توقف آتش مهیب جنوب کالیفرنیا توسط آتش نشانان

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان سه شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۰
توقف آتش مهیب جنوب کالیفرنیا توسط آتش نشانان

به گزارش رویترز آتش‌نشان از آرامش باد روز دوشنبه استفاده کردند و آتش مهیب جنوب کالیفرنیا را مهار کردند. این آتش‌سوزی باعث صدمه زدن به بسیاری از ساختمان‌ها و منطقه‌ای بزرگ از کالیفرنیا شده است.

دپارتمان جنگلداری  کالیفرنیا، یک هفته پیش از آتش‌سوزی ۲۳۱،۷۰۰ هکتار زمین را در ونتورا و سانتا باربارا، حدود ۱۰۰ مایلی شمال غربی مرکز شهر لس‌آنجلس کالیفرنیا، در یک اجلاس خبری، خبر داد. تا روز دوشنبه این آتش‌سوزی ادامه یافت، اما در روز دوشنبه با کاهش سرعت آن مواجه شدند، اما این آتش‌سوزی صدمات زیادی برجای گذاشته است.

آتش‌سوزی ۱۸۰۰۰ ساختمان را تهدید می‌کرد، از جمله بعضی از مناطق ثروتمند مونتسیتو که تعدادی از افراد مشهور در آنجا خانه دارند.

کتی هاکسی، کارشناس هواشناسی ملی گفت:

بادهای گرم و خشک سانتا آنا که از بیابان‌ها به اقیانوس می‌وزد باعث می‌شود آتش را مشتعل‌تر کند، البته هوا گرم و خشک بود.

مقامات گفتند که آتش‌سوزی در امتداد خطوط بالایی مونتسیتو و شهر سانتا باربارا رخ داده است و آتش‌نشانان تلاش کردند که از پیشرفت آن جلوگیری کنند.

نزدیک به ۹۰۰ خانه، ساختمان‌های اداری و تجاری که توسط آتش‌سوزی نابودشده‌اند، در مجاورت کانتی ونتورا واقع شده‌اند. آرتور هارتز، ۵۹ ساله، از ساکنان محلی است که بی‌خانمان شده است. او می‌گوید هفته گذشته فقط چند دقیقه قبل از اینکه دیوارهای آتش او را در بربگیرد از خانه خود در شهر ونتورا در اقیانوس آرام فرار کرده است. او ادامه داد: «آنجا کاملاً نابود شده است و من تاکنون چنین صحنه‌ای ندیده بودم.» هارتز هم‌اکنون در اقامتگاه اضطراری اقامت دارد.

طبق گفته Cal Fire، آتش، علاوه بر تخریب ساختمان‌ها، به حدود ۱۸۰ سازه آسیب رسانده است و به‌عنوان پنجمین رکورد آتش‌سوزی در کالیفرنیا به‌حساب می‌آید.

آتش‌سوزی که محققان همچنان به دنبال تعیین علت آن هستند، ۲۰ درصد از روز دوشنبه را شامل می‌شوند که از ۱۵ درصد در اوایل روز بیشتر است.

شهرداری سانتا باربارا هلن اسنایدر گفت:

مدارس دولتی در سانتا باربارا و برخی از مدارس در این نزدیکی کلاس‌های این هفته را لغو کرده‌اند و تا پایان تعطیلات سالانه زمستانه کلاس‌ها برقرار نخواهد شد.

DeGeneres در روز یکشنبه در توییتر نوشت: «خانه ما در معرض سوختن قرار داشت. ما فقط مجبور بودیم حیوانات خانگی‌مان را از آتش دور کنیم.» یک سخنگوی DeGeneres از ارائه جزئیات روز دوشنبه خودداری کرد.

برخی از آتش‌سوزی‌های دیگر که در طول هفته گذشته در ناحیه‌های سن دیه گو و لس‌آنجلس برپاشده‌اند، عمدتاً توسط هزاران آتش‌نشان در زمین کنترل می‌شوند.

آتش سوزی جنوب کالیفرنیا

مسئولان گفتند آتش‌سوزی‌های کریک و چاودار در لس‌آنجلس هر دو حداقل ۹۰ درصد بوده است، درحالی‌که آتش اسکیپال در محله لس‌آنجلس، ۸۵ درصد بود.

شمال سن دیگو، مساحت ۴،۱۰۰ هکتاری (۱،۶۶۰ هکتار) آتش گرفته است و آتش‌سوزی در روز دوشنبه ۹۰ درصد بود که باعث تخریب ۱۵۱ ساختمان شد.

مطالب مرتبط:

منبع reuters

دیدگاه