مقایسه فضای جلوی پا در چند ایرلاین بزرگ دنیا

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۵
مقایسه فضای جلوی پا در چند ایرلاین بزرگ دنیا

راحتی در پرواز به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، میزان فضای لگ‌رومی (Legroom) یا فضای جلوی پا است که هواپیمایی در اختیار مسافران می‌گذارد. این مسئله به قدری حائز اهمیت است که هواپیمایی‌های مختلف از آن به عنوان اهرمی برای رقابت با یکدیگر استفاده می‌کنند. اخیرا تصویر متحرکی منتشر شده است که فضای پا در هواپیمایی‌های مختلف را مقایسه می‌کند. با کجارو همراه باشید.

فضای پا، لگ‌روم یا فضای خالی بین صندلی‌ها یکی از عوامل مهم در راحتی سفرهای هوایی است. در اختیار داشتن فضای بیشتر در هواپیما به معنای راحتی بیشتر و به دنبال آن سلامتی شما است. چرا که نشستن طولانی مدت و عدم تحرک برای مدت زمان طولانی به خصوص در فضایی تنگ که امکان تکان خوردن ندارید، می‌تواند منجر به DVT یا ترومبوز سیاهرگی عمقی شود. ترومبوز سیاهرگی عمقی به معنای تشکیل لخته‌ی خونی در دیواره‌ی داخلی یک سیاهرگ عمقی است. این اختلال که به DVT معروف است، بیشتر سیاهرگ‌های اندام تحتانی را درگیر می‌کند.

متخصصان برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی در طول پرواز، راه‌حل‌های متعددی توصیه می‌کنند؛ پوشیدن لباس راحت، نوشیدن آب به مقدار کافی، هر یک ساعت چند قدمی راه رفتن و کشیدن پاها که به جریان خون در بدن کمک می‌کند. پس، در اختیار داشتن فضای پای بیشتر به خصوص در پروازهای طولانی مدت بسیار ضروری است.

فضای پا در هواپیما

آسایش در ارتفاع سی‌هزار پایی

احتمالا در سفر با هواپیما متوجه این نکته شده‌اید که ابعاد همه‌ی صندلی‌ها در همه‌ی هواپیماها یکسان نیستند. در روزگاری که اندازه‌ی صندلی‌ها روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شود و امکاناتی چون بالش، پتو و غذاهای پرواز دیگر رایگان نیستند، پیدا کردن مکانی راحت و آسوده در ارتفاع سی‌هزار پایی (۹ کیلومتری) از زمین، کار ساده‌ای نیست.

لگ روم در هواپیمایی ها

یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده‌ی راحتی یک پرواز، میزان فضایی است که مسافر در اختیار دارد. قبل از رزرو هر پرواز می‌توانید به سادگی در سایت‌های متعدد راهنمای فضای پا در ایرلاین‌های مختلف را مطالعه کنید. این راهنماها شامل نکاتی مهم در خصوص عرض و فاصله‌ی صندلی‌ها یعنی فاصله‌ی یک صندلی تا صندلی جلویی یا پشتی است؛ همان چیزی که بین مسافران با عنوان لگ‌روم یا فضای جلوی پای مسافر شناخته می‌شود. این فاصله از یک صندلی تا صندلی دیگر یا از ردیفی به ردیف دیگر و در هواپیماها و ایرلاین‌های مختلف متفاوت است. این اندازه‌ها در راحتی شما بسیار اهمیت دارند. هرچه این فاصله بیشتر باشد، سفر راحت‌تری خواهید داشت.

لگ روم

در تصویر متحرکی که مشاهده می‌کنید فضای جلوی پای مسافران در چند هواپیمایی بزرگ دنیا مقایسه شده است. این اعداد میانگین فضای جلوی پا در صندلی‌های پروازهای اقتصادی است و شامل پروازهای اقتصادی پرمیوم و کابین‌های آپگرید شده نمی‌شود. این تصویر متحرک توسط CNN و بر اساس اطلاعات به دست آمده از سایت SeatGuru ساخته شده است. این خبرگزاری درباره‌ی این تصویر این طور توضیح می‌دهد:

این اندازه‌ها برای کوچک‌ترین پیکربندی در دو هواپیمای تک راهروی معمول یعنی ایرباس A320 و بوئینگ ۷۳۷ است و همه‌ی ارقام، مربوط به صندلی‌های پروازهای اقتصادی هستند.

این نکته را فراموش نکنید که میزان فضای لگ‌رومی که در هر پرواز در اختیار دارید به مدل هواپیمایی که سوار می‌شوید بستگی دارد. قبل از رزرو بلیط می‌توانید در سایت‌هایی مانند SeatGuru، فضای لگ‌روم هواپیماها را بررسی کنید.

لگ روم

مطالب مرتبط:

دیدگاه