غذاهای محلی کیش، از سمک مشوی تا هریسه

مینا رهبری
مینا رهبری یکشنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
غذاهای محلی کیش، از سمک مشوی تا هریسه

جزیره‌ی کیش یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری ایران است که ترکیبی از سنت و مدرنیته را به نمایش گذاشته است. مردم بومی این جزیره غذاهای محلی بسیار خوشمزه‌ای دارند که نشان از قدمت و فرهنگ دیرینه‌ی مردمان این سرزمین دارد. با کجارو همراه شوید تا غذاهای محلی کیش را به شما معرفی کنیم. 

غذاهای محلی هر شهر نشان از فرهنگ، آداب و رسوم و حتی شرایط جوی آن منطقه و مردم آن دارند. بسیاری فکر می‌کنند که کیش جزیره‌ای مدرن است و هویت تاریخی یا مردم محلی ندارد؛ اما قدمت زندگی در کیش هم به سال‌ها قبل بازمی‌گردد و مردم محلی آن غذاهای مخصوص خود را دارند.

امتحان کردن غذاهای محلی هر شهری یکی از تفریحات لذت‌بخشی است که در کنار بازدید از جاذبه های گردشگری کیش نباید آن را از دست بدهید. 

برای آشنایی با غذاهای سنتی مردم محلی این جزیره در ادامه کجارو را همراهی کنید:

سمک مشوی

سمک مشوی کیش

همواره ماهی نقش بسزایی در تامین غذای افرادی دارد که در نزدیکی دریا زندگی می‌کنند. سمک مشوی هم ماهی سرخ‌شده مخصوص جزیره‌ی کیش است که مردم محلی آن را طبخ می‌کنند. 

مرگوگ یا مرقوق

این غذا نوعی خورش مخصوص است که اهالی این جزیره طبخ می‌کنند.

برنج شکری یا محمر

برنج شکری یا محمر کیش

این غذا نوعی برنج شیرین است که با ماهی سرو می‌شود. 

مضروبه

مضروبه از دیگر غذاهای کیش است که از ماهی تهیه می‌شود. این غذا ترکیبی از ماهی، نوعی سبزی و سیر است که طعم خوشمزه‌ای را شکل می‌دهد. 

هریسه

هریسه

هریسه نوعی حلیم مخصوص است که مردم جزیره درست می‌کنند. 

برنج مجبوس

برنج مجبوس

این برنج نوعی پلو با ادویه‌ی خاص عربی است که با گوشت، مرغ یا ماهی طبخ می‌شود و اهالی جزیره بیشتر در مراسمات عروسی با این غذا از میهمانان خود پذیرایی می‌کنند. 

اگر شما کجارویی‌های عزیز اطلاع بیشتری از غذاهای محلی کیش، مواد به کار رفته یا عکسی آن‌ها دارید، لطفا با وب‌سایت خود، کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع jazirekish

دیدگاه