خوشمزه ترین کشورهای جهان را بشناسید

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی شنبه، ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
خوشمزه ترین کشورهای جهان را بشناسید

امروزه تهیه و طبخ غذا فراتر از خیال و تصور ماست و تبدیل به صنعت و هنری مهم در دنیا شده است؛ کشورهای بسیاری در این حوزه وجود دارند که با داشتن غذاهای لذیذ سرآمد کشورهای دیگر هستند.

غذا امروزه تنها در بعد یک نیاز انسان قلمداد نمی‌شود، بلکه تبدیل به بخشی از یک جامعه شده است که زمان و هزینه بسیاری برای آن صرف می‌شود. هر کشوری با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی که دارد دامنه وسیعی از غذاها و رژیم‌های غذایی را در برمی‌گیرد. سفر به کشورهای مختلف بدون امتحان کردن غذاهای آن کشور سفری ناکامل است و برای آشنایی با فرهنگ یک کشور چشیدن طعم غذاهای اصیل آن سرزمین، راهی مناسب است. در این میان بسیاری از کشورها دارای خوشمزه‌ترین غذاها هستند که در این مقاله قصد داریم به معرفی آن‌ها بپردازیم.

خوشمزه ترین کشورهای جهان

۱۰. آمریکا

خوشمزه ترین کشورهای جهان-امریکا

آمریکا کشوری با هزاران فرهنگ است و همین قضیه کافی است تا کشوری با طعم‌ها و رنگ‌های مختلف غذایی باشد که حد و مرزی در آن وجود ندارد. پیتزای ایتالیای، غذاهای سرخ شده بلژیکی، سوسیس‌های آلمانی و هر چیزی که فکر کنید با طعم و مزه آمریکایی در این کشور وجود دارد. جدای این غذاها، آمریکا کشوری با غذاهای بی‌نظیر مختص به خود است که شهرت جهانی دارد. از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به چیزبرگر و کوکی‌های چیپسی شکلاتی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

۹. مکزیک

خوشمزه ترین کشورهای جهان-مکزیک

اگر در این دنیا تنها مجاز به خوردن غذای یک کشور باشید، غذاهای مکزیکی می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد. در غذاهای مکزیکی هر نوع طعم و مزه‌ای را که دوست داشته باشید به‌راحتی پیدا می‌کنید؛ از انواع سس‌های تند و خوش‌طعم گرفته تا سالادهای مختلف با سبزیجات رنگارنگ. حبوبات، انواع چاشنی‌ها و ادویه‌جات به‌همراه بافت‌های مختلف نان در غذاهای مکزیکی همیشه به چشم می‌خورد. «تاکو» (Tacos)، «تامالز» (Tamales) و «گوردیتا» (Gordita) از غذاهای این کشور است که هر کسی با یک بار خوردن آن‌ها عاشق طعم آنان شده است.

۸. تایلند

خوشمزه ترین کشورهای جهان- تایلند

مگر می‌شود به تایلند سفر کرد و از غذاهای خیابانی آن نخورد؟ غذاهای تایلندی مانند یک گروه ارکستر، ترکیبی از هارمونی‌های متفاوت هستند که طعم ادویه‌ها و مزه‌های گوناگون این هماهنگی را ایجاد می‌کند و طعم بی‌نظیری به غذا می‌دهد. غذاهای تایلندی از فرهنگ کشورهای چین، میانمار، مالزی، اندونزی و سنت‌های آشپزی سلطنتی نشئت گرفته است و آن را به غذایی خاص در دنیا مبدل کرده است. از غذاهای معروف تایلندی می‌توان «کاری ماسامان» (massaman curry) و «تام یام گونگ» (tom yam goong) را نام برد.

۷. یونان

خوشمزه ترین کشورهای جهان-یونان

خوردن غذاهای یونانی در محیطی رویایی و جزایر بی‌نظیر با چشم‌اندازهای فوق‌العاده خواه ناخواه آن را به بهترین غذا تبدیل می‌کند. غذاهای یونانی غذاهایی مدیترانه‌ای هستند که حضور پنیرها، گوشت‌ها و به‌خصوص روغن زیتون در غذاهای آنان به‌خوبی حس می‌شود. بسیاری از دستورات غذایی این سرزمین، تاریخی هزار ساله دارد و به یونانیان باستان باز می‌شود و امروزه با تغییراتی در دستورات غذایی، این کشور را به یکی از کشورهای مطرح در آشپزی تبدیل کرده است. از غذاهای معروف یونان «پای اسفناج» (spanakopita) و Gyros را می‌توان نام برد.

۶. هند

خوشمزه ترین کشورهای جهان-هند

هند سرزمینی با ابعاد متفاوت مذهبی و اجتماعی است که همین موضوع آن را به کشوری با رژیم غذایی گوناگون تبدیل کرده است که فرهنگ غذایی غنی دارد. محال است در هند غذایی بخورید که پر از ادویه و چاشنی‌های مختلف نباشد. هر بخش از هند دارای غذاهای گوناگون است و غلات، سبزیجات و گوشت‌ها در بیشتر غذاهای هندی حضور پر رنگی دارند. از محبوت‌ترین و معروف‌ترین غذاهای هندی بریانی، پاوباجی، «دسا» (Dosa) و مرغ کره‌ای را می‌توان نام برد.

۵. ژاپن

خوشمزه ترین کشورهای جهان-ژاپن

ژاپنی‌ها همان طور که در مهندسی بسیار تبحر دارند و در کار خود بسیار دقیق هستند، غذا نیز برای آنان بسیار مهم و با اهمیت است و برای اینکه در غذای خود از چه محصولاتی استفاده کنند زمان بسیاری صرف می‌کنند. طبخ انواع غذا و خوراک به روش‌های مختلفی مانند آب‌پز کردن، کباب کردن و بخارپز کردن ریشه در گذشته‌های باستانی ژاپن دارد و می‌توان آن را متعلق به فرهنگ غذایی بی‌نقص آنان نسبت داد. سوشی که از معروف‌ترین غذاهای ژاپنی است، غذایی است که شهرت جهانی دارد و در بسیاری از کشورها طبخ می‌شود.

۴. اسپانیا

خوشمزه ترین کشورهای جهان-اسپانیا

غذاهای اسپانیایی دنیایی از رنگ‌ها و طعم‌ها است اما اصالت و سادگی را در غذاهای آنان می‌توان حس کرد. اسپانیایی‌ها خیلی کم در ترکیبات غذایی خود و موادی که استفاده می‌کنند، دست می‌برند و توجه اصلی آنان روی مواد غذایی است که استفاده می‌کنند. رقص و غذا در میان مردم اسپانیا دو عنصر جدانشدنی است که در محفل‌ها و مهمانی‌های خود حضور درخشانی دارند. پاتاتاس براواس، تورتیلا اسپانولا و «کراکت» (croquetas) برخی از غذاهای اسپانیایی است.

۳. فرانسه

خوشمزه ترین کشورهای جهان-اسپانیا

فرهنگ غذایی کشور فرانسه بسیار گسترده است. غذاهای آنان نه‌تنها به خاطر مزه و طعمی که دارد شهرت دارد، بلکه به‌خاطر طراحی‌های بی‌نظیر ظرف‌های غذا در مقیاس‌های کوچک نیز مشهور است. فرانسوی‌ها بر این باور هستند که صرف زمان برای میل وعده‌های غذایی و کیفیت مواد مصرفی بسیار پر اهمیت است، به‌گونه‌ای که برای هر وعده‌ی غذایی بین چهل دقیقه تا یک ساعت زمان در نظر گرفته می‌شود. کشاورزی در این کشور بسیار پررونق است و این موضوع آن را به کشوری متنوع در غذا تبدیل کرده است؛ فراموش نکنید که پنیر جایگاه ویژه‌ای در این کشور دارد. نان باگت و ماکارون از معروف‌ترین محصولات غذایی این کشور است که امروزه در کشورهای بسیاری تهیه می‌شود.

۲. چین

خوشمزه ترین کشورهای جهان-چین

کشور چین با قدمتی بیش از هزاران سال یکی از متمدن‌ترین و باقدمت‌ترین کشورهای جهان است که میلیون‌ها نفر با آداب و رسوم و عقاید مذهبی مختلف در آن زندگی می‌کنند. غذا در فرهنگ چینی جایگاه ویژه‌ای دارد و هرکدام از شهر‌های آن دارای غذاهای مختلف با روش‌های طبخ متفاوت است و به‌همین منظور چین یکی از کشورهای غنی در فرهنگ غذایی است. «دامپلینگ جی آ او زی» (Dumpling Ji Ao Zi)، اردک برشته شده و «شیائو لانگ بائو» (Xiao long bao) از غذاهای چینی معروف است.

۱. ایتالیا

خوشمزه ترین کشورهای جهان-ایتالیا

مگر می‌شود بحث از غذا در کشورهای جهان باشد و ایتالیا در لیست و سرآمد آن کشورها نباشد؟ عشق و محبت، طعم و چاشنی و کیفیت بالای غذایی همه و همه در غذاهای ایتالیایی جمع شده است. امروزه کمتر کسی است که کلمه پیتزا و پاستا به گوش‌اش نخورده باشد و از طعم بی‌نظیر آن نچشیده باشد! «پیتزا مارگاریتا» (Pizza Margherita)، «ریزیتو اسکامپی  و لیمو» (Risotto Scampi e Limone)، «قارچ پورچینی و پاستا تروفل مشکی» (Funghi Porcini con Pasta al Tartufo Nero) و «تیرامیسو» (Tiramisu) تعدادی از غذاهای لذیذ ایتالیا است.

مطالب مرتبط:

منبع CNN travel

دیدگاه