توصیه هایی برای صرفه‌ جویی در سفر: آنچه مهمانداران هواپیما می‌ گویند

احد کشاورز | جمعه, ۱۹ آبان ۹۶ ساعت ۱۵:۰۰

صرفه‌جویی در سفر‌ و پایین آوردن هزینه‌ها از جمله نکاتی هستند که به مرور زمان و با کسب تجربه نگرانی‌هایتان را به‌صورت قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. 

مهمانداران هواپیما معمولا با بیداری‌های طولانی و زود هنگام، برنامه‌های غیر قابل پیش‌بینی و تاخیر‌های چند ساعته در فرودگاه به‌دلیل کنسل شدن یا تاخیر پرواز‌ها روبه‌رو هستند. اما در مقابل کارمندان شرکت‌های هواپیمایی این امکان را دارند تا جهان را در سفرهایی کاری‌-تفریحی ببینند و امکان رفتن به سفرهایی با تخفیف‌های بسیار زیاد و ارزان قیمت‌تر را در دسترس خود داشته باشند. این افراد که دائما در حال سفر هستند، همواره در حال جست و جو و تلاش برای پیدا کردن راهی برای کاهش هزینه‌های خود در حین سفر می‌گردند. راه‌حل‌ها و نکاتی که در این مقاله آورده شده، از زبان این افراد نقل شده است. 

توصیه اول | توصیه دوم | توصیه سوم | توصیه چهارم | توصیه پنجم | توصیه ششم | توصیه هفتم | توصیه هشتم | توصیه نهم | توصیه دهم | توصیه یازدهم | توصیه دوازدهم | توصیه سیزدهم | توصیه چهاردهم | توصیه پانزدهم |   

توصیه اول

سفر در روز سه‌شنبه

بسیاری از مردم امکان استفاده از تخفیف‌های بزرگی که مهمانداران هواپیما از شرکت‌های هواپیمایی دریافت می‌کنند را نداشته‌اند. اما مهمانداران هواپیما بهترین زمان را برای سفر کم‌هزینه‌ و به‌صرفه‌تر معرفی کرده‌اند.

کوری پتی مهماندار هواپیمایی سوث وست (Southwest) می‌گوید:

هواپیمایی‌ها معمولا در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه که به‌دلیل تمایل عمده مردم به سفر در آخر هفته‌ها، کار سخت تری برای پر کردن صندلی‌ها دارند، بلیط‌ها را با قیمت‌های ارزان‌تری در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

اون در ادامه می‌گوید:

همچنین شرکت‌های هواپیمایی فروش‌های ویژه‌ای (fare sales) را روز‌های سه‌شنبه اجرا می‌کنند که اگر به‌دنبال قراردادی مناسب می‌شد، این روز و این فروش‌ها دقیقا پاسخ مورد نظر شما هستند. 

البته در نظر داشته باشید اول هفته در ایران روز شنبه است، پس بهتر است شنبه را برای سفر انتخاب کنید. 

توصیه دوم 

تعطیلات خود را برای فصل‌های خلوت‌تر برنامه‌ریزی کنید

به گفته کوری پتی، مهمانداران هواپیما ممکن است برای برنامه‌ریزی تعطیلات خود تحت فشار قرار بگیرند و این موضوع در مورد مهمانداران تازه‌‌کار شدیدتر اتفاق می‌افتد. این موضوع در حالی که برای افرادی که سعی می‌کنند تا تعطیلات خود را با خانواده و دوستان خود بگذرانند، فشاری مضاعف خواهد بود؛ اما برای حسا‌ب‌های بانکی آن‌ها دوران خوبی است. انتخاب زمان سفر می‌تواند تفاوت‌ بزرگی در مقدار بودجه و هزینه سفر ایجاد کند. 

او می‌گوید:

برای پیدا کردن بهترین قرارداد‌ها سعی کنید که در روز‌های خلوت سال یا آف سیزن‌ها سفر کنید.

او با بیان خاطره‌ای در ادامه می‌گوید:

برای مثال من اخیرا از سفر تفریحی پنج روزه به تورنتو برمی‌گردم. در این سفر توانتسم هتلی پنج ستاره و تاریخی را در مرکز شهر تنها با ۳۵۰ دلار (هزینه کلی) رزرو کنم و تنها دلیل این موضوع هم آف سیزن بودن زمان سفر من بود.

توصیه سوم 

تصمیم بگیرید که آیا هزینه کمتر ارزش صبر و ریسک آن را دارد؟ 

پیش از اینکه سفر خود را برنامه‌ریزی کنید، بهتر است که قبل از تصمیم‌گیری، تخفیف‌های شرکت‌های هواپیمایی را با مقایسه کرده و صبر کنید تا قیمت‌ها کاهش پیدا کنند. هر چند که این صبر کردن همراه با ریسک خواهد بود. 

کوری پتیت در مورد این موضوع می‌گوید:

صبر کردن برای ثبت کردن بلیط هواپیما و رزرو هتل در آخرین لحظه ممکن است موجب شود تا بهترین قرار داد قرن نصیب شما شود  یا مجبور شوید که چند برابر هزینه معمول را پرداخت کنید. این یک ریسک است و گاهی اوقات من  آن را توصیه نمی‌کنم، مگر آن که انعطاف بالایی را در برنامه‌های سفر خود داشته باشید.

کوری در ادامه می‌گوید:

کروزها را می‌توان به‌عنوان استثنای قانون لحظه معرفی کرد. من به شخصه تاکنون از یک کروز لحظه آخری استفاده نکرده‌ام، اما به دفعات افرادی را دیده‌ام که تنها با ۱۹۹ دلار توانسته‌اند یک کروز هفت روزه را برای یک نفر ثبت کنند.

توصیه چهارم

از شکستن زنجیر هتل‌ها نترسید

چه کسی گفته که حتما باید در سفر‌های خود در هتل‌ها اقامت داشته باشید؟ کوری پتیت حین سفر‌های غیر کاری خود با سایت‌های گذران تعطیلات همچون Airbnb و VRBO برای اقامت خود آشنا شد. او می‌گوید:

معمولا شما می‌توانید دقیقا چیزی را که می‌خواهید، از طریق اجاره‌های شخصی پیدا کنید. در یکی از سفر‌ها من توانستم تنها با ۱۰۰ دلار برای هر شب یک خانه دو خوابه را در منهتن کرایه کنم. اگر پیشنهادی به شما شد که به نظرتان بسیار مناسب‌تر از چیزی بود که بتواند واقعیت داشته باشد، می‌توانید با تحقیق در TripAdisor از صحت آن اطمینان حاصل کنید. 

توصیه پنجم

گم کردن ساک

مثل یک آدم شکست خورده وسایل خود را جمع کنید!!!

گم کردن بار در حین مسافرت حادثه‌ای است که می‌تواند برایتان بسیار گران‌قیمت تمام شود و بودجه سفرتان را با مشکل جدی مواجه کند. امبر که در هواپیمایی آمریکا (American Airline) مهماندار است، در این رابطه می‌گوید:

بهترین توصیه سفری که تاکنون شنیده‌ام ،از طرف مادرم و چندین سال پیش بود. او  که بازنشسته یکی از شرکت‌های هواپیمایی قدیمی آمریکا بود، همیشه می‌گفت ساکت را جوری ببند که انگار قرار است گمش کنی. او می‌گفت که همه چیز‌هایی را که دوست داری را توی ساکت نگذار، چون ممکن است دیگر آن را نبینی. این توصیه زمانی برای من کارآمد شد که همه ساک‌های من در سفری در کانال انگلیس از کشتی به بیرون افتاد.

توصیه ششم 

برای بازرسی ساک خود آماده شوید

اگر می‌خواهید از هزینه‌های مربوط به حمل بار خطوط هوایی دوری کنید، کیفی را انتخاب کنید و با خود بیاورید که در صندق بالاسری خود در هواپیما جا شود و سعی کنید که به‌سمت استفاده از جایگاه‌های حمل بار معمول متمایل نشوید، چراکه استفاده از آن‌ها مستلزم پرداخت هزینه خواهد بود. 

توصیه هفتم 

از صبر کردن خود سود ببرید

صندلی خود را داوطلبانه واگذار کنید. داوطلبی کردن صندلی شاید راحت‌ترین راه برای  ارتقای صندلی خود بدون پرداخت هزینه اضافه است. امبر می‌گوید:

هرگز از داوطلبی واگذار کردن صندلی خود برای  یک پرواز دیگر که دیرتر صورت می‌گیرد، نترسید؛ مخصوصا اگر برنامه‌تان شلوغ نیست. شما معمولا با این کار می‌توانید ووچر‌های بسیار مناسبی را برای پرواز‌های آینده به‌دست بیاورید. برخی مواقع این حتی به این معنی است که شما را به پروازی درجه یک یا پرواز بیزنس کلاس در همان پرواز فعلی خود ارتقا خواهد داد.

توصیه هشتم

غذا همراه

همیشه به‌همراه خوذ غذا ببرید

بردن غذا در سفر و هواپیما و به‌خصوص در شرایط پیش‌بینی نشده می‌تواند حافظ سلامتی و پول شما باشد، جینا بالارد که قبلا در هواپیمایی ورجین امریکا مهماندار بوده‌ است، در این رابطه می‌گوید:

اگر نیاز ویژه‌ای در عادات غذایی خود دارید، به‌خصوص در رابطه با بچه‌ها، بهتر است که همراه خود غذا داشته باشید. هرگز، هرگز و هرگز انتظار نداشته باشید که هواپیمایی‌ها چیزی که به آن نیاز دارید را داشته باشند و همیشه آن را به‌همراه خود ببرید. بهترین مثال‌ها در این موارد شاید شیر برای بچه‌ها باشد. اگر فکر می‌کنید که در طول سفر به آن نیاز پیدا خواهید کرد، حتما شیر‌های پودری یا آماده شده به‌همراه داشته باشید.

توصیه نهم

یک خنک کننده مخصوص خدمه بخرید

اگرچه در بسیاری از سفر‌های کاری، رستوران‌ هتل‌ها برای مهمانداران تخفیف‌های ویژه در نظر گرفته است، اما برخی از آن‌ها به‌همراه خود غذا می‌برند و با جیره بندی ان در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای انجام می‌دهند. توصیه جینا در این رابطه این بود که:‌

یک خنک‌کننده مخصوص خدمه بخرید، غذا‌ها را فریز کنید و آن‌ها تا سه یا چهار روز سالم و خوب باقی خواهند ماند.

برند «ای بگ» کیفی را با عنوان «آنچه مسافران همیشگی باید داشته باشند» عرضه کرده است که در ابتدا برای استفاده خلبان‌ها و مهمانداران طراخی شده است. 

توصیه دهم 

حمل و نقل عمومی

از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید

یکی دیگر از مهمانداران هواپیمایی سوث وست می‌گوید:

من بسیار ماجراجو هستم و دوست دارم در بیشتر شهر‌هایی که از آن‌ها دیدن می‌کنم، از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنم. آن‌ها هم ارزان قیمت‌تر هستند و هم به شما این فرصت را می‌دهند تا مثل شخصی معمولی و ساکن در آن شهر زندگی کنید. شما همچینین تعداد زیادی از افراد را می‌بینید که بسیار مشتاق هستند تا به شما کمک کنند و آدرس رستوران یا مکانی مخصوص و مخفی را به شما بدهند. دعوت‌ها و پیشنهاد‌های بسیاری برای مهمان شذن به صرف شام یا جشن‌های دوستانه در طول این سفر‌ها به من شده که البته تاکنون هیچ‌کدام از آن‌ها را نپذیرفته‌ام. 

توصیه یازدهم

از سایت‌های تخفیفی استفاده کنید

در طول تعطیلات یا سفر‌های کاری که در طول آن‌ها امکان و زمان خروج از برنامه تنظیم شده هواپیمایی‌ها وجود داشته باشد، مهمانداران هواپیما معمولا برنامه ویژه‌ای را تدارک می‌بینند. آن‌ها با جست و جو در اینترنت به‌دنبال رستوران‌های محلی و تفریحاتی که با هزینه‌های بسیار کم امکان انجام آن‌ها باشد، می‌گردند. یکی از این سایت‌ها که به‌وسیله مهمانداران هواپیما مورد استفاده قرار گرفته است، گروپان نام دارد. 

یکی از مهمانداران هواپیمایی سوث وست می‌گوید:‌

غذا از بزرگ‌ترین هزینه‌های معمول در سفر است. من معمولا شهر‌هایی که شب در آنجا توقف می‌کنیم را در گروپان سرچ کنم و به‌دنبال فرصت‌هایی که در آنجا موجود است بگردم. من همیشه جایی برای پیدا می‌کنم که علاقه‌مند به دیدن آن باشم و قبلا آن را ندیده باشم. من معمولا به‌دنبال کار‌هایی هستم که انجام بدهم.

در بسیاری از شهر‌ها می‌توانید تور‌هایی برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و سگ‌وی‌ را پیدا کنید که شما را با محیط و اطراف‌تان آشنا کند. شما همچنین می‌توانید باشگاه‌ها و کلاس‌های آشپزی هر نوع دیگری از کار‌ها را برای انجام دادن پیدا کنید و همه این‌ها به‌همراه تخفیف‌های مناسب خواهد بود. 

توصیه دوازدهم

از تله رستوران‌های توریستی بگریزید

هزینه‌های مربوط به غذا، انتخاب غذا و محل غذا خوری از جمله موارد با اهمیت بالا در تعیین بودجه سفر است. جینا بالارد علاقه دارد تا فاصله‌ای یک یا دو کیلومتری را طی کند و به‌جای رفتن به رستوران‌هایی که در مناطق توریستی وجود دارند، برود به یکی از رستوران‌ها وغذا خوری‌های معمولی. مسافرانی که همچون او عمل کنند، می‌توانند در عین پیدا کردن گزینه‌هایی خاص برای غذا خوردن در هزینه‌های خود هم صرفه‌جویی کنند.

او می‌گوید:

غذا‌خوری کوچک، معمولی و ساده را در مقابل رستوران‌های توریستی انتخاب کنید. شما هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید و هم غذایی خوشمره خواهید خورد.

توصیه سیزدهم

غذا با اتو

با غذا درست کردن در اتاق هتل می‌توانید خلاق باشید

توصیه بالارد در این مورد این است که:

از اتو‌های اتاق‌های خود به‌خوبی استفاده کنید و از آن‌ها برای درست کردن ساندویچ‌های داغ و کسادیا‌ها استفاده کنید، اما باید مراقب باشید؛ چراکه غذا‌ها ممکن است که به آن بچسبد و لباس‌هایتان را لکه‌دار کند. همیشه اتو را قبل از استفاده حتما دوباره چک کنید. ممکن است مهمانداری دیگر قبل از شما آنجا بوده باشد.

توصیه چهاردهم

به‌دنبال کوپن‌های اینترنت بگردید

اگر نیاز دارید که به اینترنت متصل باقی بمانید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید به توصیه جینا بالارد عمل کنید و کوپن‌های اینترنت را از خدمات دهنده‌های سفر‌های از پیش برنامه‌ریزی شده خود بخواهید. پیشنهاد او برای مسافران معمول هم این بود که اشتراک‌های ماهیانه خریداری کنند و آن را با دیگر افرادی که همچون شما به‌صورت معمول به آنجا سفر می‌کنند به اشتراک بگدارید. 

توصیه پانزدهم 

در مورد گزینه‌هایی که برای تلفن همراه دارید، مطالعه کنید

یک تلفن آنلاک شده تهیه کنید تا بتوانید در هر کشور و شهری که می‌روید سیم‌کارت بخرید یا از طرح‌هایی استفاده کنید که به مشترکانش بدون دریافت هزینه‌ای اضافه امکان استفاده از اینترنت و پیغام‌ را می‌دهد.

در مکان‌هایی که امکان استفاده از وای‌فای‌های رایگان وجود دارد، می‌توانید از نرم‌افزار‌های پیام رسانی که از طریق اینترنت اجرا می‌شوند، مثل واتساپ استفاده کنید. استفاده از این نرم‌افزارها در کشور‌های گوناگون فرقی نمی‌کند و هزینه‌ای اضافه‌ای به شما تحمیل نمی‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه