مقبره پروین اعتصامی بازگشایی می‌شود

سیامک احدی
سیامک احدی یکشنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۰
مقبره پروین اعتصامی بازگشایی می‌شود

مقبره پروین اعتصامی، روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه بازگشایی می‌شود.

«حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صفر فلاحی» معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت:

ویژه‌برنامه زمزم معرفت با رویکرد پرسش و پاسخ با موضوع ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) با حضور کارشناسان حوزوی از ۲۱ آذرماه تا ۸ دی ساعت ۱۶ در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

وی افزود که زنگ شکرانه در روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه هم‌زمان با ۲۳ ربیع‌الاول ساعت ۱۱ صبح به‌صورت هم‌زمان در مدارس استان قم نواخته می‌شود، همچنین خادمان آستان مقدس حضرت معصومه (س) به مناسبت سالروز ورود کریمه اهل‌بیت (س) به شهر قم در قالب طرح سفیران کریمه در مدارس استان حضور پیدا می‌کنند.

مقبره پروین اعتصامی

حجت‌الاسلام‌ صفر فلاحی بیان کرد:

این آستان مقدس با تشکیل قرارگاه رسانه‌ای کریمه اهل‌بیت (س) میزبان اصحاب رسانه در ایام سالروز ورود پر خیر و برکت حضرت معصومه (س) و نیز ایام رحلت این بانوی بزرگوار با هدف نشر فرهنگ فاطمی از حرم حضرت معصومه (س) خواهد بود.

وی ادامه داد که مقبره پروین اعتصامی شاعر ایران‌زمین در صحن امام رضا (ع) روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه بازگشایی می‌شود، در این مقبره با در نظر گرفتن روح شعر و ادب، تزیینات خاصی با بهره‌گیری از چهار هنر اصیل اسلامی ایران به کار رفته، همچنین مرمت و بازسازی مقبره معتمدالدوله و فتحعلی شاه نیز در دست اجراست.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) در پایان بیان کرد:

این آستان به‌دنبال تقویت ناوگان‌های ماشین حمل زائر با هدف تکریم زائرین حضرت معصومه (س) است و در ایام سالروز ورود این بانوی بزرگوار به شهر قم، دو دستگاه ماشین حمل زائران آغاز به کار می‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع فارس

دیدگاه