بر فراز اقیانوس آرام قدم بزنید؛ مسیر اواوپوهی

رضا اردو
رضا اردو جمعه، ۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
بر فراز اقیانوس آرام قدم بزنید؛ مسیر اواوپوهی

با یکی از هیجان‌انگیزترین مسیرهای پیاده‌روی در جزایر هاوایی آشنا شوید.

مسیر اواوپوهی (Awa’awapuhi) در جزیره‌ی کاوایی (Kauai) هاوایی تک‌مسیری است که خیلی به کار آن‌ها که از ارتفاع می‌ترسند، نمی‌آید. مسیر از ارتفاع ۱۲۵۰ متری شروع می‌شود و به ارتفاع ۷۶۰ متری (جایی صخره‌ای که دیدی وسیع به دره‌ها و پهنه‌ی وسیع اقیانوس آرام دارد) ختم می‌شود.

مسیر اواوپوهی روی نقشه

راه اواوپوهی در تنگه‌ی وایمیا (Waimea)، مشخصا در پارک کوکه (Koke’e)، در جانب غربی جزیره کاوایی قرار دارد. البته اواوپوهی یکی از بسیار مسیری است که به صخره‌ای با چشم‌انداز وسیع و دلنشین ختم می‌شود. مسیر رفت و برگشت جمعا حدود ۱۰ کیلومتر می‌شود و راهپیما تقریبا ۶۰۰ متر اختلاف ارتفاع تجربه می‌کند، اما ارزش‌اش را دارد که سختی‌ها را به جان بخریم و پایان مسیر را ببینیم.

دانلود ویدیو

نام مسیر را از دره‌ای که در انتهای راه قرار دارد، گرفته‌اند. دره‌ی دیگری نیز با نام نوالولو (Nualolo) در طرف دیگر دره‌ی اواوپوهی هست که دیدن‌اش لذت‌بخش است. مسیر اواوپوهی در روزهای بارانی لیز است؛ از این رو بهتر است در روزهای خشک به آنجا بروید، مگر این که کفش‌های محکم و روحیه‌ی پولادین داشته باشید که در این صورت هر موقع که بخواهید، می‌توانید بروید.

پارک کوکه حدود ۴,۴۰۰ هکتار طبیعت بکر است. مسیرهای زیادی در دل جنگل کوهستانی است و حسی کاملا متفاوت از طبیعتی دارد که در سطح دریا تجربه می‌کنید. وقتی مسیر اواوپوهی را رفتید، ممکن است بخواهید بقیه‌ی پارک را نیز گشت بزنید یا حتی چادری علم کنید و شب را در پارک بگذرانید.

چگونه به آنجا برویم

مسیر اواوپوهی در پارک دولتی کوکه، در فضای جنگلی بخش غربی جزیره کاوایی قرار دارد. مسیر از محوطه‌ی پارکینگ، نزدیک ۲۷ کیلومتری بزرگراه ۵۵۰ شروع می‌شود.

چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم

  • خیلی اهمیت دارد که از مسیر منحرف نشوید؛ راه‌های انحرافی یا به ملک خصوصی ختم می‌شوند یا به پرتگاه که احتمالا نمی‌خواهید از آنجاها سر درآورید!
  • از لحاظ دشواری، مسیری معمولی است؛ اما اگر آمادگی بدنی خوبی دارید راه آسانی برایتان خواهد بود.
  • مهم نیست چه عکس‌هایی در اینستاگرام دیده‌اید، وقتی در انتهای پیاده‌روی به مسیر نرده‌ای رسیدید، از آن نپرید؛ زیرا پل سنگی باریک ناپایدار است و به راحتی جابه‌جا می‌شود.
  • مسیر نشانه‌گذاری شده است و به راحتی می‌توان آن را دنبال کرد.
  • چادر زدن البته مجاز است و اگر تجهیزات کافی داشته باشید قطعا ارزش‌اش را دارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه