راهنمای انتخاب کوله پشتی ضدآب

مهتاب خسروشاهی | یکشنبه, ۱۵ فروردین ۹۵ ساعت ۲۳:۰۰

اگر با کوله‌پشتی سفر می‌کنید، حتما دلتان نمی‌خواهد وسایل باارزش موجود در آن خیس شود. لباس، خوراکی، بلیت، پول و وسایل دیگر شما باید از باران در امان بمانند. پس عاقلانه‌ترین کار این است که برای خرید کوله‌پشتی ضدآب و باکیفیت سرمایه‌گذاری و بهترین را انتخاب کنید. کجارو در این مقاله به کمک شما آمده است.

بعضی‌ها به‌ جای چمدان، ترجیح می‌دهند با کوله‌پشتی سفر کنند. خیس شدن وسایلی که در کوله‌پشتی داریم، خشک کردن و جابجا کردن آنها، می‌تواند کل سفر را خراب کند. هیچ‌کس دوست ندارد بعد از بارندگی یا سوار شدن در قایق به هتل برگردد و ببیند همه‌ لباس‌هایش خیس شده‌اند.

سفر با کوله

برای پیاده‌روی‌های طولانی بهتر است کوله‌ سبکی انتخاب کنید که زیاد بزرگ نباشد و برای برداشتن هر وسیله، نیازی به جابجایی همه‌ وسایل نداشته باشید. اگر قایق‌سواری یا ماهی‌گیری در برنامه دارید، بهتر است از محکم‌ بودن درزهای کوله مطمئن باشید  و مدلی بدون دوخت با جوش صوتی انتخاب کنید. اگر به گردش و تفریح می‌روید، کوله‌پشتی کلاسیک انتخاب مناسبی است، مدلی که برای همه‌ وسایل ضروری جا داشته باشد و حمل آن در طول روز شما را خسته نکند. برای سفر کاری به کوله‌‌ خوش آب‌ورنگی نیاز دارید که جای لپ‌تاپ و چند جیب برای دفترچه و خودکار و شارژر داشته باشد.

سفر با کوله پشتی

فکر نکنید کوله‌پشتی ضدآب حتما ظاهر نازیبایی دارد. اتفاقا مدل‌های خوشگل و کاربردی وجود دارد که در برابر نفوذ آب مقاوم هستند. چرم‌دوزی زیبا، سگک و زیپ قشنگ می‌تواند هر کوله‌ای را جذاب کند، خواه مدل کلاسیک باشد یا غیرکلاسیک. پیش از سفر بعدی از پیشنهادهای کجارو برای انتخاب کوله‌پشتی مناسب و ضدآب بهره ببرید.

پیش‌بینی هواشناسی خبر از بارش و هوای ابری می‌دهد؟ نگران نباشید که هیچ چیز سفر شما را خراب نمی‌کند. به‌ویژه اگر کوله‌ بوریاس (Boreas) داشته باشید. هم راحت است و شما را خسته نمی‌کند، هم مراقب خشک ماندن وسایل شما است.

کوله پشتی

کوله‌پشتی سبک فیلسون (Filson) جای دوخت ندارد و با جوش صوتی دوخته شده است، بنابراین احتمال خیس شدن وسایل شما وجود ندارد و جای لوازم شخصی شما در این کوله امن است. 

کوله پشتی

کوله‌پشتی ۸۸۴۸ هم برای خانم‌ها مناسب است و هم آقایان. مدل‌های این کوله تنوع رنگ دارند و می‌توانید مطابق سلیقه و کاربرد آن رنگش را انتخاب کنید.

کوله پشتی

کوله‌پشتی پاتاگونیا (Patagonia) با لایه‌ ضدآب ویژه‌ای که دارد، می‌تواند لوازم خیس را جدا از بقیه‌ وسایل نگه دارد. این کوله به‌ حد کافی بزرگ است تا حوله‌ و لباس‌های خیس را در بخش ویژه‌ لوازم خیس قرار بدهید و برای لپ‌تاپ هم جای ویژه‌ خشک داشته باشد.

کوله پشتی پاتاگونیا

اگر کوله‌پشتی خودتان را دوست دارید و اصلا هم دل‌تان نمی‌خواهد آن‌ را عوض کنید، نورث فیس (The North Face)  با لوازم جانبی مفیدش به کمک شما آمده است. این پوشش کوله به شما کمک می‌کند کوله‌تان را در مقابل برف و باران و رطوبت حفظ کنید. کافی است این پوشش را روی کوله‌پشتی قرار بدهید.

پوشش کوله پشتی

وقتی قرار است تمام روز در شهر گردش کنید و با کوله‌پشتی به این‌سو و آن‌سو بروید، حسابی خسته خواهید شد؛ به‌ویژه اگر کوله سنگینی بر دوش داشته باشید. اما با انتخاب کوله‌پشتی ضدآب نیو اوت‌لندر (New Outlander)، محفظه‌ زیپ‌دار خوب و قابل‌اعتمادی خواهید داشت.

کوله نیو اوت لندر

کوله‌پشتی بربری (Burberry) با داشتن بند کیف قابل‌بستن و لبه‌ بلند تاشو، کاربردی و ضدآب است.

کوله بربری

گاهی یک کوله‌پشتی خوش‌ آب‌ورنگ می‌تواند روز دلگیر ابری را هیجان‌انگیز کند. کوله‌پشتی هرشل (Herschel) با داشتن زیپ ضدآب مانع ورود آب باران و رطوبت برف به کوله می‌شود.

کوله پشتی هرشل

کوله‌پشتی یونیون بلکِ استیت (State) چند جای مختلف برای قرار دادن وسایل از جمله لپ‌تاپ دارد، بنابراین می‌توانید لوازم خود را مرتب و منظم بچینید.

کوله پشتی استیت

تومی (Tumi) کوله‌ای طراحی کرده که هم برای سفر ماجراجویانه مناسب است و هم برای سفر کاری. شاید ظاهر آن کمی بی‌ظرافت به‌نظر برسد، اما پیچیدگی آن در جهت کاربردی بودنش طراحی شده است.

کوله پشتی تومی

کوله‌پشتی سیل لاین (SealLine) مقاوم است، درزهای آن جوش داده شده، کف کوله پهن و محکم است و بالای آن لبه‌ پهنی دارد که روی کوله تا می‌شود. با این توصیف خیال شما از خشک ماندن وسایل همراهتان راحت است.

کوله پشتی سیل لاین

کوله‌ اسپرت آندر آرمور (Under Armour) به‌گونه‌ای طراحی شده تا تمام وسایل درون کوله از رطوبت دور بمانند.

کوله

اگر کوله‌پشتی سیل لاین (SealLine) را انتخاب کردید، با خیال آسوده به قایق‌سواری بروید و مطمئن باشید هیچ رطوبتی به آن راه پیدا نمی‌کند. ویژگی دیگر این کوله بادوام این است که برای راحتی بیشتر، بندهای روی شانه‌ قابل جداکردن هستند.

کولی

کوله‌پشتی اتر (Aether) همراه سبک و خوش‌دستی برای سفرهای شما است. زیپ ضد‌آب و جای لپ‌تاپ دارد و جوش صوتی موجب شده کاملا ضدآب باشد.

کوله سفر

در پایان یکی از طرح‌های مایکل کورس را پیشنهاد می کنیم که زیبایی را فدای کیفیت نکرده است. هم در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم است و هم طرح استتار قشنگی دارد.

کوله پشتی مایکل کورس

مطالب مرتبط:

دیدگاه