راهنمای کامل سفر به کشور مالت (قسمت دوم)

محمد میرافشاری | چهار شنبه, ۳۰ دی ۹۴ ساعت ۲۲:۳۰

در این نوشتار به ادامه مقاله راهنمای کامل سفر به کشور مالت خواهیم پرداخت تا با ویژگی‌های خاص و مکان‌های دیدنی این جزیره کوچک اما زیبا که در قالب یک کشور به حیات سیاسی خود ادامه می‌دهد، بیشتر آشنا شویم. با کجارو همراه باشید.

مدینا (Mdina)

مدینا جواهر مالت و متعلق به قرون وسطی است. مدینا شهری با دیوارهایی به رنگ عسل است و بالای تپه‌ها ساخته شده است. برای مدت ۴۰۰۰ سال این شهر سکونت‌گاه افراد مختلفی بوده است و تا زمان رسیدن شوالیه‌ها، به عنوان پایتخت مالت در نظر گرفته می‌شد. شوالیه‌ها در ابتدا پایتخت را به بیرگو (Birgu) و سپس به والتا انتقال دادند.

شهر مدینا

خیابان‌های مدینا

امروزه مدینا لقب شهر سکوت (city of silence) را به خود گرفته است زیرا تنها ۴۰۰ نفر در آن زندگی می‌کنند و هیچ خودرویی حق عبور از آنجا را ندارد. در طول روز این شهر به خاطر وجود گردشگران بسیار شلوغ است اما هنگام عصر، بسیار آرام و ساکت است و شما می‌توانید از اقامت خود در مدینا لذت ببرید.

گنبد مدینا

گنبد کلیسای مدینا

مناظر مختلفی همچون کلیسای سنت پل (St Paul’s Cathedral) و پلاتزوهای گوناگونی در این شهر وجود دارند، ولی نیمی از سرگرمی بازدیدکننده‌ها عبور از خیابان‌های تنگ و مشاهده‌ی رنگ دیوارهای شهر خواهد بود. مدینا همچنین مکانی عالی برای طرفداران سریال تلویزیونی «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) است. این شهر محل فیلمبرداری صحنه‌های مربوطه به «کینگز لدندیگ» (Kings Landing پایتخت دنیای افسانه‌ای این سریال) در فصل اول بوده است.

مناظر مدینا

مناظر جزیره (مالت) از فراز شهر مدینا

چگونه می‌توان خود را به مدینا رساند؟

 از شهر سلیما و سنت جولیان می‌توانید سوار اتوبوس‌های ۲۰۲ و ۲۰۳ شوید. اگر بخواهید از شهر والتا به مدینا بروید، می‌توانید از اتوبوس‌های ۵۱، ۵۲ و ۵۳ استفاده کنید.

مدینا از دور

مدینا از منظره‌ای دور

صخره دریایی دینگلی

گاهی اوقات دوست داریم به صورت تصادفی از افراد مشاوره بگیریم. به عنوان دوستداران طبیعت، ما تمایل داشتیم برخی از مناظر طبیعی مالت را از نزدیک ببینیم. به همین خاطر از یک خانواده محلی در مورد بهترین مکان طبیعی در مالت سؤال کردیم و آن‌ها پیشنهاد کردند که از صخره‌های زیبای دینگلی (Dingli Cliffs) دیدن کنیم. این صخره در جنوب غربی ساحل واقع شده است.

ضخره های دینگلی

 صخره‌های زیبای دینگلی

صخره دینگلی تقریباً ۲۵۳ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است و به همین خاطر بلندترین نقطه در کشور مالت در نظر گرفته می‌شود. به خاطر بلند بودن صخره‌ها، بالا رفتن از آن به زحمت زیادی نیاز دارد اما اگر بتوانید به بلندترین نقطه دست پیدا کنید، از مناظر زیبای آن نهایت لذت را خواهید برد. هیچ قایقی نیز در زیر آن وجود ندارد. این ناحیه مشهورترین نقطه برای تماشای غروب خورشید در مالت است اما زمانی که ما از آن بازدید می‌کردیم بسیار طوفانی بود و به همین خاطر امکان این نبود تا زمان غروب خورشید آنجا بمانیم. به هر حال سواحل زیبای آن ارزش دیدن دارد حتی اگر ارتفاعات بلند را دوست نداشته باشید.

چگونه می‌توان به صخره‌های دینگلی دسترسی پیدا کرد؟

شما می‌توانید از شهر مدینا سوار اتوبوس شماره ۲۰۱ و یا ۲۰۲ شوید. از شهر سلیما و سنت جولیان نیز باید اتوبوس ۲۰۲ را سوار شوید. اگر بخواهید از والتا به این نقطه بروید می‌توانید از اتوبوس ۵۲ استفاده کنید. البته گزینه‌ی دیگری نیز برای رسیدن به صخره‌های دینگلی وجود دارد. شما می‌توانید از مدینا با پای پیاده به این مکان بروید که در این صورت تقریباً باید ۷ کیلومتر پیاده‌روی کنید. در مسیر خود، از یک ساختمان پررمز و راز عبور کردیم که در نگاه اول شبیه کلیسا بود ولی در نهایت فهمیدیم که یک خانه است.

نمای دیگر از دینگلی

سه شهر

در سراسر بندرگاه بزرگ، شهرهای بیرگو (Birgu)، ایسلا (Isla) و برملا (bormla) در مجموع به عنوان سه شهر (Three Cities) شناخته می‌شوند و کمتر کسی آن‌ها را با نام اصلی‌شان صدا می‌زند.

پرچم مالت

پرچم بیرگو و مالت

پیاده‌روی در ایسلا و بیرگو بسیار عالی خواهد بود. اگر شما از اسکله بیرگو حرکت خود را آغاز کنید، می‌توانید از تفرجگاه ساحلی پر از قلعه‌های زمان حکمرانی شوالیه‌ها و قایق‌های بادبانی تجملی لذت ببرید، سپس از خیابان‌های پر پیچ‌وخم ایسلا بالا بروید تا به باغ‌های «گارد یولا» (Gardjola) برسید. در این باغ‌ها نیز می‌توانید برج مراقبت گارد یولا را مشاهده کنید که یکی از نمادهای کشور مالت است. به علاوه این برج مراقبت نمای بسیار خوبی به والتا و بندر بزرگ دارد.

برج نگهبانی

برج نگهبانی در ایسلا

پس از آن، سری به کوچه پس کوچه‌های بیرگو بزنید. سه شهر نسخه‌ی آرام‌تر و گردشی‌تر والتا است که کمتر گردشگری در آنجا حضور خواهد داشت. این ناحیه نیز دارای معماری باروک بسیار عالی است. می‌توانید در کوچه‌های بیرگو از گیاهان کاشته شده در گلدان‌ها که تمامی طول کوچه را پوشانده‌اند، لذت ببرید یا این که در یکی از رستوران‌های ایسلا (Isla’s bars) مدتی زمانی را استراحت کنید. مشاهده کشتی‌های تفریحی روی آب هم حس تازه‌ای به شما خواهند بخشید.

کوچه های بیرگو

 کوچه‌های بیرگو

چگونه می‌توان به سه شهر دسترسی پیدا کرد؟

از والتا می‌توانید اتوبوس شماره ۲ و «ایکس هفت» (X7) را سوار شوید که مقصد نهایی آن‌ها بیرگو خواهد بود، سپس با اتوبوس شماره ۱ به ایسلا بروید. اگر در سلیما و سایر نقاط هستید، اول باید به والتا بروید و بعد مسیر خود را همان‌طور که گفته شد ادامه دهید. راه دیگر این است که شما می‌توانید از بندرگاه بزرگی در والتا قایقی به سمت بیرگو را سوار شوید. هزینه این قایق ۱٫۵ یورو (حدود ۶۷۵۰ تومان) خواهد بود.

جنوب مالت

 مارساشلوک یکی از برجسته‌ترین مکان‌های دیدنی در جنوب مالت

جنوب مالت

ناحیه‌ی جنوبی مالت نیز مناظر بسیار زیبایی دارد. در این مقاله کجارو سعی خواهیم کرد، فهرست کوچکی از مناظر این منطقه را بیان کنیم.

مارساشلوک (Marsaxlokk)

این شهر ساحلی به خاطر بندرگاه‌های رنگارنگ و مختلف و رستوران‌هایی با غذای دریایی خوشمزه معروف شده است. شما می‌توانید از والتا با اتوبوس ۸۱ و ۸۵ به این مکان دسترسی پیدا کنید.

ترزین (Tarxien)

این مکان یکی از بهترین نمونه‌ها از معابد ماقبل تاریخ مالت است که گواه قدمت طولانی حیات در این جزیره است. از والتا با اتوبوس ۸۱ و ۸۵ می‌توانید به این مکان بروید.

بلوگروتو (Blue Grotto)

یک قوس سنگی طبیعی است که توسط ده‌ها مورد از غارهای دریایی احاطه شده است. از والتا با اتوبوس ۷۱ می‌توانید به این ناحیه دسترسی پیدا کنید.

بلو گرتو

بلوگروتو

در منطقه گزو چه چیزی برای دیدن وجود دارد؟

برای رسیدن به گزو (Gozo) می‌توانید از قایق یا کشتی از منطقه کیرکوا (Cirkewwa) در انتهای شمالی مالت استفاده کنید. ابتدا از والتا سوار اتوبوس‌های شماره ۴۱ و ۴۲ شوید و به پایانه کشتی‌ها بروید، البته می‌توانید از فرودگاه با اتوبوس «ایکس یک» (X1) هم به این منطقه دسترسی داشته باشید. این اتوبوس بعد از یک ساعت به پایانه خواهد رسید. قایق‌ها به طور معمول هر ۴۵ دقیقه یک‌بار حرکت می‌کنند و حدود ۲۰ دقیقه زمان خواهد برد تا به مقصد برسید. قیمت بلیت ۴٫۶۵ یورو (حدود ۲۰۹۲۵ تومان) است و در نتیجه مجبور به خرید به صورت رفت و برگشت هم نخواهید بود. شما وقت نیاز به خریدن بلیت برگشت، از گزو مبلغ را پرداخت خواهید کرد. اگر نگوییم که گزو قلب ماجراجویی اروپا است، می‌توانیم ادعا کنیم به طور حتم قلب ماجراجویی خواهد بود.

غروب خورشید در سه شهر

غروب خورشید در سه شهر 

 منبع: The Crowded Planet

مطالب مرتبط:

دیدگاه