آشنایی با مالت، یکی از جذاب ترین مقاصد ساحلی اروپا

سعید ضیاء | پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

کشور مالت که زمانی یکی از کم‌ جمعیت‌ترین جزایر اروپا محسوب می‌شد، به‌سرعت در حاشیه‌ مدیترانه به جواهری شاخص تبدیل شد. این مجمع‌الجزایر متشکل از جزیره‌ی مالت، گوزو و کومینو بوده و تنها سه ساعت با بریتانیا فاصله دارد و می‌توان آن را کشوری با تاریخی پُربار، فرهنگی غنی، زندگی شبانه و خورشیدی همیشگی و تابان تلقی کرد که می‌تواند هر مسافری را شاد نگه دارد. با کجارو همراه باشید.

در شعاع ۶۰ مایلی جنوب سیسیل و ۱۲۰ مایلی جنوب کرانه‌ی آفریقایی مالت، آفتابی همیشگی و دائمی در تابش است. نه تنها از بندرگاه‌های مدیترانه انتظار سواحلی این چنین جهانی را می‌توان داشت، بلکه باید گفت پایتخت مالت یعنی والتا هم به جرگه‌ی شهرهای باشکوهی مانندآتن، پاریس و فلورانس به عنوان «پایتخت فرهنگ اروپا» تا سال ۲۰۱۸ پیوسته است. سایت «میراث جهانی یونسکو» اعلام کرد که این شهر ساحلی توسعه داده‌شده، یادگاری مبهوت‌کننده از تاریخ پُربار قرون وسطا از خود به نمایش گذاشته است، جایی که بازدیدکنندگان قادرند در بازار ماهی Marsaxlikk با محلی‌ها صحبت کنند، در بین قرن‌ها فرهنگ آن و شهر خاموش Mdina قدم بزنند و برخی از قدیمی‌ترین معابد مستقل ساخته‌شده از سنگ‌های عظیم‌الجثه را تماشا کنند.

وقتی پای آشپزی و غذا به میان می‌آید، مالت به ترکیب عالی از طعم‌های مدیترانه‌ای خود می‌بالد که متأثر از آشپزی سیسیلی، ایتالیایی، لبنانی و آفریقای شمالی است. می‌توان از خوردن این غذای تازه و خوشمزه در قالب بخشی از توسعه‌ی زندگیِ شبانه‌ی این جزیره در هوای آزاد لذت برد، جایی که می‌توانید در میان فرهنگ کافه‌نشینی سِیْر کرده و رستوران‌ها بروید و در آن کل شب را خوش باشید.

اگر توانستید از این سواحل فوق‌العاده و ایده‌آل دل بکنید، بازدید از تالاب Blue Lagoon در جزیره‌ی کومینو را حتماً در برنامه‌تان بگذارید. آب‌های زلال، آرامشِ بکر و غارهای مرموزش آن را به یکی از جزایری تبدیل کرده که بیشترین نقاط زیبا و دیدنی را دارد و در شرایطی که می‌توانید ساعت‌ها در آن قدم بزنید، دوچرخه‌سواری کنید، از صخره‌ها بالا بروید، گلف بازی کنید و یا حتی سوار پاراگلایدر شوید تا از مناظر خیره‌کننده مالت لذت ببرید، چیزهای زیاد دیگری هم در زیر این سطح برای دیدن وجود دارد. مکان‌های شیرجه بر روی آبسنگ‌های کم‌عمق، غواصی لابه‌لای بقایای کشتی‌ها زیر آب و نیز قایق‌هایی که جدیداً غرق شده‌اند، مالت را به بهترین جای شیرجه زنی و شنای زیر آب تبدیل کرده است.

مطالب مرتبط:

منبع attitude

دیدگاه