاری عکس‌هایتان و شرکت در مقاله‌های تیم نشنال جئوگرافی، می‌توانید به این وب‌سایت، مراجعه کنید.

هیچ تجربه‌ای مانند خوابیدن زیر نور ستارگان نخواهد بود. مهم نیست کجا چادرتان را علم کنید؛ وسط یک صحرا، کنار یک دریاچه زیبا و یا بالای یک کوه برفی. آسمان شب، همچون بوم نقاشی به رویاهایتان پر پرواز خواهد داد.

در ادامه، کمپ‌هایی که در بخش عکاسان شات‌های شما در نشنال جئوگرافی، به اشتراک گذاشته شده‌اند را بررسی و برای یک گردش و گذراندن شب در طبیعت و زیر آسمان پهناور پر ستاره، برنامه‌ریزی کنید.

روز کمپ زدن

کمپ زدن

عکس از ایوان استالیچ

ایوان استالیچ می‌گوید:

این عکس را در زمان بازدید از دوگی اوتوک (Dugi otok) گرفتم. در این سفر بسیار سرد به همراه پسر عمویم، کمپی به همراه آتش درست کردیم تا ما را گرم نگه دارد. دوگی اوتوک، هفتمین جزیره بزرگ در دریای آدریاتیک و بخشی از کشور کرواسی است.

دو چالش

کمپ زدن

عکس از چارلز دیوید روبیاتایلی

چارلز دیوید روبیاتایلی می‌گوید:

این چالش پنج روزه، در مورد زندگی با چالش‌های فیزیکی و ذهنی و همچنین جمع کردن کمک‌های مالی برای حمایت از جوانان بیمار بود. این سفر، یک سفر درمانی در دمای ۴۰- درجه ‌سانتی‌گراد به شمار می‌آمد.

کمپینگ

کمپ زدن

عکس از وای‌تی پرادیتها

این عکس در کالتیم (Kalitim)، استانی در اندونزی در شرق بورنئو (Borneo) که جزیره‌ای بزرگ است، گرفته شده است. عنوان این عکس، بهترین دوست است.

کابینی در کمپ معدن

کمپ زدن

عکس از رابرت رولینز

رابرت رولینز می‌گوید:

این کابین در یک معدن خالی از سکنه در حدود ۴۸ کیلومتری شمال لاولاک (Lovelock) در نوادا، است. این کابین، مکانی فوق‌العاده برای گذراندن شب بود. در آنجا حدود ده کابین معدنچیان، پر از خاطرات تاریخی معدن وجود داشت.

مسیر ستارگان بر فراز کوهستان مراپی

کمپ زدن

عکس از اکیپ ویدایانتو

اکیپ ویدایانتو می‌گوید:

من این عکس را در حین پیاده‌روی در کوهستان مربابو (Merbabu) در اندونزی، چندین ماه قبل گرفته‌ام. ایده من برای گرفتن این عکس، تلفیق مسیر ستارگان، کوهستان مراپی (Merapi) و آوانا (avanna) بود. این عکس حدود ساعت چهار صبح گرفته شده است.

کمپ زدن در یک کاسه

کمپ

عکس از جردن رید

جردن رید می‌گوید:

ما در روز سوم عبور از گذرگاه توپی شکل کوهستان آئوراکی (aoraki) در نیوزیلند بودیم که باد با سرعت صد کیلومتر بر ساعت، ما را مجبور به توقف کرد. برای محکم کردن پایه‌های چادر، ما مجبور به حفر کردن گودالی در برف با استفاده از چهار تبر یخی و بیش از پانزده شاخه چوبی شدیم. پس از شام، باد کمی آرام‌تر شد و من توانستم این عکس را زیر نور ماه کامل با ابرهایی که بالای سرم به سرعت حرکت می‌کردند، بگیرم.

فوران آتش در یک کمپ

فوران آتش در یک کمپ

عکس از امی دابس

امی دابس می‌گوید:

این عکس، فوران فوئگو (Fuego)، یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های آمریکای مرکزی مشرف به پایتخت سابق گواتمالا، یعنی آنتیگوا (Antigua)، را نشان می‌دهد. ما با یک روز را صرف کوهنوردی در آتشفشان خاموش در مجاورت فوئگو، کردیم.

در حین کوهنوردی، خوشبختانه، فوئگو نسبتا فعالیت خاصی نداشت. زمانی که ما در طول شب، کمپ زدیم، آتشفشان، نمایش مسحورکننده‌ای از گدازه‌ها را به راه انداخت. من بیرون چادرها کمپ زدم و با یک دوربین بر روی سه‌پایه، آماده گرفتن عکس‌هایی از این نمایش طولانی شدم. این تجربه‌ای بود که هرگز نمی‌توانم فراموش کنم.

کمپ

کمپ

عکس از هیرامیتسو موریواکی

کمپی زیر ستارگان در ارتفاع ۴۸۰۰ متری

کمپی زیر ستارگان در ارتفاع ۴۸۰۰ متری

عکس از روبرتو بوزینی

کوه کانجیروبا هیمال (Kanjiroba Himal) با ارتفاع ۶۸۸۳ متری در شب. این عکس در کمپ نانگدالو (Nangdalo Pass High Camp) در نپال در رشته‌کوه هیمالیا گرفته شده است.

آتش هیپنوتیزم‌کننده

آتش هیپنوتیزم‌کننده

عکس از آندره فارینا

آندره فارینا می‌گوید:

هیچ چیز بهتر از گذراندن وقت با دوستان دور آتش، کمی صحبت‌کردن و تعریف داستان‌های ترسناک در وسط ناکجاآباد و تاریکی مطلق نیست. حتما آن را تجربه کنید!

کمپ زیر نور منظومه راه شیری

کمپ زدن

عکس از بیلی یانگشون

کمپی به همراه آتش زیر نور ستارگان در کوه برومو (Mount Bromo) در اندونزی.

زندگی در یک فیلم

زندگی در یک فیلم

عکس از نیکو فروبرگ

نیکو فروبرگ می‌گوید:

یک بار دیگر در سال ۲۰۱۷، موفق شدم تا به شمال سفر کنم و شفق قطبی مسحورکننده را در کمپ خودم میان برف‌ها ببینم. این چادر من در کوه نجونزجیاچی (Njunesgeahči) در پارک ملی آبیسکو در سوئد است.

آرامش پس از توفان

آرامش پس از توفان

عکس از ظفر آنیس

ظفر آنیس می‌گوید:

فقط دو ساعت طول کشید تا چشم‌انداز زیبای روبه‌روی ما از رنگ سبز به سفید تبدیل شود. در حین پایین آمدن ما از قله، بارش برف تبدیل به طوفانی سنگین شد. در طول مسیر، بارندگی بود و من تمام امیدم برای گرفتن عکس از ستارگان را از دست داده بودم.

وقتی که خورشید غروب کرد، ابرها کنار رفتند و تمام افراد به چادرهایشان برگشتند. شب آخر این ماجراجویی، بسیار آرام، زیبا و تماشایی شد.

این کمپ در کوه‌های هیمالیا است.

طوفان در صحرا

طوفان در صحرا

عکس از لوئیس شاکلتون

لوئیس شاکلتون می‌گوید:

در سوم ژوئن ۲۰۱۷ در پارک ملی بیگ بند تگزاس، در یک سفر جاده‌ای تنها، در زمانی که در صحرا کمپ زده بودم، طوفانی را دیدم که در افق از سمت چپ به راست می‌رفت. این صحنه، قدرتمند، ترسناک و تماشایی بود.

کمپ زمستانی

کمپ زمستانی

عکس از استیو المز

گرم شدن در یک چادر داغ در زمستانی مرگبار در پارک استانی آلگونکین (Algonquin) در اونتاریو کانادا.

یک لحظه ساکت

یک لحظه ساکت

عکس از الکس هانس

الکس هانس می‌گوید:

من چند هفته‌ای را در پارک آلگونکین به تنهایی سپری کردم. وقتی به آنجا رسیدم، آرامش و سکوت آنجا مانند یک طلسم فوق‌العاده من را فرا گرفت. عصرگاه، خودم را با گرفتن عکس‌هایی زیبا مشغول کردم. برای این عکس، من اجازه دادم تا آتش به ذغال برسد و کم شعله شود؛ و درست قبل از فشار دادن دکمه دوربین، چند شاخه خشک کاج را به میان آن انداختم. من می‌خواستم تعادلی زیبا را بین راه شیری و نور آتش که درختان را روشن می‌کند، به تصویر بکشم.

راه شیری در پارک ملی جاشواتری (Joshua Tree)

راه شیری در پارک ملی جاشواتری

عکس از سنتهیل کومار

کمپی با دوستانم در پارک ملی جاشواتری برای عکاسی از راه شیری.

شب خنک

شب خنک

عکس از تیم کامینسکی

تیم کامینسکی می‌گوید:

این عکس را در حین یک سفر پیاده‌روی در کوهستان آلپ در سوئیس گرفتم. آتش ما را گرم نگاه می‌داشت، اما آن شب، در اواخر ماه جولای نسبتا سرد بود.

کارگیل (Kargil)

کارگیل (Kargil)

عکس از امان راج

امان راج می‌گوید:

با گروهی از دانش‌آموزان به کارگیل رفتیم تا کودکان کارگیل را سرشماری کنیم. در آخرین روز پس از اتمام کارها در کنار این دریاچه کشف نشده در نزدیکی کارگیل (لاداخ) در هند، کمپ زدم.

خوابیدن در میان غول‌پیکرهای قرمز

خوابیدن در میان غول‌پیکرهای قرمز

عکس از بکی اف

بکی اف می‌گوید:

شبی زیبا را در کنار برج‌های قرمز شنی، زیر ماه درخشان سپری کردم و با صدای بارش باران روی سقف چادرم، از خواب بیدار شدم. این عکس را در صحرای مجاوه (mojave) در کالیفرنیا گرفته‌ام.

مطالب مرتبط:

دیدگاه