زلزله شدید در اندونزی با ۲ نفر کشته

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان شنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۰
زلزله شدید در اندونزی با ۲ نفر کشته

روز جمعه یک زلزله شدید در اندونزی رخ داد. مقامات گفته‌اند که دو نفر کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

زمین‌شناسی آمریکا اعلام کرد زمین لرزه اندونزی به قدرت ۶٫۵ ریشتری و در عمق ۹۱٫۹ کیلومتری زمین رخ داده است.

زلزله اندونزی

ساکنان شهرهایی در فاصله ۱۹۰ مایلی پایتخت جاکارتا، تا جایی که امکان‌پذیر بود، ارتفاعات را خالی کردند. ساکنان آپارتمان‌ها در جاکارتا در محوطه این ساختمان‌ها جمع شدند.

مقامات همچنین اعلام کردند ساکنان مناطق بندونگ ویوگیاکارتا که در فاصله ۱۰۲٫۱ کیلومتری و ۳۳۹٫۹ کیلومتری قرار داشتند، این زمین‌لرزه را احساس کردند.

طبق گفته Sutopo Purwo Nugroho، سخنگوی اداره فاجعه ملی و کاهش تهدیدات اندونزی، هشدار سونامی بعد از زمین لرزه صادر شده است که مقامات اندونزی در ساعت ۱۱:۴۷ بعدازظهر آن را ضبط کردند.

دو نفر از قربانیان در اثر برخور پاره سنگ به آن‌ها در غرب جاوه و جاوه مرکزی دفن شدند.

مقامات گفتند:

چند صد خانه و ساختمان ویران شده یا آسیب دیده است. چندین بیمارستان نیز آسیب دیده است. هفتاد بیمار از بیمارستان Banyumas به چادر و یک پناهگاه موقت منتقل شدند.

زلزله اندونزی

ترس از سونامی موجب شده مردم خانه‌های خود را تخلیه کنند و به ارتفاعات بروند؛ اما هیچ گزارش ای از سونامی در امتداد سواحل جنوبی جاوه غربی، مرکزی و شرقی و شهر یوگیاکارتا، ارسال نشده است. سخنگوی این هشدار در ساعت ۲:۳۰ صبح این هشدار را لغو کردند.

اکثر ساکنان در روز شنبه به خانه‌های خود بازگشتند و آن‌هایی که خانه‌هایشان امن نیست، به دنبال پناهگاه موقتی می‌گردند. مسئولان اورژانس گفتند در مناطق تحت تأثیر زمین‌لرزه همچنان احساس شوک و اضطراب بعد از سانحه وجود دارد.

یک زلزله در ۷ دسامبر سال ۲۰۱۶، در استان سیتا اندونزی در سوماترا اتفاق افتاد و حداقل ۱۰۰ نفر را کشت.

 

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه