نمایشگاه رامن توکیو، جشنواره مزه ها

علی  کماسی
علی کماسی یکشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
نمایشگاه رامن توکیو، جشنواره مزه ها

نمایشگاه سالانه رامن (Ramen) توکیو که در پارک المپیک کومازاوا برگزار می‌شود، بیش از ۳۶ فروشنده را از سراسر ژاپن در کنار هم جمع می‌کند.

نمایشگاه سالانه رامن (Ramen) توکیو  از سال ۲۰۰۹ به صورت سالانه برگزار می‌شود. با وجود این که نمایشگاه رامن بین‌المللی شده، مرکز اصلی آن در ژاپن باقی مانده است. در واقع بعضی از بزرگ‌ترین نوآوران رامن از کشو  آمریکا مانند دیوید چانگ و ایوان اورکین حرفه خود را در ژاپن یاد گرفته‌اند. این نمایشگاه سالانه فرصت خوبی برای رامن‌پزهای کوچک و بزرگ است تا بتوانند دستور پخت‌های مخصوص خود را به اشتراک بگذارند و نشان بدهند که چقد می‌توانند رامن‌ها با یکدیگر متفاوت باشند.

نمایشگاه رامن توکیو

همانطور که در فوربز (Forbes) نوشته شده است، این نمایشگاه به مدت ۱۱ روز محصولات فروشنده‌های رامن را از سراسر ژاپن به نمایش می‌گذارد. نمایشگاه از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول که از ۲۸ اکتبر آغاز و در ۳۱ اکتبر به اتمام می‌رسد، ۱۸ شرکت‌کننده دارد؛ در حالی که بخش دوم از روز ۱ نوامبر تا ۵ نوامبر برگزار می‌شود و مانند بخش اول از ۱۸ شرکت کننده تشکیل شده است.

ورود به نمایشگاه رایگان است اما برای هر کاسه‌ی رامن چیزی حدود ۸۵۰ ین باید بپردازید که قیمت بسیار مناسبی است

این رویداد که در پارک المپیک کومازاوا برگزار می‌شود، تاکید زیادی بر سوپ‌های نودل محلی ژاپنی دارد که در هر شهر از ادویه‌های و ترکیب‌های مختلفی برای سوپ استفاده می‌کنند. برای مثال رامن‌های شهر توکیو با داشی (dashi) تهیه می‌شود. داشی آبگوشتی است که با پولک خشک شده‌ی ماهی بونیتو و اشنه دریایی  درست می‌شود. شهر ساپورو در بخش شمالی جزیره‌ی هوکاییدو قرار دارد و به خاطر میزو رامن شناخته شده است. میزو رامن را می‌توانید در دکه‌ی ساپورو میزونو (Sapporo Misono) یکی از معروف‌ترین رامن‌پز‌های نمایشگاه پیدا کنید.

رامن

این نمایشگاه، گذشته از گردآوری بهترین آشپز‌های رامن ژاپنی، تعدادی از آشپز‌های خارجی را نیز معرفی می‌کند که شامل کامیتو رامن هانالولویی می‌شود. همچنین غرفه‌های برای پخت رامن‌های مخصوص با همدیگر همکاری می‌کنند که فقط در نمایشگاه می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید. به علاوه طبق گفته وب‌سایت این نمایشگاه یک مسابقه‌ی کارائوکه نیز برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع cntraveler

دیدگاه