دره ی وایمی‌آ، دره‌ی شگفت انگیز در هاوایی

محبوبه رستمی | شنبه, ۱۵ اسفند ۹۴ ساعت ۱۶:۳۰

گاهی انسان ها در سفر مقصدی را صرفا به قصد تماشای یک شگفتی طبیعی انتخاب می‌کنند.  اگر جز این دسته از افراد هستید حتما دره ی وایمی‌آ را در لیست خود قرار دهید. در ادامه با کجارو همراه باشید.

دره‌ی عمیق و باریک وایمی‌آ (Waimea)، با طول ۱۶ کیلومتر که به‌عنوان دره‌ی بزرگ اقیانوس آرام (گراند کنیون) هم شناخته می‌شود،  در جزیره‌ی کائوآئی (بخشی از هاوایی) قرار دارد. با این حال، سطح سرسبز این دره مانند مناطق دورافتاده‌ای چون مناظر عریان راکی و آریزونا نیست. دره‌ی وایمی‌آ در نتیجه‌ی فرایندهای چشمگیر زمین‌شناسی به وجود آمده، در واقع این شگفتی طبیعی پس اینکه یک آتشفشان باعث متلاشی شدن جزیره شد، شکل گرفت.

این محل پذیرای گردشگران است و مسیرهای پیاده‌روی بیشماری را در اختیار آن‌ها می‌گذارد. این مسیرها امکان گشت‌وگذار در اطراف این دره‌ی جذاب  فراهم می‌کنند. چشم‌انداز  دره‌ی یاد شده، مناظر پانورامای بسیار هیجان‌انگیز و همچنین نقاط دید کوچک‌تر و مناطقی برای پیک‌نیک را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. به‌علاوه بازدیدکنندگان می‌توانند در اردوگاه کوکی (Koke’e) چادر بزنند و از تجربه‌ی فراموش‌نشدنی در محیط‌های طبیعی بکر و دست نخورده منطقه لذت ببرند. دره‌ی وایمی‌آ مکانی زیبا است که از نظر زمین‌شناسی جذابیت خاصی دارد و فرصت انجام تفریحات بیشماری را برای گردشگران فراهم می‌کند. در تمام طول سال می‌توان از این دره بازدید کرد.

 منبع: placestoseeinyourlifetime

مطالب مرتبط:

دیدگاه